ثروت بیل گیتس، جف بزوس و وارن بافت بیش از ثروت نیمی از آمریکایی‌ها
طبق یک گزارش جدید، ثروت سه تن از ثروتمندترین‌ افراد آمریکا، بیشتراز ثروت ۱۶۰ میلیون آمریکایی است. هر بار که از میزان ثروت بیل گیتس و جف بزوس و دیگر ابرثروتمندان صحبت به میان می‌آید، به دلیل نوسانات قیمت سهام یکی از آن‌ها در راس ثروتمندترین‌ها قرار می‌گیرند. یک گزارش جدید پس از محاسبه میزان ثروت بیل گیتس، بزوس و وارن بافت عنوان کرد که ثروت آن‌ها بیش از ثروت نیمی از مردم آمریکاست.

1606683296_1_0.gif

موسسه مطالعات سیاسی (Policy Studies) واشنگتین با انجام برخی محاسبات دریافت که میزان ثروت گیتس- بزوس- بافر در حال حاضر جمعاً به 248/5 میلیارد دلار می‌رسد و این مقدار، ثروتی معادل ثروت ۱۶۰ میلیون آمریکایی است که در ۶۳ میلیون خانوار جداگانه زندگی می‌کنند.

این گروه این مطالعه را تحت عنوان " میلیاردر بونانزا" به عنوان بخشی از بررسی قانون تغییرات مالیاتی که در حال حاضر تحت  بازبینی کنگره آمریکاست، منتشر کرد. شاید از نظر شما این یافته‌ها ناخوشایند باشد. از میان اطلاعات دیگر می‌توان به این موارد نیز اشاره کرد:

  • یک خانواده متوسط آمریکایی دارای ثروت خالص ۸۰ هزار دلار (به استثناء ماشین خانواده) است،  اما بیش از ۶۰ درصد آمریکایی‌ها گزارش کرده‌اند که پس انداز کافی برای تامین هزینه‌های یک وضعیت بحرانی ۵۰۰۰ دلاری را ندارند.
  • ۴۰۰ میلیاردری که فوربس به عنوان ثروتمندترین افراد شناسایی کرده، ثروتی بیشتر از ۲۰۴ میلیون آمریکایی دارند، رقمی که از جمعیت کل کانادا و مکزیک فراتر می‌رود.
  • ثروت همین گروه بیشتر از تولید ناخالص داخلی اکثر کشورها، از جمله انگلستان است که پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا به شمار می‌رود.
  • تقریباً ۲۰ درصد خانوارهای آمریکایی دارای ارزش خالص منفی هستند، و همین رقم برای خانواده‌های سیاه پوست و اسپانیایی ( به ترتیب ۳۰ و ۲۷ درصد) بالاتر است.

این گزارش ضمن هشدار به سیستم‌های مالیاتی که به نفع ثروتمندان است، لیست ۲۵ تن از ثروتمندین افراد را تفکیک می‌کند که از این قرارند:

  • ۱۰ بنیانگذار شرکت ( گیتس، جف بزوس، مارک زوکر برگ، لری الیسون، مایکل بلومبرگ، لری پیج، سرگی برین، فیل نایت، مایکل دل و ایلان ماسک)
  • ۷ وارث از " خانواده‌های ثروتمند" ( از جمله برادران Koch ، والتون‌ها و دو آدم خوش شانس از امپراتوری آبنبات مارس)
  • سه سرمایه‌گذار ( وارن بافت، جورج سوروس و جیمز سیمونز) و سرانجام شلدون آدلسون، استیو بالمر، تاجر انگلیسی- آمریکایی لن بلاواتنیک و لورن پاول جابز "وارث ثروت استیو جابز، بنیانگذار اپل".

بنا براین گزارش:" تمام ثروتمندان آمریکایی که در فهرست فوربس ۴۰۰ قرار دارند، تا حد زیادی از نظام مالیاتی، تجارت و قوانین نظارتی که به نفع صاحبان ثروت و به ضرر دستمزد بگیران است، نفع می‌برند. برای مثال، سیاست‌های مالیاتی به طور معمول به نفع درآمد حاصل از سرمایه است تا درآمد حاصل از  دستمزد. همانطور که توماس پیکتی، اقتصاددان فرانسوی هشدار می‌دهد، ایالات متحده در حال تبدیل شدن به یک " اشرافیگری موروثی  ثروت و قدرت" است.

این گزارش ۸ استراتژی مالیاتی را برای مقابله با نابرابری ثروت پیشنهاد می‌دهد، همچون بازگرداندن نرخ‌های مالیات بر درآمد پیشرونده، مالیات بستن بر سود سرمایه و درآمد عادی به یک اندازه، بیشتر کردن مالیات بر املاک و مواردی از این دست. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟