شروع مسیری جدید
جک ما از دنیای تجارت خداحدافظی می‌کند
جک ما یکی از موفق‌ترین و ثروتمندترین مردان کشور چین در حوزه فناوری اطلاعات اعلام کرد که در نظر دارد با دنیای کسب‌وکار خداحافظ کرده و از این پس وقت خود را صرف کارهای بشردوستانه و آموزشی کند.

1606683296_1_0.gif

در خبری که برای اولین بار نیویورک تایمز ‌آن‌را منتشر کرد از تصمیم این کارآفرین بزرگ مبنی بر بازنشستگی در هفته آینده پرده برداشت. جک ما که اکنون 53 سال دارد، در اواخر دهه 90 میلادی همراه با چند نفر از دوستان خود و زمانی که بیش از 19 سال سن نداشت تصمیم گرفت کسب‌وکار علی بابا را راه‌اندازی کند.

مطلب پیشنهادی

۱۰ رمز موفقیت کارآفرینان از زبان ثروتمندترین مرد آسیا
موفقیت به سبک جک ما، مدیرعامل علی‌بابا

 کسب‌وکاری که امروزه ارزش آن 420 میلیارد دلار برآورد شده است. کسب‌وکاری که او راه‌اندازی کرد امروزه نه تنها به کاربران چینی اجازه می‌دهد به شکل آنلاین محصولات خود را خریداری کنند، بلکه به کاربران نیز خدماتی در حوزه رایانش ابری ارائه می‌کند. گزارشی که از سوی سایت فوربس در خصوص ثروتمندترین افراد جهان منتشر می‌شود نشان می‌دهد که در حال حاضر ثروت آقای جک ما چیزی در حدود 40 میلیارد دلار است.

علی بابا  که از آن به نام آمازون چین نام برده می‌شود، مدل کسب‌وکار خود را بر پایه الگوی B2B تجارت با تجارت راه‌اندازی کرد، اما در ادامه کسب‌وکار خود را به حوزه‌های دیگری همچون رایانش ابری، رسانه‌های دیجیتالی و پژوهش‌‌های تحقیقاتی کاربردی گسترش داد. این گسترش‌پذیری که افزایش سوددهی را به همراه داشت به این شرکت اجازه داد تا شبکه اجتماعی ویبو را خریداری کند. شبکه‌ای که الگوی کاری آن شباهت زیادی به توییتر دارد. جک ما، که 6.4 درصد از سهام علی بابا را در اختیار دارد، سرانجام در سال 2013 تصمیم گرفت سمت مدیرعاملی را به دیوید ژنگ سپرده و همانند سایر اعضا هییت مدیره بر عملکرد مدیرعامل علی بابا نظارت داشته باشد.  این کارآفرین موفق که پیش از این به عنوان مدرس زبان انگلیسی به فعالیت اشتغال داشت، اعلام کرده است که پس از بازنشستگی در نظر دارد وقت خود را صرف کارهای انسانه‌دوستانه کرده و برای کودکان بی‌بضاعت، امکانات آموزشی آماده کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟