27/09/1396 - 22:48
معرفی مشخصات کیا سورنتو 2018
بدنبال باز شدن سایت سفارش واردات خودرو، کیا سورنتو 2018 با شکل و شمایلی جدید پا به بازار ایران خواهد گذاشت.

1606683296_1_0.gif

کیا خودروساز کره‌ای چندی پیش از فیس‌لیفت 2018 سورنتو شاسی‌بلند خود پرده برداشت تا این مدل موفق همچنان با برخی اصلاحات به فروش خوب خود ادامه دهد. سورنتو 2018 با تغییراتی که به خود دیده تلاش دارد تا همچنان سهم خود را از بازار شاسی‌بلندهای متوسط حفظ کند. شرکت کیا مدل سورنتو را با کد 2018 به‌روز کرده و گرچه تغییرات صورت گرفته چندان به چشم نمی‌آیند اما نسبتاً نمای جلویی خودرو را جذاب‌تر از قبل کرده است.

فرم سپر اندکی تغییر یافته و هواکش‌های پایین سپر کوچک شده‌اند. در عین حال یک خط ظریف و تیز آنها را به کناره گلگیرها متصل کرده در حالی که از لامپ‌های مه‌شکن کوچک‌تری در مقایسه با مدل 2016 سود می‌برند و ورودی هوای سپر نسبت به مدل 2016 بزرگ‌تر شده و از طرح بهتری برخوردار است. اما در نمای جلو شاهد جلو پنجره کرومی بازنگری شده و یک جفت چراغ اصلاح شده و واحدهای روزتاب ال‌ای‌دی هستیم. طرح رینگ‌ها‌ نیز با یک نمونه جدید تعویض شده تا نمای بیرونی سورنتو زیباتر از همیشه به نظر برسد. در عین حال زمانی که مه‌شکن‌های چهارتایی جدید در طرفین سپر با ورودی‌های هوای مشکی و رنگ قهوه‌ای خودرو ترکیب می‌شود، سورنتو بسیار بهتر از مدل فعلی به نظر می‌آید.

در نمای عقب شاهد چراغ‌های جدید با طراحی مدرن و مملو از خط و نقطه هستیم گرچه به نظر می‌رسید تغییر در چراغ‌ها و فرم بخش عقب خودرو تا حدی ضروری به نظر می‌رسید. همچنین اسپویلر سقفی خودرو و خروجی‌های اگزوز نمایی جدید دارند. رینگ‌های متفاوت به تکمیل شدن تغییرات کمک می‌کنند. در عین حال یک ورقه نازک کرومی به پایین در‌‌های کناری الحاق شده تا جلوه تجملی سورنتو ۲۰۱۸ کامل شود. البته انتقادات همچنان به نمای عقب خودرو که بارها گفته شده با الهام از محصولات جیپ ساخته شده وجود دارد اما برای بیننده عادی این فرم نه‌تنها بد نیست که یکی از نقاط قوت سورنتو به حساب می‌آید.

فضای داخل اتاق به همان خوبی گذشته است گرچه فرم جدیدی برای فرمان تدارک دیده شده و فرم کلی جالیوانی‌های کنسول به کلی تغییر کرده است.سورنتو 2018 در کره جنوبی با پیشرانه 2.2 لیتری و 2 لیتری توربوی بنزینی عرضه می‌شود و احتمالا مدلی که به ایران می‌آید از همان موتور تور‌بوی 2 لیتری 240 اسب بخاری سود ببرد. به این پیشرانه یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک متصل است تا کراس‌اوور مجلل کره‌ای را سریع‌تر از همیشه به مقصد برساند.

این خودرو که هم‌اینک در بازار ایران فروش خوبی دارد، در نمونه دو دیفرانسیل از قفل دیفرانسلی بهره می‌برد که می‌تواند گشتاور تولیدی موتور را به طور مساوی میان محورهای عقب و جلو تقسیم کند. سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا برای مصرف سوخت مدل‌های چهار سیلندر و توربوی سورنتو، مصرف 10.2 لیتر در شهر و 8.4 لیتر در جاده در هر 100 کیلومتر پیش‌بینی کرده است که برای یک خودرو در این کلاس چندان هم بد نیست. در کل عملکرد فنی و رفاهی سورنتو باعث محبوبیت روزافزون این خودرو در بازار شاسی بلندهای میان‌سایز شده و این مایه خوشحالی سازنده کره‌ای است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟