آخر هفته با شبکه
گالری عکس: عجیب‌ترین و جالب‌ترین خانه‌های دنیا در 10 نقطه کره زمین
با افزایش جمعیت شهرها پیدا کردن مکان مسکونی مناسب برای زندگی اعضای خانواده کار سخت و دشواری است. شاید از همین رو است طراحی خانه‌های بسیار کوچک طرفداران زیادی پیدا کرده و اگر این خانه‌ها زیبا هم باشند و هنر و خلاقیت در آن‌ها به‌کار رفته باشد مطمئنا مشتریان بهتری پیدا می‌کنند. با ما همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

اسباب‌کشی به خانه جدید و چیدمان وسایل یکی از جذاب‌ترین و جالب‌ترین کارهایی است که انسان‌ها انجام می‌دهند، به‌خصوص برای کسانی‌که فضای کافی برای پیاده‌سازی ایده‌ها و طرح‌های خود ندارند. در طول تاریخ، انسان‌ها از غار به کلبه، سپس قلعه و در آخر به خانه‌های آپارتمانی نقل مکان کرده‌اند. این روزها به‌نظر می‌رسد که می‌توان هر چیزی پیدا کرد. آن‌هایی که به دلیل کوچک بودن یا عجیب بودن فضا با محدودیت روبرو هستند مجبور هستند از خودشان خلاقیت نشان بدهند.

اگر شما هم فکر می‌کنید که می‌توانید در طراحی خانه آینده خود نقش داشته باشید یا این‌که تمایل دارید تا با ایده‌های غیرمعمول و عجیب آشنا شوید این گالری مخصوص شما است. کلیسایی که تبدیل به‌خانه شده، یا برج آبی که کاملا مرمت شده یا یک خانه کاملا شفاف، کدام را ترجیح می‌دهید؟ توصیه می‌کنیم گالری زیر را از دست ندهید.

1- خانه شفاف، ژاپن

این خانه با الهام از اجداد انسان‌ها که بالای درخت‌ها زندگی می‌کردند طراحی شده است. خانه شفاف "HOUSE NA" در ژاپن در طول روز نور کافی در اختیارتان می‌گذارد، اما یک عیب خیلی بزرگ دارد: نبود حریم خصوصی. طراح این خانه جالب «سو فوجیموتو آرشیتکتس» است.

2- خانه اسکیت‌بورد، آمریکا

خانه اسکیت‌بورد برای عاشقان ورزش مفرح اسکیت ساخته شده است. زیرا می‌توان روی تمام سطوح آن اسکیت بازی کرد. این مسئله هم شامل بیرون و هم داخل آن می‌شود. در ابتدا قرار بود این خانه در مالیبو ساخته شود. این خانه توسط «پیر آندره سنیزرگوس» طراحی شده است.

3- باریک‌ترین خانه دنیا، لهستان

خانه Keret بین دو خانه دیگر جاسازی شده و عرض آن بین 92 تا 152 سانتی‌متر است. طراح این خانه «ژاکوب شزنی» نام دارد.

4- برج آب قدیمی که تبدیل به یک خانه مدرن شده است، بلژیک

برج آبی 30 متری در بلژیک در زمان جنگ جهانی دوم به‌عنوان مخفیگاه ارتش نازی استفاده می‌شده است. اما بعد از آن تبدیل به مکان مسکونی شد. «استودیوی طراحی بام» کار طراحی و تبدیل این برج آبی را به‌عهده داشته است.

5- خانه دیک کلارک با الهام از عصر حجر، آمریکا

این خانه تک طبقه که در مالیبو ساخته شده از خانواده فلینستون و کارتن مشهور عصر حجر که در دهه 60 میلادی پخش شد الهام گرفته شده است. این خانه 3.5 میلیون دلار قیمت دارد.

6- کوچک‌ترین خانه دنیا با 1 متر مربع، آلمان

این خانه کوچک با ساختار چوبی و قابل حمل تنها یک متر مربع مساحت دارد و به‌عنوان کوچک‌ترین خانه دنیا در حال گشت‌وگذار در آلمان است. طراحی این خانه توسط «ون بو منتزل» صورت گرفته است.

7- خانه اسلاید، ژاپن

این خانه اسلایدی سه طبقه در ژاپن دارای راه پله معمولی در یک سمت خانه و یک اسلاید در سمت دیگر است و ساکنان آن می‌توانند از طبقات بالا به‌سمت طبقه اول سُر بخورند. «لِوِل آرشیتکتس» طراح این خانه جالب است.

8- خانه سنگی، پرتغال

با این‌که در نگاه اول شبیه یک سنگ عظیم‌الجثه و غول‌پیکر است، اما در واقع خانه‌ای در پرتغال است که دارای در، پنجره و دودکش است و تبدیل به یکی از جاذبه‌های توریستی مهم این کشور اروپایی شده است.

9- خانه مدرنی که پیش از این کلیسا بوده است، هلند

شرکت "Zecc Architecten" با مرمت و تغییر کاربری این کلیسای متروکه آن‌را تبدیل به خانه‌ای برای زندگی کرده است. این خانه در شهر اوترخت هلند قرار دارد.

10- خانه صدفی عظیم، مکزیک

این خانه که از Gaudi & Frank Lloyd Wright الهام گرفته شده هم‌اکنون محل سکونت یک زوج به‌همراه دو فرزندشان در مکزیکو سیتی است و طراحی آن به‌شکل صدف باعث چند برابر شدن زیبایی آن شده است. کار طراحی توسط "Arquitectura Organica" انجام شده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟