اندروید پای مملو از ویژگی‌های جدید است
با بهترین و جالب‌ترین ویژگی‌های اندروید پای آشنا شوید
اندروید 9 یا همان اندروید پای به‌طور رسمی معرفی شد و ویژگی‌ها و امکاناتی که این سیستم‌عامل موبایلی ارائه می‌کند شور و هیجان زیادی را در بین طرفداران و کاربران اندروید به‌همراه داشته است. همان‌طور که می‌دانید این نسخه فعلا برای گوشی‌های گوگل پیکسل در دسترس قرار گرفته و در این مطلب شما را با برخی از قابلیت‌های جالب آن آشنا می‌کنیم.

1606683296_1_0.gif

باتری سازگار اندروید پای

یکی از ویژگی‌های جالب ارائه شده در اندروید پای "باتری سازگار" یا Adaptive Battery نام دارد. یکی از جستجوی‌های ناتمام حوزه گوشی‌های تلفن همراه رسیدن به‌‌عمر بهتر و بیشتر باتری است. نسخه 9 اندروید به‌گونه‌ای طراحی شده که با گذشت زمان با اپ‌هایی که استفاده می‌کنید آشنا می‌شود و نحوه تخصیص‌دهی منابع سیستمی به آن‌ها را اولویت‌بندی می‌کند. اما در این بین تکلیف اپ‌هایی که به‌ندرت از آن‌ها استفاده می‌کنید چه می‌شود؟ اندروید پای در ابتدا از آن‌ها چشم‌پوشی می‌کند تا زمانی‌که واقعا بازشان کنید.

 در پایان، این کار باعث صرفه‌جویی در مصرف باتری شده و همه از آن خوشحال می‌شوند.

ابزار جدید اسکرین‌شات

ابزار جدید اسکرین‌شات به‌کاربر امکان ویرایش یا حذف اسکرین‌شات‌ها را بلافاصله بعد از گرفتن‌شان می‌دهد. وقتی اسکرین‌شات می‌گیرید روی هر گزینه‌ای در بخش نوتیفیکیشن که به اسکرین‌شات مربوط می‌شود تقه بزنید. به‌همین راحتی!

ناوبری بر اساس حرکت دست

ناوبری بر اساس حرکت دست یکی از ویژگی‌های جدید اندروید در نسخه 9 است. اگر به‌عکس فوق نگاه کنید در پایین شکل یک دکمه شبیه قرص می‌بینید. این دکمه جایگزین سه دکمه‌ای که پیش از این در اندروید استفاده می‌شد، شده است.

این گزینه اختیاری است و به‌صورت پیش‌فرض غیرفعال است. برای فعال کردن آن به‌مسیر زیر بروید و سوییچ را جابه‌جا کنید.

Settings > Gestures> Swipe up on Home Screen

پیش‌نمایش تصاویری که داخل پیام‌ها وجود دارند

به‌زودی نوتیفیکیشن‌ها این قدرت را خواهند داشت که در بخش مربوط به نوتیفیکیشن علاوه بر متن، تصاویر را هم نشان دهند. البته این ویژگی مستلزم آن است که توسعه دهندگان گزینه مربوطه را اضافه کنند. پس، بهتر است از همین حالا از توسعه دهندگان اپ‌های محبوب‌تان بخواهید که زودتر این امکان را فراهم کنند.

طراحی جدید

ظاهر کلی اندروید پای کاملا تغییر کرده است. گوشه‌های تقریبا خمیده و هم‌چنین نوار تنظیمات سریع در تمام رابط در دسترس هستند. در واقع، طراحی این سیستم‌عامل مدرن و امروزی شده است.

بزرگ‌نمایی متن انتخابی

یکی از ویژگی‌های کمتر دیده شده در iOS بالاخره در اندروید هم ارائه شد. گوگل سرانجام تصمیم گرفت تا باکس بزرگ‌نمایی انتخاب متن را به سیستم‌عامل خود اضافه کند. معنی این ویژگی آن است که وقتی نشان‌گر را در داخل یک بلوک متنی حرکت می‌دهید لزومی به دانستن مکان دقیق متن موردنظرتان ندارید. در عوض، اندروید پای باکس بزرگ‌نمایی را به بالای نشان‌گر اضافه می‌کند.

کنترل چرخش سریع

برای کاربران اسمارت‌فون هیچ چیزی بدتر از چرخش نمایشگر آن‌هم زمانی که نمی‌خواهید اتفاق بیافتد، نیست.

اما در اندروید پای، وقتی که صفحه در حالت چشم‌انداز قرار می‌گیرد سوییچ چرخش سریع در قسمت بالا سمت راست تصویر نمایان می‌شود. آن‌را لمس کنید تا نمایشگر بچرخد و وقتی آماده تغییر وضعیت به مود پرتره بود دوباره روی آن ضربه بزنید.

اولویت اول برای تنظیم صدا مدیای در حال پخش است

تا پیش از اندروید پای، وقتی به موسیقی گوشی می‌کردید تنظیم بلندی صدا فقط برای موسیقی در حال پخش، کار سختی بود. می‌توانید از دکمه‌های تنظیم صدا استفاده کنید اما این کار تنظیمات صدای سیستم را تغییر می‌دهد.

بعد از نصب اندروید پای، کلیدهای صدا به‌صورت پیش‌فرض به تنظیم صدای مدیا اختصاص پیدا می‌کنند.

چندوظیفگی

اندروید پای به‌جای پیش‌نمایش عمودی مجموعه‌ای از اپ‌ها از پیش‌نمایش تک استفاده می‌کند. در این حالت، پیش‌نمایش اپ‌ها به‌صورت افقی و در کنار هم خواهند بود.

با دکمه قرص مانندی که در پایین صفحه قرار دارد می‌توانید در بین اپ‌هایی که پیش از این باز شده بودند چرخ بزنید.

مطلب پیشنهادی

چگونه اندروید پای را روی گوشی اندرویدی خود نصب کنیم؟

ظاهر جدید برای Settings

گوگل سخت در تلاش است تا شکل و شمایل خاص و مناسبی به بخش تنظیمات این سیستم‌عامل بدهد. به‌همین دلیل، در اندروید پای شاهد طراحی جدید Settings هستیم. یکی از اولین چیزهایی که به‌چشم می‌خورد استفاده از انواع رنگ‌های مختلف در آن است.

رفتارهای اپ 

از حالا به‌بعد اپلیکیشن وظایفی را که شما معمولا در داخل آن انجام می‌دهید پیشنهاد می‌کند. به‌طور مثال، در اسکرین‌شات فوق دو دکمه در زیر سطر بالایی پیشنهادات اپ می‌بینید.

یکی از دکمه‌ها پشنهاد می‌کند از گوگل فوتوز استفاده کنم تا بتوانم با پاک کردن برخی آیتم‌ها فضای بیشتری روی دستگاه داشته باشم.

پشتیبانی Notch

یکی از ترندهای سال جاری نمایش Notchها است و گوگل هم دوست ندارد از این قافله عقب بماند. پشتیبانی رسمی برای برش‌های صفحه به اندروید پای اضافه شده تا سازندگان سخت‌افزار نشان دهند که این تنها راه پیش رو برای طراحی‌های بعدی این دستگاه‌ها است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟