27/09/1396 - 18:39
رسانه تجارت نوین: نگاهی متفاوت به بازاریابی دیجیتال
بازار امروز ایران در مسیر حرکت خود به سمت دنیای دیجیتال است. کسب‌وکارهای اینترنتی هر روز سهم بیشتری از این بازار را از آن خود می‌کنند و از آن طرف، کسب و کارهای سنتی (که معمولاً این فرهنگ جدید تجارت را قبول نکرده‌اند) برای زنده ماندن در بازار، مجبور به تقلا هستند. آمارهای مختلف نیز به خوبی بیانگر این موضوع است. برای مثال، در سال اخیر پرداخت‌های آنلاین یک رشد 44 درصدی داشته است.

1606683296_1_0.gif

 در جهان بازاریابی نیز همین موضوع کم کم خودش را نشان می‌دهد. روش‌های  بازاریابی سنتی دیگر کارایی خود را از دست داده‌اند و تاثیر گذشته را ندارند. دیگر تبلیغ در روزنامه مثل سابق برای شما بازخورد چندانی نخواهد داشت. در مقابل، رسانه‌های دیجیتال روز به روز تاثیر بیشتری بر روی مخاطبان و تصمیم‌های آنها می‌گذارد.

این موقعیت جدید، یک نیاز اساسی و مهم را در بازار ایجاد کرده است: شرکت‌های بازاریابی دیجیتال. شرکت هایی که به کسب و کارها کمک می‌کنند وارد فضای دیجیتال شوند و حضوری پر رنگ را در رسانه‌های دیجیتال تجربه کنند. البته، همه این شرکت‌ها لزوماً خوب نیستند و باید قبل از انتخاب میان آن‌ها، هر کدام را به دقت بررسی کنید تا ببینید چه تجربه‌هایی را در کارنامه خود ثبت کردند، چقدر دانش و خلاقیت در بازاریابی از خود نشان داده‌اند و در نهایت تا چه حد موفق بوده‌اند.

اما من در این مقاله قصد ندارم به بررسی تک تک این شرکت‌ها بپردازم. بلکه می‌خواهم فقط یکی از این شرکت‌ها که خدمات گسترده‌ای در زمینه بازاریابی دیجیتال را در اختیار مشتری قرار می‌دهد به شما معرفی کنم، شرکتی که خودم هم در آن فعالیت می‌کنم: رسانه تجارت نوین.
من نه تنها فعالیت‌های خود شرکت و زیر مجموعه‌های آن را مورد بررسی قرار می‌دهم، بلکه دربارۀ موتور محرک، باورها و اندیشه‌های این مجموعه نیز به طور کامل صحبت خواهم کرد. به این ترتیب شما می‌توانید یک شناخت خوب نسبت به این مجموعه، سابقه، خدمات و توانایی های آن پیدا کنید و مهم‌تر از آن،  با رسالت این مجموعه آشنا و شاید حتی همراه شوید. یک همراهی که به عنوان نویسنده مقاله، از صمیم قلب آرزوی آن را دارم.

شرکت رسانه تجارت نوین از چه زمانی و چگونه کار خود را آغاز کرد؟

حدود سال 1380 بود که ایده تاسیس یک وب‌سایت اینترنتی به ذهن مدیران شرکت رسانه تجارت نوین خطور کرد. این وب‌سایت قرار بود به کاربران امکان خرید هدیه و ارسال آن را به صورت کاملاً آنلاین به مخاطبان بدهد (ایده‌ای که امروزه نمونه های موفق بسیاری دارد.) هم زمان با تاسیس این وب سایت، شرکت رسانه تجارت نوین نیز به صورت رسمی ثبت شد. اما متاسفانه یا خوشبختانه، آن‌زمان برای موفق شدن چنین ایده‌ای، هنوز کمی زود بود. چرا که اینترنت در ایران یک پدیده نوظهور به حساب می‌آمد و کاربران هنوز اعتماد کافی برای خرید به صورت آنلاین نداشتند.

هر چند این ایده در آن زمان نتوانست موفق خوبی کسب کند، اما تیم سه نفره نوین به گسترش فعالیت های خود در اینترنت ادامه داد. چرا که به خوبی از اهمیّت و توانایی اینترنت برای بهبود زندگی مردم ایران آگاه بود. چشم‌اندازی که امروز با وجود سرویس های اینترنتی موفق بسیار، برای همه ما واضح شده است.
از آن زمان تا کنون، نوین در راه اندازی پروژه های بسیاری دست داشته است. یکی از اولین سایت‌های مرتبط با گیمینگ، اولین پروژه تبلیغات کلیکی کشور و یکی از اولین نمونه‌های سیستم همکاری در فروش را می‌توان تعدادی از این پروژه ها دانست. به علاوه، این تیم، ساخت چندین اپلیکیشن اندرویدی موفق را نیز در کارنامه خود دارد. درست است که تمام این پروژه‌ها توانستند با موفقیت خوبی در زمان خودشان روبرو شوند. اما هیچ کدام چیزی نبودند که نوین به دنبال آن بود. ما  می‌خواستیم نقشی موثرتر در گسترش فرهنگ استفاده از رسانه های دیجیتال داشته باشیم.

در حقیقت، هدف ما آن بود که رسانه‌ای باشیم به سوی یک تجارت نوین.

و مسیر نوین به سمت بازاریابی دیجیتال سوق پیدا کرد

از روزهای اول شرکت رسانه تجارت نوین، زمان بسیاری می‌گذرد. در این مدت، کارهای بسیار انجام شده است و تیم دو نفره ابتدایی این شرکت، امروز با بیش از 30 کارمند به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

مسیر و هدف این شرکت نیز به مرور زمان برای مدیران و اعضای تیم واضح تر شده است: مهمتر از هر چیز دیگر، رسانه تجارت نوین به دنبال ایجاد تغییر در نگاه ایرانی ها به تکنولوژی و فرهنگ استفاده از آن است. و در این مسیر، مهمترین و سازنده ترین قشر، بدون شک کسب و کارهای اینترنتی هستند. آنها هستند که بیش از هر کس دیگر، کیفیت اینترنت ایران را مشخص می‌کنند.

و دقیقاً همین طرز نگرش بوده است که هویت امروز نوین را ساخته است: یک آژانس بازاریابی دیجیتال که با ارائه خدمات و راهکارهای گوناگون بازاریابی و تبلیغات در کنار آموزش اصول درست، به حضور پر رنگ تر کسب و کارها در اینترنت کمک می‌کند. با این امید که بتوانیم در آینده‌ای نزدیک، شاهد فضای بهتری در اینترنت فارسی باشیم. فضایی که پیرامون محتوای مفید، کیفیت، صمیمیت و آموزش می‌چرخد.

زیر مجموعه های شرکت رسانه تجارت نوین

همانطور که در ابتدای این مطلب گفته شد، شرکت رسانه تجارت نوین شامل زیر مجموعه‌های مختلفی است. بخش هایی که هر یک، خدمات منحصر بفردی را در زمینه بازاریابی دیجیتال به کسب‌وکارهای ایرانی ارائه می‌دهند. در ادامه به معرفی هر یک از این بخش‌ها خواهیم پرداخت و کمی در مورد آنها صحبت می‌کنیم.

ملی پیامک: یک سامانه پیامکی با باوری متفاوت

melipayamak اولین قدم جدی ما برای ارائه خدمات بازاریابی دیجیتال به کسب و کارها بود. همانطور که احتمالاً متوجه شده باشید، کارکرد اصلی ملی‌پیامک، مدیریت پیامک های انبوه برای کسب و کارهاست. یعنی به آنها اجازه می‌دهد در تعداد بالا پیامک بفرستند و دریافت کنند.

به کمک پنل اس ام اس ملی پیامک، شما می‌توانید به راحتی پیامک های خود را به صورت انبوه  مدیریت کنید. خطوط اختصاصی خود را روی تمام اپراتورهای پیامکی داشته باشید. اگر می‌خواهید به بلک لیست، یعنی کسانی که تبلیغات پیامکی را مسدود کرده باشند پیامک بفرستید، خط تبلیغاتی خود را به خط خدماتی تبدیل کنید. یا حتی به کمک یکی از سیستم های پیشرفته ما، با شماره های موبایل معمولی به شماره های لیست سیاه مخابرات ارسال کنید. علاوه بر این‌ها، شما به امکانات بسیار گسترده‌ای هم برای مدیریت پیامک های تبلیغاتی دسترسی خواهید داشت.

اما چه چیزی این سامانه را از دیگر سامانه های پیامک متفاوت می‌کند؟ از نظر ما، اصلی ترین تفاوت ملی پیامک با سایر سامانه‌های پیامکی، فرهنگ پشت آن است. فرهنگی که بر اساس استانداردهای جهانی شکل گرفته است و مشتریان این سامانه را دعوت می‌کند تا از پیامک، فقط به عنوان یک ابزار تبلیغات انبوه استفاده نکنند و آن را به یک ابزار بازاریابی بسیار قدرتمندتر تبدیل کنند.

ملی پیامک باور دارد که پیامک با ویژگی‌های منحصر به فرد خود می‌تواند یک پل ارتباطی فوق العاده میان  کسب و کارها و مشتریان آنها باشد. اما این فقط در صورتی امکان‌پذیر خواهد بود که کسب و کارها، حاضر به قبول فرهنگ جدیدی در استفاده از این ابزار باشند و صرفاً از آن، برای تبلیغات پیامکی بدون اجازه استفاده نکنند. به همین دلیل است که بخشی از هزینه و انرژی خود را صرف فرهنگ سازی درست در این زمینه می‌کند.

آدرس وب سایت ملی پیامک: melipayamak.com

پرتال: یک سایت ساز و فروشگاه ساز پیشرفته در سطح جهانی

Portal دومین پروژه رسانه تجارت نوین بعد از ملی‌پیامک بود و البته یکی از بلندپروازانه و پیچیده‌ترین پروژه‌های این شرکت هم محسوب می‌شود. جرقۀ ساخت این سامانۀ سایت ساز، برای اولین بار با مشاهده نمونه های جهانی و احساس نیاز برای یک راهکار ساده و سریع ایرانی برای طراحی سایت زده شد و از آن زمان تاکنون، مسیر بسیاری طی شده است.

البته، تا به امروز، سایت سازها و فروشگاه سازهای بسیاری وارد بازار اینترنت ایران شده‌اند. اما به جرات می‌توانم ادعا کنم که هیچ کدام از آنها رقیبی جدی برای پرتال محسوب نمی‌شوند. چرا که اکثر آنها یا بر پایه سایت ساز های آماده خارجی ساخته شده‌اند و صرفاً یک نمونه ترجمه شده و بی کیفیت محسوب می‌شوند، یا دچار ضعف و اشکالات اساسی هستند. هیچ یک از این دو در مورد پرتال صادق نیست.

سایت ساز پرتال یک سیستم فوق العاده کامل و جامع است که در نتیجۀ 4 سال تلاش تیم برنامه نویسی رسانه تجارت نوین به جایگاه امروز خود رسیده است. ساختار قدرتمند، پیروی از استانداردهای روز دنیا و امکانات گسترده این سایت ساز شاید حتی در بین نمونه های جهانی هم مشابه های زیادی نداشته باشد.

با سایت ساز پرتال می‌توان یک سایت کاملاً پویا ساخت. سایتی که امکانات آن فقط محدود به ساخت و ویرایش صفحات نمی‌شود، بلکه به کاربر اجازه می‌دهد همچون سیستم‌های مدیریت محتوای مطرح دنیا ( مهمتر از همه وردپرس) محتوای سایت خود را مدیریت کند و یک بازاریابی محتوایی تمام عیار داشته باشد. در ضمن، نباید فراموش کرد که پرتال امکان ساخت فروشگاه را نیز به کاربر می‌دهد.

در نهایت فکر می‌کنم ذکر این دو نکته نیز حائز اهمیّت باشد که پرتال هم دارای قالب های متنوع، زیبا و کاربرپسند است، هم از نظر استانداردهای سئو، در سطح بالایی قرار دارد.

امید ما این است که به کمک پرتال، بتوانیم دریچه ای ارزان قیمت، سریع و با کیفیت را برای ورود کسب و کارهای ایرانی به بازار پر رونق اینترنت کشور فراهم کنیم.

آدرس وب سایت پرتال: portal.ir

دیدوگرام: یک بازاریابی تمام جانبه در شبکه های اجتماعی

Didogram یک سرویس تبلیغات و بازاریابی در شبکه های اجتماعی است. اولین قدم سامانه دیدوگرام، ارائه سرویس تبلیغات کلیکی تلگرام بود. اما خیلی زود قدم‌های بعدی خود را برداشت، گسترش پیدا کرد و اقدام به ارائه خدماتی گوناگون در زمینه تبلیغات و بازاریابی در دو شبکه اجتماعی تلگرام و اینستاگرام کرد.  

آنچه که به این سامانه هویتی متفاوت نسبت به سایر سامانه‌های مشابه می‌دهد، کمال‌گرایی تیم سازنده آن است؛ اینکه به دنبال ارائه سرویس‌هایی با کیفیت و رضایت‌بخش هستند و همواره در تلاشند تا بازدهی کسب‌وکارها از شبکه‌های اجتماعی را افزایش دهند.

همین روحیه باعث پیشرفت بسیار سریع خدمات این شرکت شده است. تبلیغات کلیکی تلگرام این مجموعه مطمئناً دقیق‌ترین و پیچیده‌ترین سرویس از نظر شمارش کلیک درست است. همین موضوع در مورد ربات ساز تلگرام هم صادق است. ربات سازی که امکاناتی نظیر تولید محتوا و فروشگاه ساز را در خود جای داده است و واقعاً امکانات مشابه آن را نمی‌توان در هیچ یک از نمونه‌های ایرانی دید.

یکی دیگر از خدمات جالب این مجموعه، ربات اینستاگرام است. رباتی که هدف آن افزایش فالوورهای شما از طریق تعامل (لایک، فالو و کامنت) با کاربران است. رباتی که من به شخصه شاهد زمان و زحمتی که پای توسعه آن رفته بوده‌ام و می‌دانم که چقدر از نظر کارکرد بهینه شده است و امکانات پیشرفته‌تری نسبت به تمام ربات های ایرانی و خارجی اینستاگرام دارد.

در نهیات اگر بخواهم ساده و صریح بگویم، رسانه تجارت نوین، شبکه‌های اجتماعی را یک عامل مهم در نزدیکی و ایجاد تعامل هر چه بیشتر کسب‌وکارها با مشتریان می‌داند و به ارائه سرویس‌هایی با کیفیت در این زمینه بسیار متعهد است.

آدرس وب سایت دیدوگرام: didogram.com

آژانس بازاریابی نوین: از آموزش تا خدمات بازاریابی اینترنتی

مسیری که شرکت رسانه تجارت نوین در این چند سال طی کرده است، در نهایت به خلق Novin منجر شده است. یک آژانس بازاریابی اینترنتی که علاوه بر تمام خدماتی که در بالا گفتیم خدمات منحصر بفرد خود (مشاورۀ بازاریابی، تبلیغات گوگل، سئو، تولید محتوا و ...)  را نیز به کسب و کارها ارائه می‌دهد.

البته هدف نوین فقط ارائه خدمات نیست. بلکه مهم تر از آن،  آموزش درست و جامع در زمینه بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارها است. در واقع، محوریت اصلی فعالیت این مجموعه آموزش و فرهنگ سازی است و مصمم است تا تمام نیروی خود را در راستای افزایش آگاهی کسب و کارهای ایرانی برای رسیدن به استانداردهای جهانی را به کار مگیرد.

دقیقاً با همین هدف آموزش اصول درست بازاریابی بوده است که وبلاگ نوین خلق شده است. یک وبلاگ آموزشی که می‌خواهد چیزی بیشتر از یک ابزار برای  مجاب کردن مخاطبان به خرید از ما باشد. همانطور که قبلاً هم گفته شده، ما در این وبلاگ مقالات زیادی را در زمینه بازاریابی منتشر می‌کنیم. مقالاتی که خود ما همیشه آرزوی خواندنشان را داشته‌ایم. اما هیچوقت بحث آنها در محافل اینترنتی ایران باز نشده بوده است.

آدرس وب سایت آژانس بازاریابی نوین: novin.com

نوین ویپ: راه‌اندازی و توسعه سیستم تلفن گویا

Novinvoip سرویسی است که به شما اجازه می‌دهد خدمات بهتری را به مشتریان خود ارائه دهید. چگونه؟ با استفاده از راه‌اندازی و شخصی سازی تلفن گویا یا ویپ. یعنی مشتری به محض تماس با شما، به گوینده‌ای اتوماتیک متصل می‌شود که بخش‌های مختلف را به همراه شماره های داخلی به او معرفی می‌کند تا بخش مربوطه را پیدا کند و در صورتی که تمام تلفن های این بخش مشغول باشد، او را در صف انتظار نگه خواهد داشت تا از دست نرود. همان سیستمی که امروزه اکثر شرکت های خوب ایرانی از آن استفاده می‌کنند.

استفاده از سیستم ویپ می‌تواند نقشی کلیدی در خدمت‌رسانی بهتر شرکت شما داشته باشد. به خصوص اگر این سیستم را به یک نرم افزار سی آر ام یا همان مدیریت ارتباط با مشتری متصل کنید. نگران نباشید... من در این مورد هم توضیح خواهم داد. نرم افزار CRM به شما اجازه می‌دهد اطلاعات مشتریان خود را در سیستم ذخیره کنید و زمانی که یک مشتری تماس گرفت، بلافاصله اطلاعات او برای اپراتور نمایان شود. این یعنی قبل از پاسخ دادن تلفن، اپراتور شما اسم مشتری و تعامل های قبلی او با شرکت را می‌خواند و در نتیجه یک سرویس بهتر و صمیمی تر را می‌تواند به او ارائه دهد.

البته فعالیت نوین ویپ، فقط محدود به نصب سیستم ویپ برای شما نمی‌شود. بلکه چیزی که این این مجموعه را متفاوت می‌کند، ارائه خدمات شخصی سازی برای سیستم های ویپ است. یعنی بسته به نیاز و روش کار شرکت‌ها، اقدام به کدنویسی و شخصی سازی سیستم ویپ خواهد کرد تا خدمت رسانی برای آنها تا جای ممکن ساده شود.

آدرس وب سایت نوین ویپ: novinvoip.com

تمام خدمات بازاریابی دیجیتال به صورت یک جا و یک پارچه

همانطور که دیدید، رسانه تجارت نوین به هیچ وجه یک شرکت تبلیغاتی یا بازاریابی تک بعدی نیست. بلکه خدمات همه‌جانبه‌ای را در زمینه بازاریابی به کسب و کار ارائه می‌دهد و در تمام مراحل کار با آنها همراه است.

این یعنی نوین از مشاوره و آموزش بازاریابی دیجیتال، تا طراحی سایت و پایگاه‌های اینترنتی، تا تبلیغات و افزایش فروش با شما همراه خواهد بود. و حتی به شما کمک می‌کند تا به مرور زمان، جایگاه خود را در دنیای دیجیتال تثبیت کنید.

در نهایت، ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که ما برای کسب و کارهای مختلف، بسته‌های مختلفی را طراحی کرده‌ایم. بسته‌های که به کمک سرویس های مختلف ما و با توجه به نیاز آن کسب و کار شکل گرفته‌اند. این بسته‌های منحصر بفرد بازاریابی از بسته های ویژه کسب و کارهای آفلاینی مثل رستوران، دفتر املاک، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و ... تا کسب و کارهای اینترنتی شامل سایت‌های فروشگاهی و خدماتی را شامل می‌شوند.

آینده‌ای روشن برای کسب و کارهای ایرانی و وب فارسی

درست است که رسانه تجارت نوین یک شرکت بازاریابی همه جانبه است. اما این چیزی نیست که از نظر ما اهمیّت دارد... آنچه که برای ما مهم است و می‌خواهیم نقطه قوت ما محسوب شود، احساس مسئولیت و تعهد است. نه فقط نسبت به مشتریان خودمان، بلکه نسبت به کیفیت فضای وب فارسی.

ما باور داریم که راه بهتر و شفاف‌تری نیز برای بازاریابی وجود دارد. ما باور داریم که کسب و کارها فقط با جایزه‌های میلیونی و تبلیغات گسترده نیست که موفق می‌شوند. بلکه موفقیت لازمه آن است که مشتری های خود را به چشم انسان های واقعی ببینید، آنها را درک کنید و تمام تلاش خود را برای ارتباط و تعامل سازنده با آنها به کار ببندید. موفقیت یعنی شما وقت خود را صرف بهتر کردن زندگی این انسان ها بکنید.

برای رسانه تجارت نوین، آینده‌‌ای روشن برای بازار ایران زمانی محقق می‌شود که شفافیت و کار اصولی، جایگاه واقعی خودش را در بین کسب و کارها پیدا کند. وقتی هدف ما ایجاد دوستی‌های پایدار و آموزش دادن به مشتری باشد، اطلاعات را بدون واهمه در اختیار آنها قرار دهیم، یک  بازار کار شفاف و گرم خواهیم داشت که  نه تنها در حوزه‌ی تجارت بلکه در سایر بخش‌های زندگی ما می‌تواند تغییری اساسی ایجاد کند.

قطعاً همچون هر مجموعه دیگری، ما هم تا به امروز سختی‌های زیادی را دیده‌ایم. سختی‌های که گاهی مربوط به مسائل مالی بوده، گاهی هم یکی از هزار سنگ دیگر که بر سر راه یک کسب و کار به کمین نشسته‌اند. اما باور به مسیری که آن را طی می‌کنیم باعث شده است که با وجود تمام مشکلات، متوقف نشویم. حتی کمترین تاثیر در کوچک ترین کسب و کارها هم برای خوشحالی تیم رسانه تجارت نوین کافی خواهد بود. چرا که این تغییر کوچک، به منزله شروع اتفاقی بزرگ است.

و یک بار دیگر هم می‌گویم: صمیمانه امیدوارم شما نیز در این مسیر با ما همراه باشید.

ایسوس

نظر شما چیست؟

دیدگاه‌ها

تصویر حسین
حسین

سلام،


با اینکه متن تبلیغاتی بود ولی با خوندنش اطلاعات خوبی تو زمینه بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ به دست اوردم جزو مشتریان تبلیغات گوگلشونم شدم


مرسی از شبکه مگ