تکرار شکوه گذشته
اپل از آی‌فون XS و XS Max و iPhone XR رونمایی کرد
تیم کوک در جریان برگزاری کنفرانس امسال درباره آینده آی‌فون‌های جدید اپل گفت. او گفت که آی‌فون ایکس آینده گوشی‌های هوشمند خواهند بود.

1606683296_1_0.gif

در جریان برگزاری این کنفرانس تیم کوک در ارتباط با فیس آیدی و حالت پرتره و همچنین آی‌فون‌ها صحبت‌های جالب داشت. او گفت آی‌فون پر فروش‌ترین گوشی جهان است. آمارها نشان می‌دهند 98 درصد مردم از عملکرد این گوشی راضی هستند. اکنون ما آی‌فون ایکس را به مرحله جدیدی وارد خواهیم کرد. در ادامه این کنفرانس اپل از آی‌فون Xs رونمایی کرد. در ادامه این کنفرانس فیل شیلر به روی صحنه آمد. او گفت این دستگاه به دوربین اصلی دوگانه تجهیز شده است. همچنین برای نمایش‌گر نیز شیشه جدیدی در نظر گرفته شده است. این دستگاه به نام آی‌فون 10 اس تلفظ می‌شود. گوشی که قرار است در رنگ‌های نقرهرای، خاکستری و طلایی به بازار عرضه شود. این گوشی هوشمند همچنین از استاندارد IP68 پشتیبانی می‌کند. گوشی که به یک صفحه‌نمایش 5.8 اینچی تجهیز شده است. توجه داشته باشید در نسل گذشته ما شاهد حضور پانل‌های اولد بودیم. این گوشی از DOLBY Vision و HDR 10 پشتیبانی می‌کند. در این کنفرانس اپل همچنین از نسخه 6.5 اینچی اپل نیز رونمایی کرد. دستگاهی که به نمایش‌گر 6.5 اینچی با تراکم پیکسلی 458 پیکسل در هر اینچ تجهیز شده است. این دستگاه آی‌فون Xs نام دارد. بریدگی بالای نمایشگر در طراحی آی‌فون جدید نیز قابل تشخیص است. این دستگاه به تاچ سه بعدی تجهیز شده است. اپل گفته است که گوشی‌های Xs کیفیت صدای بهتری در مقایسه با اسلاف خود خواهند داشت. در ادامه این کنفرانس اپل به سراغ فیس آیدی رفت. فیس آیس Xs سرعت و دقت بیشتری نسبت به گذشته دارد. این گوشی به یک پردازنده اپل A12 تجهیز شده است.

تراشه یاد شده اولین پردازنده 7 نانومتری اپل است. این پردازنده دارای 6 هسته پردازشی و 4 هسته گرافیکی است. پردازنده گرافیکی A12 در مقایسه با A11 نزدیک به 50 درصد عملکرد بهتری دارد. در این واحد پردازشی اپل از شبکه عصبی به منظور پردازش کارها استفاده می‌کند. این دستگاه در نسخه‌های بالا رده به 512 گیگابایت حافظه داخلی تجهیز شده است. با این وجود دستگاه یاد شده از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند. دوربین آی‌فون همچنان دارای برآمدگی است. اپل گفته است گوشی‌های جدید بهتری عملکرد را در ارتباط با واقعیت افزوده خواهند داشت. در این کنفرانس اپل نسخه جدیدی از بازی Elder Scrolls را نشان داد. بازی که قرار است در فصل پاییز برای آی‌فون‌ها عرضه شود. در این کنفرانس همچنین از بازی Homecort که از واقعیت افزوده برای آی‌فون‌های جدید پشتیبانی می‌کند رونمایی شد. این بازی می‌تواند پرتاب‌های انجام شده به سبد بسکتبال را تحلیل کرده و عملکرد بازیکنان را ارتقا دهد. اپل در این کنفرانس گفت که بازی هوم کروت از الگوریتم یادگیری ماشین استفاده می‌کند. اپل بر این باور است که آی‌فونی محبوب‌ترین دوربین را در اختیار دارد. دوربین دوگانه این دستگاه به جس‌گرهای 12 مگاپیکسلی تجهیز شده است. این دوربین‌های دریچه دیافراگم f1.8 و f2.4 دارند. جلوی آی‌فون Xs و Xs مکس به حس‌گرهای 7 مگاپیکسلی تجهیز شده است. این دورببین دارای دریچه دیافراگم f2.2 است. پردازش‌گر سیگنال تصویر نیز در دوربین‌های دید تکامل پیدا کرده است. شبکه پردازش عصبی A12 بخشی از فرآیند پردازش تصویر را انجام می‌دهد. دوربین آی‌فون‌های جدید نیز به قابلیت mart HDR تجهیز شده‌اند. حالت HDR هوشمند جایگزین حالت HDR سال گذشته شده است. هوش مصنوعی A12 به خوبی می‌تواند پردازش تصاویر را با کیفیت بالا انجام دهد. در جریان این کنفرانس اپل تصاویری که با دوربین جدید گرفته شده است را به نمایش گذاشت. در گوشی‌های جدید حالت پرتره کیفیت بالاتری نسبت به گذشته دارد. اپل بر این باور است که عصر جدیدی در صنعت عکاسی با گوشی‌های هوشمند رقم خواهد خورد. اپل در این کنفرانس اعلام داشت که آی‌فون Xs می‌تواند صدای استریو ضبط کند. اپل برای اولین بار از قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت همزمان در آی‌فون رونمایی کرد. این قابلیت جدید DSDS نام دارد. باتری آی‌فون ایکس نیم ساعت بیشتر از آی‌فون ایکس کارایی دارد. همچنین ایکس اس مکس نیز  در مقایسه با آی‌فون ایکس تا یک و نیم ساعت قادر است شارژ بیشتری را نگه‌داری کند. این دستگاه از یک سیم‌کارت فیزیکی همراه با یک سیم کارت eSIM پشتیبانی می‌کند. نسخه چینی آی‌فون Xs و Xs مکس از دو سیم کارت فیزیکی پشتیبانی می‌کنند. اپل در این کنفرانس اعلام داشت که برای ساخت آی‌فون‌های جدید از فلزهای بازیافتی استفاده کرده است. اپل در جریان این کنفرانس اعلام کرد که از پلاستیک‌های قابل بازیافت به منظور ساخت 35 درصد اسپیکرهای گوشی جدید خود استفاده کرده است. آی‌فون Xs قرار است به قیمت 999 دلار به بازار عرضه شود. این دستگاه در نسخه‌های 64، 256 و 512 گیگابایتی به بازار عرضه خواهد شد. گران‌ترین آی‌فون اپل نیز به قیمت 1099 دلار به فروش خواهد رسید. این دستگاه نیز به 64، 256 و 512 حافظه داخلی تجهیز شده است. گوشی که قرار است از تاریخ 21 سپتامبر به بازار عرضه شود.

iPhone XR

در ادامه این کنفرانس اپل از آی‌فون سوم موسوم به iPhone XR رونمایی کرد. این دستگاه که به لحاظ طراحی شباهت زیادی به آی‌فون X دارد به دوربین اصلی تکی تجهیز شده است. این دستگاه در رنگ‌‌های آبی، قرمز، زرد، سفید و مشکی به بازار عرضه خواهد شد. نمایشگر آی‌فون XR دارای تراکم پیکسلی 326 پیکسل در هر اینچ است. این دستگاه به یک صفحه‌نمایش 6.1 اینچی LCD تجهیز شده است. اما توجه داشته باشید که این گوشی به فناوری تاچ سه بعدی تجهیز نیست. در مقابل این گوشی به تاچ Haptic تجهیز شده است. این گوشی نیز مجهز به فناوری فیس آیدی است. دوربین TrueDepth به منظور قفل گشایی دستگاه می‌تواند استفاده شود. این گوشی به یک پردازنده A12 تجهیز شده است. دوربین اصلی نیز بخ یک حس‌گر 12 مگاپیکسلی تجهیز شده است. دیافراگم این دوربین F1.8 است. گوشی فوق در مقاسه با آی‌فون 8 پلاس تا 90 دقیقه بیشتر شارژ را نگه می‌دارد. آی‌فون XR قرار است به قیمت 749 دلار به بازار عرضه شود. این دستگاه در نسخه‌های 64، 128 و 256 گیگابایتی به فروش خواهد رسید. پیش فروش این دستگاه از تاریخ 16 اکتبر آغاز شده و فروش رسمی آن نیز از 26 اکتبر خواهد بود. لازم به توضیح است که سیستم‌عامل iOS12 نیز از 17 سپتامبر عرضه خواهد شد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟