خبر خوب برای کسانی که قصد خرید گوشی ارزان دارند
Gmail Go، یک نسخه سبک‌تر و سریع‌تر جیمیل
یکی از اهداف همیشگی گوگل، ساختن سبک‌ترین نسخه اندروید بوده است. در همین راستا، گوگل اپلیکیشن‌هایی با پسوند Go را طراحی می‌کند. نگاهی داشته باشیم به Gmail Go، نسخه سبک‌تر Gmail.

1606683296_1_0.gif

 سبک بودن سیستم عامل و نرم‌ افزارهای آن باعث می‌شود که میزان کمتری از رم گوشی اشغال شود و در نتیجه فشار کمتری به دستگاه وارد شود. از طرف دیگر، با کاهش فشار بر روی دستگاه، عمر باتری آن افزایش پیدا می‌کند. با شبکه همراه باشید تا به بررسی Gmail Go بپردازیم.

از آن جا که سبک شدن سیستم عامل به صورت گام به گام در دستور کار گوگل قرار دارد، این شرکت در حال ارائه نسخه‌های سبک‌تری از اپلیکیشن‌های همراه سیستم عامل خود است که با پسوند Go از نسخه‌های معمول متمایز می‌شوند. این نرم افزارها برای گوشی‌های اقتصادی و ارزانی طراحی شده‌اند که حافظه اجرایی زیادی ندارند و اجرای نسخه اصلی این نرم افزارها برای آن‌ها کمی سخت است. آخرین اپلیکیشن بازنگاری شده گوگل برای اندروید، اپلیکیشن Gmail Go است. این اپلیکیشن حدود 25 مگابایت از حافظه گوشی را اشغال می‌کند که چیزی در حدود نصف نسخه اصلی جیمیل است و البته از نظر امکانات و رابط کاربری، تفاوت خاصی با نسخه اصلی ندارد. 

مطلب پیشنهادی

آیا سیستم عامل جدید گوگل رقیبی برای اندروید است؟
آشنایی با سیستم عامل Go Edition گوگل

اپلیکیشن Gmail Go تنها با گوشی‌های دارای نسخه 8.1 اندروید و بالاتر همخوانی دارد و گوشی‌های قدیمی‌تر از آن نمی‌توانند از آن استفاده کنند. 

بعضی از اپلیکیشن‌های دارای پسوند Go را می‌توان با نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید هم اجرا کرد که فعلا شامل Google Go, YouTube Go و Files Go می‌شوند. تمام این اپلیکیشن‌ها به زودی بر روی بستر Android Go و به عنوان شاخه‌ای سبک از اندروید اوریو روانه بازار خواهند شد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟