سه عضو جدید از میان‌رده‌های سامسونگ معرفی شدند
آشنایی با گوشی‌های میان‌رده گلکسی J4 ، گلکسی J6 و گلکسی J8 سامسونگ
سامسونگ پرفروش‌ترین برند اندرویدی در بازار گوشی‌های هوشمند است. انتخاب اول بسیاری از مردم در هر رده‌ای، سامسونگ است. این اطمینان خاطر سامسونگ از به فروش رسیدن محصولاتش باعث شده است محصولات این شرکت قیمتی به مراتب بیشتر از سایر شرکت‌ها داشته باشند. اما با وجود ارزش خرید کمتر، این شرکت همچنان هم موفق است. شک دارید؟ چند ماه بعد فروش همین گوشی‌هایی که امروز معرفی شده‌اند را ببینید.
این خط: گلکسی J4
این نشان: گلکسی J6
این هم چیزی در همین بین: گلکسی J8!

1606683296_1_0.gif

گلکسی J4

گوشی سامسونگ گلکسی J4 یک گوشی میانرده رو به پایین است. طراحی این گوشی همان حالت قدیمی را دارد و خبری از حاشیه ناچیز و نمایشگر کشیده نیست. گلکسی J4 دارای یک نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن HD و نسبت طول به عرض 16 به 9 است. تراشه به کار رفته روی این گوشی اگزینوس 7570 است. این تراشه 4 هسته‌ای توان پردازش تا 1.4 گیگاهرتز را دارد و تنها برای انجام امور روزمره و اجرای بازی‌های سبک کفایت می‌کند. در کنار این تراشه، تنها 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا با کارت حافظه وجود دارد. دوربین این گوشی تنها دارای یک سنسور 13 مگاپیکسلی با f/1.9 است و در نور مناسب می‌تواند عکس‌های قابل قبولی ثبت کند. نکته جذاب این گوشی، تعبیه یک فلش در کنار دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی این گوشی است که کاربر امکان تغییر میزان نوردهی آن را دارد.

این گوشی با یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی و اندروید 8.0 از دو ماه دیگر روانه بازار خواهد شد. سامسونگ هنوز قیمت این گوشی را مشخص نکرده است؛ اما احتمالا برچسب قیمتی آن در حدود 170 دلار خواهد بود. نکته قابل تامل در ارتباط با این گوشی، فقدان امکاناتی بدیهی مانند حسگر اثر انگشت بر روی آن است!

گلکسی J6

گلکسی J6 سامسونگ اولین میانرده این شرکت از سری J است که از طراحی بدون حاشیه بهره می‌برد و نمایشگری کشیده دارد. این گوشی با صفحه نمایش 5.6 اینچی مبتنی بر پنل‌های محبوب Super AMOLED روانه بازار خواهد شد. رزولوشن نمایشگر این گوشی HD+ است و نسبت طول به عرض آن همانند گوشی‌های بالارده سامسونگ، 18.5 به 9 است. تراشه موجود روی این گوشی از نوع اگزینوس 7870 است؛ یک تراشه 8 هسته‌ای با قابلیت پردازش تا 1.6 گیگاهرتز و البته ناتوان در اجرای بازی‌های سنگین. گلکسی J6 در دو نسخه عرضه خواهد شد که یکی از آن‌ها دارای 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی بوده و دیگری 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد و البته هر دو نسخه از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند. دوربین این گوشی یک اسنپر تکی 13 مگاپیکسلی با F/1.9 است که در نور مناسب می‌تواند عکس‌های خوبی ثبت کند. در بخش سلفی، شاهد برتری مگاپیکسلی این گوشی نسبت J4 هستیم؛ جایی که J6 از یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با همان فلش سلفی قابل تنظیم بهره می‌برد. خوشبختانه سامسونگ در این گوشی نهایت لطف خود را نثار خریداران کرده است و J6 را به حسگر اثر انگشت هم مجهز کرده است! باتری این گوشی هم 3000 میلی آمپر ساعتی است و با اندروید 8.0 روانه بازار خواهد شد. قیمت؟ 205 دلار برای نسخه 32 گیگابایتی و 240 دلار برای نسخه 64 گیگابایتی. در بازاری که می‌شود با 250 دلار نوکیا X6 خرید، سامسونگ J6 را روانه کارزار کرده است.  آیا مردم هیپنوتیزم می‌شوند که سامسونگ می‌خرند؟ شاید.

گلکسی J8

می‌رسیم به گزینه 280 دلاری سامسونگ: گلکسی J8. این میان‌رده دارای طراحی مدرنی است که شامل حاشیه کم نمایشگر و طراحی کشیده است. صفحه نمایش 6 اینچی J8 دارای پنل Super AMOLED است که رزولوشن آن تنها HD+ است. این گوشی دارای یک بدنه پلاستیکی است که به هیچ وجه ظاهر یک گوشی خوب را ندارد و حتی تجربه فیزیکی کاربری آن به اندازه گوشی‌های میانرده پیشین سامسونگ دلچسب نیست. گوشی گلکسی J8 اولین عضو از سری J است که به دوربین دوگانه مجهز شده است: یک سنسور 16 مگاپیکسلی با f/1.9 در کنار یک سنسور 5 مگاپیکسلی دیگر برای ایجاد افکت بوکه. این گوشی در بخش سلفی هم دارای یک دوربین 16 مگاپیکسلی دارای فلش است و احتمالا از این جهت برای بسیاری از کاربران ایده‌آل باشد. تراشه به کار رفته روی این گوشی اسنپدراگون 450 است؛ همان تراشه‌ای که روی گوشی 100 دلاری شیائومی ردمی 5 به کار رفته است! با توجه به قیمت این گوشی، انتظار داشتیم روی آن حد اقل از تراشه‌های سری 600 اسنپدراگون استفاده شود؛ اما سامسونگ نشان داده است که در بازار میانرده، توجه چندانی به قدرت پردازش گوشی‌هایش ندارد. گلکسی J8 با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی توسعه یافته است که کاربر می‌تواند به کمک یک کارت حافظه این مقدار را افزایش دهد. باتری این گوشی دارای ظرفیت 3500 میلی آمپر ساعت است و سیستم عامل آن همانند دو میان‌رده دیگر، اندروید اوریو خواهد بود. 

نظر شما راجع به میانرده‌های جدید سامسونگ چیست؟ آیا سامسونگ با این سیاست‌ها همچنان موفق خواهد بود؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟