ارسال پیام از طریق کامپیوتر
نسخه تحت وب پیام‌رسان Android Messages منتشر شد
حدود دو ماه پیش بود که شایعاتی مبنی بر انتشار نسخه تحت وب پیام‌رسان اندروید مسیج منتشر شد. اکنون این شایعات رنگ واقعیت به خود گرفته و نسخه دسکتاپی این پیام‌رسان محبوب منتشر شده است. تیم XDA Developers اولین گروهی بودند که با انتشار تصاویری از این برنامه اعلام کردند نسخه دسکتاپی اندروید مسیج قرار است منتشر شده و درست در مسیری قرار دارد که پیش از این واتس‌آپ آنرا طی کرده بود.

1606683296_1_0.gif

اندروید مسیج که بر پایه Google Allo (برنامه پیام‌رسان ویژه گوشی‌های هوشمند که گوگل آن‌را طراحی کرده است) طراحی شده و توسعه پیدا کرده است، نسخه‌ای تحت وب از برنامه پیام‌رسان معروف اندروید است که به کاربران اندروید اجازه می‌دهد پیام‌های کوتاه را از طریق کامپیوتر دسکتاپ خود ارسال کرده و دریافت کنند. در حقیقت این برنامه بر مبنای نسل بعدی فناوری ارسال پیام کوتاه موسوم به RCS سرنام Rich Communication Services از طریق تلفن‌های همراه کار می‌کند. نسخه تحت وب Android Messages با مجموعه‌ای غنی از استیکرها، اموجی‌ها و تصاویر در اختیار کاربران قرار گرفته تا یک تجربه کاربری خود را ارائه کند. برای آن‌که بتوانید از نسخه تحت وب این برنامه استفاده کنید باید به آدرس https://messages.android.com/ رفته، در صفحه اصلی سایت کد QR  را با استفاده از گوشی هوشمند خود اسکن کنید تا گوشی هوشمند به دسکتاپ متصل شده و حساب کاربری گوگلی‌تان به سرویس اندروید مسیج متصل شود. (باید به منوی Messages for web در برنامه پیام‌رسان گوشی اندرویدی خود بروید و در ادامه فرآیند اسکن را انجام دهید.)

 از ویژگی‌های کاربردی ارائه شده در نسخه تحت وب می‌توان به پاسخ‌گویی هوشمند، جست‌وجوی تصاویر Gif، ارائه پیش‌نمایشی از لینک‌ها در زمان برقراری مکالمه میان مخاطبان، پشتیبانی از فناوری OTP برای ارائه گذرواژه‌های یکبار مصرف و..... اشاره کرد. لازم به توضیح است که این برنامه از سوی همه مرورگرهای مدرن به جز اینترنت اکسپلورر پشتیبانی می‌شود. عرضه نسخه تحت وب را می‌توان سرآغازی بر یک رقابت جدید میان پیام‌رسان مسنجر فیس‌بوک، واتس‌آپ و iMessage اپل تفسیر کرد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟