داده‌ها را ایمن کنید
۱۸ برنامه‌ برتر رمزنگار ویژه سیستم‌عامل ویندوز
در کامپیوترهای ما، داده‌های شخصی بسیار زیادی وجود دارد که به راحتی هر کاربری قادر است به این داده‌ها دست پیدا کند، به واسطه آن‌که داده‌های ما بدون بهره‌گیری از هیچ‌گونه الگوریتم رمزنگاری روی سامانه‌ها ذخیره‌سازی می‌شوند. از این‌رو ما به مکانیزمی نیاز داریم تا داده‌های خود را رمزنگاری کنیم. ما در این مقاله 15 عدد از بهترین ابزارهای رمزنگار ویژه کامپیوترهای شخصی را به شما معرفی می‌کنیم.

1606683296_1_0.gif

ما به عصری وارد شده‌ایم که رمزنگاری فایل‌ها و پوشه روی سامانه‌های ما دیگر یک گزینه نیست، بلکه یک ضرورت است. در کامپیوتر شخصی یا لپ‌تاپ، اطلاعات به صورت آشکار روی درایوها ذخیره‌سازی می‌شوند. اطلاعاتی که در اغلب موارد خصوصی و محرمانه هستند. دسترسی غیرقانونی به این اطلاعات نه تنها حریم خصوصی ما را در معرض خطر قرار می‌دهد، بلکه ممکن است آینده شغلی و کسب‌وکار ما را نیز در معرض خطر قرار دهد. بر همین اساس ما در این مقاله 15 مورد از ابزارهای رمزنگاری که در این زمینه به شما کمک می‌کنند را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

شماره یک، AxCrypt

Axcrypt یکی از بهترین ابزارهای رمزنگاری است که به شکل قدرتمندی هر فایلی که روی کامپیوتر دارید را رمزنگاری می‌کند. AxCrypt یک نرم‌افزار رمزنگاری متن‌باز ویندوزی است که به شکل خوبی با ویندوز یکپارچه شده و به راحتی می‌تواند فایل‌ها را فشرده، رمزنگاری، ذخیره‌سازی و رمزگشایی کرده و به راحتی به شما اجازه می‌دهد فایل‌های خود را به شکل ایمن ارسال کنید.

شماره دوDisk Cryptor

Disk Cryptor یک راه‌حل متن‌باز رمزنگار است که قادر است همه پارتیشن‌های یک دیسک حتا پارتیشن سیستمی را رمزنگاری کند. با  توجه به اوضاع کنونی چندان عاقلانه به نظر نمی‌رسد که یک نرم‌افزار رمزنگار به شکل متن‌باز مورد استفاده قرار گیرد و اکثر کاربران به دنبال نرم‌افزارهایی با کدهای بسته هستند، اما Disk Cryptor مدعی است که در این زمینه عملکرد قابل قبولی دارد.

شماره سه، VeraCrypt

VeraCrpt ابزار دیگری است که فایل‌های شما را با الگوریتم قدرتمندی رمزنگاری می‌کند. VeraCrypt از طریق به‌کارگیری الگوریتم قدرتمندی امنیتی را  در رابطه با فرآیند رمزنگاری پارتیشن‌های سیستمی بهبود ببخشد. رویکردی که مانع از آن می‌شود تا حملات جست‌وجوی فراگیر فایل‌های شما را در معرض خطر قرا ردهند.

شماره چهار Dekart Private Disk

Privte Disk  یک مکانیزم هیجان‌برانگیز برای مقابله با ویروس‌ها، جاسوس‌افزارها و تروجان‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد، بدون آن‌که شبیه به نرم‌افزارهای مرسوم ضدویروسی کارایی و عملکرد سیستم شما را کاهش دهد. این ابزار هر کجا که شما اطلاعات حساسی دارید بدون نیاز به مجوز مدیریتی می‌تواند داده‌های شما را رمزنگاری کند.

شماره پنج، 7-Zip

z-zip یک ابزار رمزنگاری خیلی خوب و مطرح است که البته در زمینه فشرده‌سای داده‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ابزار ضمن فشرده‌سازی و رمزنگاری فایل‌ها همچنین به شما اجازه می‌دهد تا برای فایل‌های خود گذرواژه تعیین کنید.

شماره شش، Gpg4Win

Gpg4Win به کاربران اجازه می‌دهد تا فایل‌ها را رمزنگاری کرده و ایمیل‌ها را از طریق امضا دیجیتال ایمن‌سازی کرده و سپس انتقال دهند. رمزنگاری از محتوای شما در برابر دسترسی غیرمجاز محافظت به عمل می‌آورد. امضا دیجیتال این اطمینان را می‌دهد که محتوا ویراش نشده و از سوی فرستنده مشخص شده ارسال شده است.

شماره هفت،Windows 10 Device Encryption

Windows 10 Device Encryption یک ویژگی از پیش ساخته شده در ویندوز 10 است که برای رمزنگاری فایل‌ها و پوشه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای دسترسی به این ویژگی لازم است با حساب کاربری مایکروسافتی خود به ویندوز 10 وارد شوید. کلید بازیابی این ویژگی به‌طور خودکار به سرور مایکروسافت انتقال داده می‌شود. برای دسترسی به این ویژگی باید به مسیر system> About رفته و در ادامه از گزینه Device Encryption استفاده کنید.

شماره هشت،BitLocker

Bitlocker یک ویژگی قدرتمند است که می‌تواند یک دیسک را به‌طور کال رمزنگاری کند. این ویژگی در همه سیستم‌عامل‌های ویندزو قرار دارد. به‌طور پیش‌فرض این ویژگی از استاندارد رمزنگاری AES در تعامل با زنجیره بلوکی رمزنگاری CBC یا XTs استفاده می‌کند. در نتیجه به راحتی می‌توانید از کلیدهای 128 یا 256 بیتی استفاده کنید.

شماره نه، Symantec Drive Encryption

Symantec Drive Encryption  یک راهکار قدرتمند ایمن رمزنگاری را برای انتقال فایل‌ها به/از کامپیوتر شخصی، لپ‌تاپ و حافظه‌های فلش ارائه می‌کند. این ابزار داده‌ها را برای مقابله با دسترسی غیرمجاز به آن‌ها رمزنگاری می‌کند. این ابزار از توکن‌های یکبار مصرف و ویژگی‌های محلی خود دستگاه برای رمزنگاری دستگاه و رمزگشایی استفاده می‌کند.

شماره ده، Rohos Mini Drive

Rohos پارتیشن رمزنگاری و مخفی روی یک حافظه فلش ایجاد می‌کند. اگر فایل‌های زیادی روی حافظه فلش دارید و در نظر دارید آن‌ها را رمزنگاری و پنهان کنید، بهتر است ضمن رمزنگاری آن‌ها از یک گذرواژه قدرتمند استفاده کنید.

شماره یازده، Challenger

Challenger یک ابزار رایگان است که با ویندوز کار می‌کند. این ابزار به یک ویژگی فوق‌العاده رمزنگاری قابل حمل تجهیز شده است. به گونه‌ای که قادر است فضای ذخیره‌سازی کلاود را رمزنگاری کند. ابزار فوق به دو شکل خصوصی برای کامپیوترهای شخصی که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دارد و نسخه کامل که همراه با ویژگی‌های اضافی‌تر است در اختیار کاربران قرار دارد.

شماره دوازه، AES Crypt

AES Crypt یک نرم‌افزار رمزنگار است که روی سیستم‌عامل‌های مختلف قابل استفاده است و از استاندارد رمزنگاری پیشرفته AES برای رمزنگاری و ایمن‌سازی فایل‌ها استفاده می‌کند. زمانی که از ویندوز استفاده می‌کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی فایل موردنظر خود کلیک راست کرده و گزینه AES Encrypt  را برای رمزنگاری و AES Decrypt را برای رمزگشایی انتخاب کنید.

شماره سیزده، SecurStick

SecurStick یک ابزار رمزنگاری ویژه دستگاه‌های قابل حمل است که از استاندارد AES-256 برای ایمن‌سازی همه داده‌های ذخیره شده روی حافظه فلش یا هر رسانه قابل حمل دیگری استفاده می‌کند. SecurStick نیازی به مجوز مدیریتی ندارد تا روی یک سامانه کامپیوتری قابل استفاده باشد. این ابزار را می‌توانید روی سیستم‌عامل‌های ویندوز، لینوکس و مک استفاده کنید.

شماره چهارده، Folder Lock

Folder Lock دارای بالاترین استاندارد فشرده‌سازی فایل‌ها است که به شما اجازه می‌دهد برای پوشه‌های خود گذرواژه تعیین کرده و فایل‌های محرمانه خود را قفل کرده و رمزنگاری کنید. این ابزار فایل‌های محرمانه را درون پوشه‌های ایمنی که با الگوریتم رمزنگاری قفل شده‌اند قرار می‌دهد.

شماره پانزده، Cryptainer LE

Cryptainer LE با الگوریتم رمزنگاری Cypherix ایمن می‌کند. این استاندارد از رمزنگاری 448 بیتی استفاده می‌کند. این ابزار قادر است موجودیتی به نام جعبه‌های امن 100 مگابایتی را روی هارددیسک شما قرار دهد تا فایل‌های خود را درون آن‌ها قرار دهید.

شماره شانزده، CertainSafe

CertainSafe در اصل شبیه به یک سپر عمل می‌کند. این ابزار نه تنها فایل‌های شما را رمزنگاری می‌کند، بلکه قادر است آن‌ها را به تکه‌هایی تقسیم کند. هر کدام از این تکه‌ها روی سرورهای متفاوت ذخیره‌سازی می‌شوند تا در عمل امکان شکستن الگوریتم‌های رمزنگاری امکان‌پذیر نباشد.

شماره هفده، CryptoForge

CryptoForge یک ابزار رمزنگاری است که به افراد و سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا اطلاعات حساس خود را با اتکا با رمزنگاری حرفه‌ای ایمن نگاه دارند. شما می‌توانید فایل‌ها را روی کامپیوتر خود ایمن کرده و در نهایت فایل‌ها و پوشه‌های رمزنگاری شده را در فضای کلاود آپلود کنید.

شماره هیجده، InterCrypto

InterCrypto یک ابزار رمزنگار داده‌ها است که می‌تواند فایل‌های منحصر به فرد شما را رمزنگاری و رمزگشایی کند. InterCrypto می‌تواند یک درایو را به‌طور کامل رمزنگاری کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟

دیدگاه‌ها

تصویر شهرام
شهرام

سلام. مطلب جالبی بود. ممنون. ولی جالبه که اسمی از True Crypt که یکی از بهترین رمزنگارهاست برده نشده.