از هدر رفتن امواج بی‎سیم جلوگیری كنيد
چگونه سرعت شبکه وای‌فای خود را تقویت کنیم
این روزها میلیاردها نفر در سراسر جهان در حال استفاده از شبکه وای‎فای شخصی در خانه تا محل کار خود هستند. اما خیلی از مردم هم هستند که از کم شدن سرعت شبکه وای‎فای خود شکایات دارند. عوامل مشخصی وجود دارد که می‎تواند روی سرعت وای‎فای تاثیر گذار باشند که از آن جمله می‎توان به هک شدن شبكه، موقعیت نامناسب روتر وای‎فای یا تنظیمات نامناسب وای‎فای اشاره کرد. در این مقاله ما قصد داریم روش‎های افزایش سرعت و بهبود عملکرد شبکه‎های وای‎فای را بررسی کنیم تا شما بتوانید از حداکثر سرعت شبکه و اینترنت خود لذت ببرید.

1606683296_1_0.gif

در ادامه روش‎هایی را مشاهده خواهید کرد که به وسیله آن می‎توانید به راحتی سرعت وای‎فای خود را افزایش داده و از حداکثر سرعت اینترنت روی دستگاه‎های وای‎فای خود بهره‎مند شوید.

آخرین فناوری‎های وای‎فای

این یکی از بهترین روش‎هایی است که شما می‎توانید اطمینان حاصل کنید شبکه وای‎فای شما سریع و قابل اطمینان است. اگر از سخت افزار قدیمی‎ و تاریخ گذشته استفاده می‎کنید، توصیه ما به شما این است که سخت افزار خود را به‎روز کنید. همچنین مطمئن شوید كه کارت شبکه داخل کامپیوتر شما نیز به‎روزرسانی شده باشد.

در زمان‎های مشخص روتر خود را ریبوت کنید

سعی کنید به شکل زمان‎بندی شده و منظم روتر خود را ریبوت کنید تا تمام تنظیمات روتر نوسازی شده و پکت‎های خالی موجود در روتر پاکسازی شود. با این کار سرعت اینترنت شما افزایش پیدا می‎کند و مشکلات احتمالی برطرف خواهد شد. در شبکه‎های شلوغ معمولا توصیه می‎شود که روتر خود را روزی یک بار ریبوت کنید. اگر روتر شما جدید و پیشرفته است می‎توانید برای ریبوت خودکار آن برنامه زمانی تعریف کنید.

روتر را در مرکز و ارتفاع بالا قرار دهید

موقعیت مکانی روتر در وضعیت عملکرد آن نقش بسیار بالایی دارد. به ویژه اگر شما روتر خود را در گوشه‎ای از خانه پنهان کرده باشید این احتمال زیاد خواهد بود که سیگنال ارسالی به سمت دیگر خانه ضعيف شده یا کلا قطع شود.

بهترین مکان برای قرار دادن یک روتر یک نقطه مرکزی در خانه و به دور از موانع مزاحم و تا حد امکان در ارتفاع بالا است. فراموش نکنید که روتر را از سایر تجهيزات الکترونیکی نیز دور نگه دارید.

برد وای‎فای را با ترفندهای دست ساز افزایش دهید

با استفاده از این روش می‎توانید قدرت امواج وای‎فای را تا حدود 1.5 برابر محدوده تحت پوشش (برد) پیش فرض آن افزایش دهید. در این روش شما باید یک قوطی فلزی نوشابه را از جهت عمودی آن برش بزنید و آن را روی آنتن روتر قرار دهید تا امواج وای‎فای تقویت شود.

از شبکه وای‎فای خود در مقابل هکرها محافظت کنید

یکی از دلایل اصلی کند شدن ناگهانی سرعت وای‎فای این است که ممکن است وای‎فای شما هک شده باشد و شخص دیگری بدون اطلاع شما مشغول استفاده از پهنای باند شما باشد. بهترین کار برای محافظت از یک شبکه وای‎فای در مقابل هک شدن انتخاب یک کلمه عبور پیچیده و طولانی است.

موقعیت آنتن‎ها

اگر روتر شما از چند آنتن استفاده می‎کند سعی کنید آنها را در موقعیت عمود به یکدیگر قرار دهید. مهندس وای‎فای سابق اپل، الف وات می‎گوید قدرت گیرندگی بین روتر و یک دستگاه زمانی به حداکثر خود می‎رسد که گیرنده و فرستنده در امتداد یک دیگر قرار داشته باشند.

از تداخل با سایر لوازم خانگی جلوگیری كنيد

لوازم خانگی مثل تلفن بی‎سیم، مایکرویو و سایر دستگاه‎های الکترونیک می‎تواند روی سرعت وای‎فای شما تاثیرگذار باشد، بنابراین تا حد ممکن روتر خود را از آنها دور نگه دارید و یا از روترهای دو بانده استفاده کنید که تداخلی با این لوازم خانگی ایجاد نمی‎کنند.

از اپلیکیشن‎هایی که در خفا پهنای باند شما را مصرف می‎کنند اجتناب کنید

خیلی از اپلیکیشن‎ها هستند که در پس زمینه به اینترنت متصل باقی می‎مانند و پهنای باند اینترنت شما را مصرف می‎کنند. اگر از چنین اپلیکیشن‎هایی روی کامپیوتر یا تلفن هوشمند خود استفاده می‎کنید که به مرور زمان باعث کند شدن سرعت اینترنت شما می‎شود، باید آنها را از روی دستگاه خود پاک کنید. اگر از وای‎فای روی کامپیوتر خود استفاده می‎کنید، مطمئن شوید در زمان عدم استفاده وای‎فای سایر دستگاه‎ها خاموش باشد.

سایر آداپتورهای متصل را غیرفعال كنيد

برای غیرفعال كردن آداپتورهای متصل ابتدا با استفاده از کلیدهای ترکیبی Windows + R صفحه مربوط به فرمان Run را باز کنید. سپس فرمان ncpa.cpl را تایپ کرده و کلید اینتر را فشار دهید. در اینجا آداپتورهای موجود را مشاهده خواهید کرد. حالا باید به غیر از آداپتورهای شبکه باقی آنها را غیرفعال كنيد.

کانال وای‎فای درست را پیدا کنید

اگر همسایگان شما هم از وای‎فای استفاده می‎کنند، این امکان وجود دارد که کانال شبکه شما با سیگنال آنها تداخل ایجاد کند، بنابراین بهتر است کانالی را انتخاب کنید که با سایرین مشترک نباشد تا امکان تداخل امواج از این طریق از بین برود. برای پیدا کردن بهترین کانال برای روتر خود می‎توانید از اپلیکیشن‎هایی مثل Wi-Fi Analyzer استفاده کنید.

روتر قدیمی‎ خود را به تکرار کننده تبدیل کنید

تکرار کننده یا repeater دستگاهی است که از آن برای تکرار کردن امواج به منظور افزایش قدرت و برد آن استفاده می‎شود و شما می‎توانید از روتر قدیمی‎ و بلااستفاده خود برای این منظور استفاده کنید تا امواج شبکه وای‎فای خود را به نقاط دورتری منتقل کنید و در تمام اتاق‎های خانه از سرعت یکسانی از اینترنت برخوردار شوید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟