گوشی اندروید خود را بهتر بشناسید
نکات و ترفندهایی که هر کاربر اندروید باید از آن مطلع باشد (بخش سوم)
طی چند سال گذشته اندروید در صدر اپلیکیشن‌های موبایل قرار داشته است و در رقابت بهترین سیستم عامل موبایل نیز چندین بار iOS را شکست داده است. یکی از عوامل کلیدی افزایش موفقیت اندروید انعطاف پذیری و قابلیت سفارشی سازی بالای آن است که به لطف منبع باز بودن آن به دست آمده است. چنین امکانی دنیای اندروید را به روی طیف پایان ناپذیری از اپلیکیشن‌های ساخته شده توسط دهها هزار توسعه دهنده مطرح در جهان باز می‌‌کند. همچنین آمارها نشان می‌‌دهد که تعداد کاربران بیشتری از تلفنهای هوشمند اندروید نسبت به کاربران تلفن‌های آی‌فون در سراسر جهان وجود دارد و کاربران زیادی هستند که اطلاع چندانی از ترفندها و نکات آشکار و پهنان موجود در این سیستم عامل موبایل معروف ندارند. نکاتی که فراگيری آنها هیجان استفاده از اندروید را دو چندان خواهد کرد.

1606683296_1_0.gif

هدف ما در این مقاله که در سه بخش تهیه شده است این است که به شما در شناسایی نکات و ترفندهای پنهان شده در دل دستگاه موبایل اندروید خود کمک کنیم.

آشنایی با نکات و ترفندهای اندروید به شما کمک می‌‌کند تا پتانسيل واقعی پنهان شده در دستگاه موبایل خود را کشف کرده و به طور کامل از آن استفاده کنید.

برای مطالعه بخش اول این مقاله اینجا کلیک کنید.

21. چگونه روی گوشی اندروید ایمیل کدگذاری شده ارسال کنیم

همه ما می‌دانیم که پیام‌های واتس اپ به صورت کدگذاری شده منتقل می‌شود، اما آیا می‌دانستید که شما می‌توانید ایمیل‌ها و تمام اطلاعات محرمانه موجود در آن را هم به صورت محافظت شده ارسال کنید؟

  • کار را با دانلود GPG Tools installer آغاز کرده و آن را در دستگاه خود نصب کنید.
  • بعد از نصب این نرم افزار، اپلیکیشن ارسال ایمیل خود را باز کنید.
  • در اینجا شما یک منو به نام OpenPGP را مشاهده خواهید کرد که به اپلیکیشن ایمیل شما اضافه شده است.
  • این منو را باز کنید و گزینه Key Management را در آن انتخاب کنید. با این کار یک پنجره جدید باز خواهد شد که یک دکمه با نام Generate در آن قرار گرفته است. این دکمه یک کلید اختصاصی جدید برای کدگذاری پیام‌ها می‌سازد.
  • پنجره Generate OpenPGP Key به شما اجازه می‌دهد تا کلیدهای مربوط به هر کدام از آدرس‌های ایمیل خود را استخراج کنید.
  • کلمه عبور مورد نظر خود را که ایمیل شما را کدگذاری می‌کند را ایجاد کرده و دکمه Generate Key را فشار دهید.
  • با راست کلیک کردن روی گزينه Key Management این امکان را خواهید داشت تا از طریق گزینه Export Keys to File کلیدها را ذخيره کنید.
  • مرحله بعدی این است که یک ایمیل کلاینت را پیکربندی کنید. به محض این که این ایمیل را باز می‌کنید روی منوی OpenPGP کلیک کنید. سپس گزینه‌های Sign Message و Encrypt Message را انتخاب کنید.
  • به منظور کدگذاری موفق پیام‌ها، شما باید هر دو گزینه را انتخاب کنید. حالا تنها کافی است پیام خود را نوشته و ارسال کنید.

توجه داشته باشید که گیرنده این ایمیل کدگذاری شده تنها زمانی می‌تواند آن را باز کند که کلمه عبور آن را داشته باشد. بنابراین فراموش نکنید که به طریقی این کلمه عبور را به دست  گیرنده ایمیل برسانید.

22. چگونه قابلیت Recycle Bin را به اندروید اضافه کنیم

احتمالا شما هم پیش خود فکر کرده‌اید که چه خوب می‌شد اگر گوشی اندروید شما هم مثل کامپیوترتان به یک Recycle Bin (سطل بازيافت) مجهز بود و می‌توانستید فایل‌هایی را که تصادفا پاک می‌شوند را بازیابی کنید. اصلا جای نگرانی نیست یک اپلیکیشن اندروید به نام  Dumpster نه تنها فایل‌های پاک شده شما را بازیابی می‌کند بلکه با یک صفحه قفل اختصاصی از حريم خصوصی شما نیز محافظت می‌کند.

علاوه بر امکان بازیابی محتوای عکس، ویدیو و موزیک، سایر فرمت‌های دیگر فایل را نیز می‌توانید بازیابی کنید. Dumpster حتی امکان بازیابی اپلیکیشن‌های پاک شده را هم در اختیار شما می‌گذارد.

23. چگونه روی گوشی اندروید ویدیوهای حرکت آهسته ضبط کنیم

ضبط ویدیوهای حرکت آهسته (slow-motion) امکانی است که تقریبا روی هر گوشی اندرویدی قابل انجام است، اما بسته به مدل تلفن هوشمند شما ممکن است به ابزار و اپلیکیشن‌های اضافی نیاز داشته باشد. از جمله اپلیکیشن‌های مفیدی که می‌توان از آنها برای ضبط ویدیوهای حرکت آهسته استفاده کرد Slow Motion Video FX، AndroVid Pro Video Trimmer و SloPro هستند.

24. چگونه بازی‌ها را روی گوشی اندروید ساده‌تر انجام دهیم

لازم به یادآوری نیست که اپلیکیشن‌های بازی بخشی جدایی ناپذیر از تلفن‌های هوشمند اندروید هستند و اگر به اصطلاح کدهای تقلبی هم برای انجام ساده‌تر این بازی‌ها پیدا شود هم که دیگر چه بهتر. با این ترفند اندروید شما می‌توانید به منابع بی پایانی از راهکارهای بازی‌های موجود در Google Play Store دسترسی داشته باشید. برای این کار دستگاه اندروید شما باید روت شده باشد، سپس باید اپلیکیشن GameCIH را با اجازه دسترسی superuser روی آن نصب کنید.

با ورود به صفحه اصلی این اپلیکیشن، گزینه‌های Hot-Key در اختیار شما است که باید هر کدام را که بیشتر با گوشی اندروید شما سازگار است را انتخاب کنید. وقتی این اپلیکیشن را نصب می‌کنید به محض باز کردن یک بازی Hot-Keyهای مرتبط با آن نمایش داده خواهد شد. اینها به شما کمک می‌کنند تا مثلا منابع ارزشمند درون بازی مثل پول یا سلاح را افزایش دهید یا طول عمر کاراکتر بازی را زیاد کنید.

25. چگونه بدون نیاز به روت کردن گوشی اندروید کلمه عبور وای‌فای را به دست آوریم

اگر کلمه عبور شبکه وای‌فای خود را فراموش کرده‌اید با استفاده از یک اپلیکیشن اندروید که از شیوه تزریق پین استفاده می‌کند می‌توانید کلمه عبور وای‌فای را به دست آورید بدون این که نیاز به روت کردن دستگاه اندروید خود داشته باشید.

  1. کار را با دانلود و نصب اپلیکیشن WIFI WPS WPA TESTER شروع کنید. بعد از نصب و اجرای این اپلیکیشن، تمام شبکه‌های وای‌فای پیرامون شما جستجو خواهد شد.
  2. هر شبکه با یک نماد رنگی در سمت راست خود مشخص می‌شود، اگر رنگ آن سبز باشد به این معنا است که این شبکه قابل هک شدن است و اگر قرمز باشد نشان دهنده آن است که این شبکه غیرقابل نفوذ است.
  3. با انتخاب یک شبکه سبز رنگ اطلاعات مربوط به آن روی صفحه نمایش ظاهر خواهد شد.
  4. در کادر اطلاعات ظاهر شده گزینه Connect را انتخاب کنید تا یک کادر دیگر با دو گزینه No Root و Root ظاهر شود.
  5. وقتی شما گزینه No Root را انتخاب می‌کنید صفحه دیگری باز خواهد شد که فهرستی از کلیدهای کلمات عبور وای‌فای را در اختیار شما قرار می‌دهد، یکی از آنها را انتخاب کنید و روی Connect تقه بزنید.
  6. اگر این کلید کار کند شما کلمه عبور رمزگشایی شده را مشاهده خواهید کرد در غیر این صورت باید یک کلید دیگر را امتحان کنید.

26. چگونه بدون نیاز به خدمات اپراتور موبایل تماس تلفنی برقرار کرده و پیامک ارسال کنیم

بله درست شنیدید، با استفاده از این ترفند شما می‌توانید بدون استفاده از خدمات اپراتور موبایل خود تماس تلفنی برقرار کرده و پیامک ارسال کنید. شما به عنوان یک کاربر اندروید مزایای خاصی از خدمات گوگل دریافت می‌کنید که این سرویس را هم شامل می‌شود.

بعد از این که تمام خدمات گوگل را دانلود کردید، فرآیند کار را با تنظیم یک Google Voice Account شروع کنید. بعد اپلیکیشن Google Hangouts را باز کنید و روی منوی start-up موجود در سمت چپ اپلیکیشن تقه بزنید.

کاربران اندروید می‌توانند با جستجو در تنظیمات Google خود به بخش Google Voice دسترسی پیدا کنند و دو گزینه Incoming Phone Calls و Messages را فعال کنند. با انجام این کار شما امکان ارسال پیام متنی و برقراری تماس تلفنی از طریق اپلیکیشن Google Hangouts را پیدا خواهید کرد.

27. چگونه با استفاده از گوشی از هر کجا کامپیوتر را خاموش کنیم

گوشی اندروید شما بیشتر از آنچه تصور می‌کنید توانایی انجام کارهای مختلف را دارد. یکی از این قابلیت‌ها امکان خاموش کردن کامپیوتر از راه دور است. تمام چیزی که شما نیاز دارید یک اتصال اینترنت است که شما را قادر می‌سازد یک درخواست shutdown را از گوشی اندروید خود به کامپیوتر شخصی ارسال کنید.

  1. ابتدا نرم افزار Airytec switch off را دانلود کرده و روی کامپیوتر شخصی نصب کنید. بعد از این کار شما آیکون shutdown را در سینی سیستم مشاهده خواهید کرد. با کلیک روی این آیکون نیز می‌توانید تنظیمات آن را بسته به نیاز خود تغییر دهید.
  2. بعد از ورود به صفحه تنظیمات می‌توانید به بخش تنظیمات از راه دور دسترسی داشته باشید. در اینجا در قسمت Edit Web Interface Settings گزینه Web interface را فعال کنید و گزینه Authentication را غیرفعال باقی بگذارید، بعد روی دکمه apply کلیک کنید.
  3. حالا از داخل آدرس‌های استاتیک به‌روزرسانی شده Shutdown URL را کپی کنید. حالا روی آیکون shutdown در سینی سیستم دابل کلیک کنید تا فعال شود.
  4. در مرحله آخر آدرس URL را در مرورگر موبایل خود باز کنید تا رابط تحت وب مخصوص خاموش کردن کامپیوتر ظاهر شود. حالا تنها کافی است روی Shutdown تقه بزنید تا کامپیوتر شما خاموش شود.

28. چگونه دستگاه اندروید را به دوربين امنیتی تبدیل کنیم

هر از گاهی اتفاق می‌افتد که بنا به دلایلی به تصاویر یک دوربين مخفی نیاز پیدا می‌کنید و در عين حال دوربين CCTV هم در دسترس ندارید. راه حل این است که گوشی اندروید خود را به یک دوربين نظارتی تبدیل کنید.

کار را با دانلود و نصب اپلیکیشن  IP Webcam از Google Play Store شروع کنید. اگر چه این اپلیکیشن اندروید رایگان است اما برای دسترسی به قابلیت‌های پیشرفته آن باید نسخه premium آن را خریداری کنید. IP Webcam به شما اجازه می‌دهد تا با استفاده از VLC player یا یک مرورگر وب به دوربين گوشی خود دسترسی داشته و ویدیوها را از طریق شبکه وای‌فای یا اینترنت استریم کنید.

بعد از اجرای این اپلیکیشن و انجام تنظیمات مختلف از جمله کیفیت تصویر و افکت‌های مختلف می‌توانید با فشردن دکمه Start Server کار تصویربرداری مخفيانه را آغاز کنید. برای استریم ویدیوی گرفته شده تنها کافی است آدرس آی‌پی تولید شده توسط این اپلیکیشن را روی یک مرورگر وب راه دور وارد کنید. تنها محدودیت استفاده از یک گوشی موبایل به جای دوربين امنیتی این است که باتری آن به سرعت تخلیه می‌شود.

29. چگونه نورهای LED گوشی اندروید خود را سفارشی سازی کنیم

برای سفارشی سازی نورهای LED اعلامیه‌های دستگاه اندروید خود می‌توانید از یک اپلیکیشن به نام Light Manager استفاده کنید. با کمک این اپلیکیشن کاربران می‌توانند رنگ، مدت زمان و نوع چشمک زدن LED را تنظیم کنند. کاربران این انتخاب را دارند که بین نسخه رايگان و نسخه حرفه‌ای این اپلیکیشن یکی را روی دستگاه خود نصب کنند.

30. چگونه کیفیت گرافیک بازی‌ها در اندروید را افزایش دهیم

خیلی از علاقمندان به بازی‌های موبایل همیشه به دنبال یافتن راهی برای افزایش کیفیت این بازی‌ها هستند. این کار از طریق یک اپلیکیشن موبایل به نام GLTools که اساسا وظیفه بهینه سازی گرافیک را برعهده دارد انجام می‌شود.

در زمان استفاده از این اپلیکیشن بعضی از اوقات به مجوز دسترسی روت نیاز خواهد بود تا بتوانید سرعت و عملکرد بازی را نیز افزایش دهید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟