دسترسی به جزییات بیشتر
چطور می‌توانیم به صفحات مخفی درون مرورگر کروم دسترسی پیدا کنیم؟
مرورگر کروم به لحاظ رابط کاربری ظاهری ساده دارد، اما ده‌ها صفحه از پیش ساخته شده در ارتباط با تنظیمات پیشرفته و ابزارهایی برای آزمایش صفحات وب درون این مرورگر قرار دارد. همه این صفحات مخفی در پشت دستور chrome:// قرار دارند و هر یک برای کار خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از معروف‌ترین صفحاتی که به شکل پنهان درون مرورگر کروم قرار دارد صفحه مربوط به فلگ‌ها است که در مسیر chrome://flags در دسترس قرار دارد. این صفحه به شما اجازه می‌دهد به ویژگی‌های آزمایشی متعددی دسترسی پیدا کنید.

1606683296_1_0.gif

قبل از آن‌که به معرفی این صفحات بپردازیم، ابتدا بهتر است به تشریح این مسئله بپردازیم که چطور می‌توانید از قالب chrome://pages برای دسترسی به صفحات استفاده کنید. شما باید عبارت chrome:// را همراه با صفحه‌ای که در نظر دارید به آن دسترسی پیدا کنید در نوار آدرس مرورگر کروم وارد می‌کنید. درست به همان شکلی که آدرس یک صفحه اینترنتی را وارد می‌کنید، با این تفاوت که به جای http:// از پیشوند chrome:// استفاده می‌کنید.

صفحه Chrome://About: دسترسی به تمامی صفحات مخفی در یک مکان واحد

اگر عبارت chrome://about را در مرورگر کروم تایپ کرده و کلید اینتر را فشار دهید به فهرستی از همه صفحات مخفی مرورگر کروم دسترسی خواهید داشت. در این حالت با یک کلیک روی هر یک از پیوندها به صفحه موردنظر خود دسترسی پیدا خواهید کرد. همان‌گونه که در شکل بالا مشاهده می‌کنید، دسترسی به منوی تنظیمات مرورگر کروم (chrome://chrome) که شما را به صفحه به‌روزرسانی مرورگر کروم هدایت می‌کند یا chrome://bookmarks، chorme://apps و chrome://newtab که همه صفحات نسبی را باز می‌کند از جمله این موارد است.

Chrome://Flags: دسترسی به صفحه تنظیمات پیشرفته و ویژگی‌های آزمایشی مرورگر کروم

Chrome://Flags یکی از محبوب‌ترین دستوراتی است که دسترسی به ویژگی‌های آزمایشی اما پنهان مرورگر کروم را امکان‌پذیر می‌سازد. ویژگی‌هایی که برای کاربران کنجکاو در نظر گرفته شده است. افرادی که در نظر دارند پیش از انتشار رسمی آن‌ها را آزمایش کنند. این ویژگی‌ها از آن جهت مخفی هستند که هنوز در دست بررسی هستند و ممکن است در نسخه نهایی حذف شده یا دارای باگ‌هایی باشند. فعال‌سازی برخی از این ویژگی‌ها ممکن است عملکرد کروم را دست‌خوش تغییر قرار داده یا مشکلاتی را به وجود آورد. البته اگر تنظیمات درون صفحه فلگ‌ها را فعال دادید و کروم ثبات خود را از دست داد به‌راحتی می‌توانید این تنظیمات را غیر فعال کرده و به حالت اولیه خود بازگردانید.

Chrome://system: دریافت اطلاعات دقیق در ارتباط با نسخه مرورگر کروم

اگر در نظر دارید اطلاعات دقیقی در ارتباط با کروم‌بوک‌ها به دست آورید، اطلاعاتی که در ارتباط با مشخصات نرم‌افزاری، میان‌افزار و اطلاعاتی است که در ارتباط با سخت‌افزار کروم‌کست قرار دارد از دستور Chrome://System استفاده کنید. این دستور به شما اجازه می‌دهد به اطلاعات بسیار زیادی در این ارتباط دست پیدا کنید. این دستور همچنین اطلاعات جالبی در ارتباط با سیستم دسکتاپی که از آن استفاده می‌کنید ارائه می‌کند.

Chrome://Net-Internals: عیب‌یابی و حل مشکلات مربوط به شبکه

صفحه chrome://net-internals اطلاعات بلادرنگ و ارزشمندی در ارتباط با شبکه، پروتکل‌ها و... ارائه می‌کند که برای عیب‌یابی مشکلات شبکه و عدم دسترسی به اینترنت کمک فراوانی می‌کند.

Chrome://Inspect:DevTools صفحه مخصوص توسعه‌دهنگان و طراحان وب

اگر دوست دارید در ارتباط با یکسری کارهایی که کروم در پس‌زمینه انجام می‌دهد، اطلاعاتی به دست آورید صفحه chrome://inspect گزینه ارزشمندی است. شبیه به صفحه chrome://net-internals این صفحه نیز برای کاربران حرفه‌ای یا به عبارت دقیق‌تر طراحان در نظر گرفته شده است. افرادی که در نظر دارند از کارهایی که مرورگر کروم در پس‌زمینه انجام می‌دهد اطلاعاتی به دست آورند. دسترسی به تنظیماتی همچون فروارد کردن پورت‌ها از طریق گزینه‌های قرار گرفته در این صفحه امکان‌پذیر است. همچنین، توجه داشته باشید که برای آزمایش و عیب‌یابی کدهای وبی که نوشته‌اید با فشار کلید F12 صفحه زبانه‌ها و دستورات متعددی برای بررسی کدها در اختیارتان قرار می‌گیرد.

دسترسی به ویژگی‌های پنهان مرورگر کروم از طریق افزونه قدرتمند HiddenChrome

در حالی که شما از طریق آدرس chrome://about می‌توانید به همه صفحات مخفی کروم دسترسی داشته باشید، اما یک راه میان‌بر دیگر نیز وجود دارد که نصب افزونه HiddenChrome است. افزونه‌ای که همه صفحات کروم را به شکل یک‌جا و فهرست شده در اختیارتان قرار می‌دهد. از طریق این افزونه دسترسی به ابزارهای توسعه‌دهندگان، دسترسی سریع به ویژگی‌های موجود در صفحه فلگ، ابزارهای عیب‌یابی، سورس‌کدها و ده‌ها گزینه ارزشمند امکان‌پذیر است. در حالی که این افزونه را به شکل رایگان می‌توانید استفاده کنید، اما نسخه پولی آن به قیمت کمتر از یک دلار دسترسی به قابلیت‌های بیشتری را امکان‌پذیر می‌سازد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟