آخر هفته با شبکه: یک خودروی عظیم با مصرف سوخت عالی
بررسی تویوتا کمری 2018 (Toyota Camry 2018)
شرکت تویوتا یکی از شناخته‌شده‌ترین کمپانی‌های طراح و عرضه‌کننده خودرو است. سری محصولات تویوتا کمری (Toyota Camry) این کمپانی از محبوب‌ترین دسته محصولات این شرکت محسوب می‌شوند. در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی مختصر تویوتا کمری 2018 بپردازیم. بنابراین با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

مقدمه

بدون تردید به عنوان فردی که اخبار و حواشی دنیای خودرو را دنبال می‌کند با شرکت تویوتا و سری محصولات کمری این کمپانی آشنایی دارید. اولین سری از خودروهای تویوتا کمری در سال 1987 عرضه شد و هم اکنون هم شاهد ادامه فعالیت‌های این خط تولید شرکت تویوتا هستیم. سری محصولات کمری این شرکت هم اکنون از محبوب‌ترین خودروهای این برند محسوب می‌شوند.

تویوتا کمری 2018 مثل سایر سری خودروهای کمری از کلاس سدان (Sedan) محسوب می‌شود. این خودروها برای سواری معمولی طراحی شده‌اند و از سقف ثابت، دو ردیف صندلی و یک صندوق عقب بهره‌مند هستند. لازم به اشاره است که خودروهای سدان می‌توانند دو درب یا چهار درب باشند که تویوتا کمری 2018 از نوع دوم است. در ادامه به بررسی دقیق تری این اتومبیل زیبا می‌پردازیم. با سایت شبکه همراه باشید.

طراحی و ظاهر

پیش از هر چیز باید عنوان کنیم که تویوتا کمری 2018 در نسخه‌ها و مدل‌های مختلفی عرضه شده که مدل هیبریدی ایکس ال ای این خودرو در این بررسی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. تویوتا کمری 2018 ظاهر بسیار شیکی دارد و از طراحی خوبی هم برخوردار است. زمانی که به این خودرو نگاه می‌کنید تمام عناصری که برای یک خودروی سدان نیاز هستند را به وضوح مشاهده خواهید کرد. 

تویوتا در طراحی کمری 2018 از پنجره مشبک استفاده کرده  است. اگر به طراحی بخش جلوی خودرو دقت کنید متوجه کیفیت خوب طراحی این بخش و ساختار آیرودینامیکی مناسب آن خواهید شد. چراغ‌های خودرو به صورت کشیده و باریک طراحی شده‌اند و ظاهری اسپرت‌تر را برای خودرو به ارمغان آورده‌اند. همین سبک طراحی زیبا و نسبتا اسپرت در پشت خودرو هم بکار رفته است.

اگزوز تویوتا کمری 2018 از نوع دوبل در نظر گرفته شده و در گوشه سمت چپ و پایین بخش پشت خودرو قرار دارد. طراحی داخلی خودروی مذکور هم کیفیت بسیار عالی دارد و بدون تردید نظر هر فردی را جلب می‌کند. تویوتا کمری 2018 مدل ایکس ال ای هیبریدی 4905 میلیمتر طول و 1840 میلیمتر عرض دارد و این موضوع سبب می‌شود تا اتاق خودرو ظرفیت بسیار عالی داشته باشد و بتوان به راحتی از آن به عنوان خودروی 5 نفره استفاده کرد.

راننده و سرنشین جلو فضای بسیار زیادی در اختیار دارند و می‌توانند به راحتی روی صندلی خودرو بنشینند. وضعیت مشابه برای سرنشینان عقب هم وجود دارد و حتی بلند قدترین افراد هم به راحتی می‌توانند در صندلی های پشت تویوتا کمری 2018 بدون هیچ مشکلی بنشینند و کاملا هم راحت باشند. کنسول وسط خودرو شامل یک صفحه نمایش لمسی بسیار با کیفیت می‌شود که نویگیشن و مجموعه‌ای قابلیت های کاربردی دیگر را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد.

درست در کنار دنده خودرو دو جای لیوانی یا کاپ هولدر برای سرنشینان جلوی خودرو تعبیه شده است. برای سرنشینان عقب خودرو هم دو کاپ هولدر مجزا به صورت مخفی بر روی جداکننده دو صندلی جلوی خودرو تعبیه شده است. تویوتا صندلی های عقب کمری 2018 را به دو ایزوفیکس مجهز کرده تا امکان نصب صندلی ایمنی کودک هم در خودرو فراهم باشد. باتری هیبریدی خودرو به بخش زیرین آن منتقل شده و این امر سبب گشته تا صندوق عقب تویوتا کمری 2018 مدل ایکس ال ای هیبریدی هم فضای مطلوبی را ارائه کند.

مجموع فضای داخلی که صندوق عقب این خودرو ارائه می‌کند 30 لیتر است. اگر بخواهیم این فضا را با فضای اتاق خودرو جمع کنیم به عددی برابر با 524 لیتر می‌رسیم که فضایی بسیار خوبی برای یک خودروی سدان محسوب می‌شود. به صورت کلی خودروی تویوتا کمری 2018 از نظر طراحی و ظاهر یک اتومبیل شیک و زیباست که در نوع خود ویژگی های مطلوبی را ارائه می‌کند.

موتور ، انتقال قدرت و رانندگی

موتور هیبریدی خودروی تویوتا کمری 2018 مدل ایکس ال ای 2.5 لیتری بوده 131 کیلووات توان و 221 نیوتن متر گشتاور را در دور 5200RPM (دور در دقیقه) ایجاد می‌کند. سیستم انتقال قدرت یا همان گیربکس تویوتا کمری 2018 مدل ایکس ال ای هیبریدی از نوع CVT Auto یا متغیر پیوسته اتوماتیک است. طبق اطلاعات ارائه شده ظرفیت خروجی ماکسیمم موتور تویوتا کمری 2018 مدل ایکس ال ای هیبریدی برابر با 160 کیلووات است.

شاید موتور تویوتا کمری 2018 مدل ایکس ال ای هیبریدی چندان قدرت بالایی نداشته باشد اما مصرف سوخت بسیار پایینی دارد. این موضوع یکی از اصلی ترین نقاط قوت خودروی مذکور به شما می‌رود. طبق اطلاعات ارائه شده میزان مصرف سوخت این خودرو به ازای هر 100 کیلومتر فقط 4.2 لیتر است. بنابراین تویوتا کمری 2018 مدل ایکس ال ای هیبریدی یک خودروی بسیار کم مصرف است.

رانندگی کردن با خودروی تویوتا کمری 2018 بسیار لذت بخش است. نسخه هیبریدی این خودرو از یک دکمه اختصاصی برای فعال سازی حالتی تحت عنوان EV Mode بهره می‌برد که به موجب آن خودرو به طور انحصاری از طریق باتری کار می‌کند. شاید سرعت و شتاب چندان بالایی را از خودروی مذکور دریافت نکنید اما با این وجود رانندگی کردن با آن لذت‌بخش است. خودرو در سر پیچ‌ها به خوبی کنترل شده و فرمان‌پذیری مطلوبی دارد.

به صورت کلی باید گفت که تویوتا کمری 2018 مدل ایکس ال ای هیبریدی برای آن دسته از افرادی که به دنبال خودروهای تند و تیز هستند چندان گزینه مناسبی محسوب نمی‌شود، اما برای آن دسته افرادی که سهولت رانندگی، مصرف سوخت پایین و راحتی را به سرعت ترجیح می‌دهند یک گزینه بسیار عالی خواهد بود.

امنیت خودرو

تویوتا کمری 2018 هفت ایربگ دارد و از این نظر بسیار دقیق و خوب طراحی شده و به بهترین شکل از آسیب رسیدن به سرنشینان در حین تصادفات جلوگیری می‌کند. دوربین عقبی برای خودرو در نظر گرفته شده که دید راننده را بهتر می‌کند و سیستم ترمزگیر خودکار اضطراری (AEB) هم در این خودرو فعال است. تویوتا کمری 2018 از سیستم هوشمند هشدار عبور از خطوط جاده‌ای هم بهره می‌برد و به صورت خودکار راننده را از وضعیت نامناسب خودرو در جاده مطلع می‌نماید. به صورت کلی تویوتا در خودروی کمری 2018 به مسائل امنیتی توجه زیادی داشته و بدین سبب توانسته نشان 5 ستاره را از ANCAP دریافت کند.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به صورت مختصر به نقد و بررسی تویوتا کمری 2018 مدل ایکس ال ای هیبریدی پرداختیم. اگر بخواهیم به این خودرو در زمینه‌های مختلف نمره‌‌‌ای از 0 تا 5 بدهیم، نمرات آن چنین خواهد بود:

طراحی و ظاهر: 4

قدرت موتور و سیستم انتقال قدرت: 3.5

سهولت رانندگی و هندلینگ: 4.5   

امنیت: 4.5

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟