کیت توسعه جاوا 13: جمع آوری زباله، اشتراک کلاس داده و بلوک‌های متن
جدیدترین قابلیت‌های اضافه شده به JDK 13
کیت توسعه جاوا 13 (JDK 13) نسخه بعدی از استاندارد جاوا است که به فاز دوم توسعه خود رسیده است و در نتیجه تمام قابلیتهای جديد آن مشخص شده است. یکی از امکاناتی که برای JDK 13 در نظر گرفته شده بود اما هرگز به فهرست رسمی‌ اضافه نشد ابزار jpackage است که برای ایجاد پکیج‌های داخلی اپلیکیشن‌های جاوا استفاده می‌شود. جمع آوری زباله، اشتراک کلاس داده و بلوکهای متن از دیگر تغییرات اعمال شده در جاوا 13 است.

1606683296_1_0.gif

کیت توسعه جاوا 13 (JDK 13) برای 17 سپتامبر 2019 در نظر گرفته شده است و قرار است یک نسخه مقدماتی از آن در تاریخ 8 آگوست منتشر شود. در ادامه با برخی از قابلیت‌های جديد آن آشنا خواهید شد:

  • اضافه شدن بلوک‌های متنی به مرحله پیش نمایش. یک بلوک متنی یک عبارت رشته ای چند خطی است که نیاز به توالی گریز Escape sequence)) را برطرف می‌کند. یک بلوک متنی به طور خودکار یک رشته را به روشی قابل پیش بینی فرمت می‌کند و به توسعه دهندگان امکان می‌دهد تا روی این فرمت کنترل داشته باشند. این پروژه چند هدف را برای اضافه کردن بلوک‌های متنی به جاوا ذکر کرده است. یکی از این اهداف ساده کردن برنامه نویسی در جاوا به وسیله ساده سازی عبارات رشته‌ای در چندین خط از کد منبع در حالی است که از توالی گریز در موارد کلی جلوگیری می‌شود. هدف بعدی افزایش خوانایی رشته‌ها در برنامه‌هایی است که کدهای نوشته شده با زبان‌های غیر از جاوا را تفکیک می‌کند. هدف سوم پشتیبانی از مهاجرت از عبارات رشته‌ای به وسیله تعیین این است که هر ساختار جدید می‌تواند همان مجموعه‌ای از رشته‌ها را به عنوان یک رشته متنی بیان کند و توالی‌های گریز یکسان را تفسیر کند.
  • پیاده سازی دوباره سوکت API قدیمی‌ که توسط  APIهای net.Socket و java.net.ServerSocket اعمال می‌شد و قرار است این بار ساده‌تر و مدرن‌تر پیاده سازی شود و باعث دیباگ کردن و نگهداری ساده‌تر آن خواهد شد. در این نوع پیاده سازی کار با ریسمان‌های user-mode که تحت عنوان فیبر هم شناخته می‌شوند ساده‌تر خواهد شد. APIهای ذکر شده در بالا به JDK 1.0 بازمی‌گردد و شامل ترکیبی از کدهای قدیمی‌ C و جاوا است که دیباگ و نگهداری از آنها دشوار بود.
  • پیش نمایش ثانویه از عبارات دستوری switch  برای JDK 13 در نظر گرفته شده است. JDK 12 هم به نوعی از این قابلیت برخوردار بود اما در این نسخه تغییراتی صورت گرفته است. برای تولید یک مقدار از یک عبارت switch، بخش break باید به نفع دستور yield حذف شود.
  • ارتقای ZGC برای بازگرداندن حافظه استفاده نشده به سیستم عامل قابلیتی است که قرار است با JDK 13 یکپارچه شود. ZGC که به عنوان یک جمع کننده گسترش پذیر و با تاخیر کم ساخته شد در حال حاضر حافظه استفاده نشده را به سیستم عامل بازنمی‌گرداند حتی اگر از این حافظه برای مدت طولانی استفاده نشده باشد. این رفتار برای بعضی از اپلیکیشن‌ها و محیط‌ها بهینه نیست.
  • گسترش اشتراک کلاس-داده اپلیکیشن (AppCDS) برای فعال کردن آرشیو پویا از کلاس‌ها در پایان اجرای برنامه. کلاس‌های آرشیو شده می‌توانند شامل تمام کلاس‌های اپلیکیشن و کتابخانه بارگیری شده باشند. این قابلیت کاربرد AppCDS را بهینه سازی کرده و نیاز به اجراهای آزمایشی برای ساخت یک لیست کلاس برای هر اپلیکیشن را برطرف می‌کند.

از کجا بیلدهای JDK 13 را دانلود کنیم

شما می‌توانید بیلدهای JDK 13 را از وبسایت jdk.java.net دانلود كنيد. اولین نسخه بتا از JDK 13 برای ویندوز، مک و لینوکس در دسترس است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟