اولین نشانه‌های ظهور زنجیره بلوکی در حوزه نرم‌افزار
دانلود کانورس (Converse) اولین پیام‌رسان بلاک‌چین
آیا می‌دانید چند نفر به پیام‌ها و اطلاعات شخصی شما دسترسی دارند؟ برنامه Converse جواب این پرسش را به شما می‌دهد. این برنامه اجازه می‌دهد یک ارتباط ایمن دو نفره میان شما و دوست‌تان برقرار شود. انجمن Tron Society به تازگی نرم‌افزاری موسوم به App Converse را طراحی کرده است که از 5 ژانویه سال 2019 میلادی نسخه بتا آن در فروشگاه گوگلی پلی آپلود شده است. نرم‌افزاری که بر پایه فناوری زنجیره بلوکی کار می‌کند و مهم‌تر از آن یک برنامه چت غیر متمرکز است.

1606683296_1_0.gif

برای دانلود پیام‌رسان کانورس اینجا کلیک کنید

Converse - Decentralized Chat


 

 

زنجیره بلوکی یا همان بلاک‌چین به تدریج در حال ورود به عرضه‌های مختلف دنیای فناوری است. به عبارت دیگر، زنجیره بلوکی دیگر محدود به تراکنش‌های مالی و بانکی نیست و از این فناوری می‌توان در عرضه‌های مختلف استفاده کرد. پیام‌رسان کانورس (Converse) یکی از این موارد است. یک نرم‌افزار اندرویدی که نسخه بتای آن روی فروشگاه گوگل پلی منتشر شده است.

تیم توسعه‌دهنده پیام‌رسان کانورس (Converse) گفته است از آن‌جایی که کاربران دنیای فناوری به دنبال نرم‌افزاری هستند که هیچ‌گونه جزییاتی از مکالمه‌های آن‌ها را منتشر نکند، بر همین اساس تصمیم گرفتیم یک برنامه چت غیرمتمرکز را ایجاد کنیم. تا به امروز برنامه‌های چت مختلفی به بازار عرضه شده است، اما هیچ‌یک از این برنامه‌های چت غیر متمرکز نیستند. در نتیجه برنامه Converse اولین برنامه چت مبتنی بر زنجیره بلوکی است که بر پایه شبکه TRON کار می‌کند.

ثبت نام در پیام‌رسان کانورس (Converse)

پس از آن‌که پیام‌رسان کانورس (Converse) را دانلود کرده و روی گوشی خود نصب کردید، برای ثبت‌نام در این برنامه تنها کاری که باید انجام دهید این است که 12 عبارت/کلمه را مشخص کنید. این کلیدواژه‌ها نقش کلید خصوصی را بازی خواهند کرد. این 12 کلیدواژه باید به شکل ایمنی نگه‌داری شوند، همچنین اگر هر زمان این کلیدواژه‌ها را فراموش کردید مجبور هستید دومرتبه کلید خصوصی را برای خود ایجاد کنید. در مرحله بعد باید برای خود یک نام کاربر، یک تصویر نمایه و یک آدرس ایمیل برای خود تعیین کنید. انتخاب نام کاربری اختیاری است.

کاربران بیشتر، پیام‌های بیشتر، تراکنش‌های بیشتر

هرچه تعداد کاربران بیشتری از این برنامه استفاده کنند، هر چه تعداد تعاملات روزانه این برنامه بیشتر باشد و در کل هر چه ترافیک این برنامه در طول یک روز افزایش پیدا کند، به همان نسبت این برنامه بیشتر شناخته شده و به کاربران اجازه می‌دهد داده‌های واقعی خود را از طریق این برنامه مبادله کنند. در حقیقت این برنامه به پیام‌ها در نقش یک تراکنش مالی جدی نگاه می‌کند که این تراکنش‌ها روی شبکه ایمن TRON انجام می‌شود. به عبارت دقیق‌تر، برای این برنامه ارزش ارسال یک پیام درست همانند ارسال یک بیت‌کوین یا تراکنش مالی است.

پیام‌رسان کانورس (Converse) ؛ نسلی جدید

این برنامه را می‌توان سرآغازی بر شکل‌گیری نسل جدیدی از برنامه‌های پیام‌رسان ایمن توصیف کرد. درست است که این برنامه در وضعیت بتا قرار دارد، اما تیم توسعه‌دهنده به‌طور مستمر در حال کار روی این برنامه است و از دواطلبانی که روی پروژه‌های متن‌باز کار می‌کنند دعوت کرده‌اند که در این پروژه مشارکت داشته باشند. توسعه‌دهندگانی که تمایل دارند در این پروژه مشارکت داشته باشند از طریق ایمیل tron-society@outlook.com می‌توانند با تیم توسعه‌دهنده در ارتباط باشند. لازم به توضیح است که این برنامه برای انجام درست کارهای خود به مجوزهای دسترسی به اینترنت، دوربین، فلش دستگاه، خواندن حافظه گوشی، نوشتن بر روی حافظه گوشی، دیدن وضعیت شبکه، بیدار نگه داشتن دستگاه و ارسال نوتیفیکیشن نیاز دارد.

برای دانلود پیام‌رسان کانورس اینجا کلیک کنید

Converse - Decentralized Chat

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟