نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال 98
26/01/1398 - 14:53
اعلام نتایج آزمون دکتری 98
نتایج اولیه آزمون دکتری سال 98 بزودی اعلام می‌شود. در این مطلب می‌توانید آخرین اخبار نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال 98 را مطالعه کنید.

1606683296_1_0.gif

بروزرسانی خبر: 26 فروردین 98

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری سال 98 تا فردا 27 فروردین 98 خبر داد.

دکتر حسین توکلی  ضمن بیان این مطلب افزود: نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال 98 کلیه داوطلبان حاضر در جلسه، فردا سه شنبه 27 فروردین ماه 98 در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود.

پس از اعلام نتایج آزمون دکتری 98 چند نفر مجاز به انتخاب رشته‌اند؟

وی در ادامه افزود: از تعداد 163 هزار و 321 داوطلب حاضر در جلسه آزمون دکتری 98 بر اساس اطلاعات مندرج در کارنامه، 150 هزار و 535 مجاز به انتخاب رشته شده اند.

پس از اعلام نتایج آزمون دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز 98 چند نفر مجاز به انتخاب رشته‌اند؟

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از تعداد 163 هزار و 321 داوطلب حاضر در جلسه آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال 98 تعداد 65 هزار و 550 نفر زن و مابقی مرد هستند.

وی تاکید کرد: کلیه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته بر اساس برنامه زمانی تعیین شده در اطلاعیه‌ای که به همراه کارنامه آنها منتشر می‌شود، می‌توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند و کدرشته های مورد نظر را در فرم انتخاب رشته اینترنتی درج کنند.


بروزرسانی خبر: 20 فروردین 98

دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری سال ۹۸ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور، در هفته آینده خبر داد.

دکتر توکلی گفت: ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ در ۷ گروه آزمایشی و ۲۴۵ کد رشته امتحانی برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، دانشگاه آزاد، پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی و پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها از روز سه شنبه ۶ آذر در سایت سازمان سنجش آغاز شد و با توجه به مهلت تمدید شده روز پنج شنبه ۱۵ آذر ۹۷ به پایان رسید.
وی ادامه داد: در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ تعداد ۱۹۶ هزار و ۴۳۷ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۱۲ هزار و ۵۷ نفر مرد و مابقی زن هستند. از مجموع ۱۹۶ هزار و ۴۳۷ داوطلب، ۱۱۷ هزار و ۵۱۷ داوطلب در گروه علوم انسانی، ۱۷ هزار و ۴۷۹ نفر در گروه علوم پایه، ۳۴ هزار و ۶۴ نفر در گروه فنی و مهندسی، ۱۰ هزار و ۴۸۵ نفر در گروه کشاورزی، ۹ هزار و ۸۸۴ نفر در گروه هنر، ۲ هزار و ۹۹ نفر در گروه دامپزشکی و مابقی داوطلبان در گروه آزمایشی زبان شرکت کردند.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: آمار داوطلبان ثبت نام کننده در دوره‌ی دکتری سال ۹۸ نسبت به سال گذشته ۳۸ هزار و ۲۶۷ نفر کمتر شده است.
توکلی ادامه داد: آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز سال ۱۳۹۸ در ۷ گروه آموزشی و ۲۴۵ کد رشته امتحانی در روز جمعه ۳ اسفند ماه در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار شد نتایج اولیه آزمون هفته آینده از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.
دکتر توکلی یادآور شد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده در نیمه اول اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ می‌توانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند و با توجه به کد رشته محل‌های انتخابی و حد نصاب نمره سنجش عمومی که با هماهنگی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پذیرنده دانشجو تعیین می‌شود، با توجه به سهمیه، داوطلب به منظور شرکت در مراحل مصاحبه و سایر مراحل گزینش که در دانشگاه صورت می‌گیرد مانند سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری حاضر خواهد شد.
وی ادامه داد: در نهایت پس از اعلام نتیجه مراحل گزینش از سوی دانشگاه‌ها به سازمان سنجش، نمره کل نهایی هر داوطلب محاسبه و فهرست پذیرفته شدگان نهایی داوطلب استخراج و اعلام خواهد شد.

ایسوس

نظر شما چیست؟