اپل از فروش هر آیفون X تقریبا 641 دلار سود می‌کند!
هزینه تولید آیفون 10 فقط 357.5 دلار بوده است!
طبق تازه‌ترین گزارش‌های به دست آمده، ظاهرا هزینه ساخت هر دستگاه آیفون 10 اپل چیزی در حدود 357.5 دلار است! این موضوع در حالیست که اپل گوشی مذکور را با قیمت 999 دلار روانه بازار کرده است! به بیان دیگر اپل با فروش هر دستگاه آیفون 10 چیزی در حدود 641.5 دلار سود می‌کند که مبلغ بسیار گزافی محسوب می‌شود. با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

همه می‌دانیم که آیفون‌های اپل محصولات بسیار باکیفیت و البته گران قیمتی هستند. علیرغم اینکه اپل آیفون‌هایش را با قیمت‌های بالا (در مقایسه با گوشی‌های اندرویدی) روانه بازار می‌کند، اما همچنان مورد استقبال کاربران قرار می‌گیرند و فروش آیفون‌های اپل سود گزافی را برای این شرکت به ارمغان می‌آورد.

امسال اپل از آیفون X یا 10 رونمایی کرد و این محصول گران قیمت‌ترین آیفون تاریخ اپل است! نسخه مجهز به حافظه داخلی آیفون 10 اپل با قیمت 999 دلار روانه بازار شده و همانطور که می‌دانید به شدت هم مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. اما آیا می‌دانید اپل برای ساخت هر آیفون 10 چقدر هزینه کرده است؟ طبق تازه‌ترین گزارش‌ها، هزینه تولید هر دستگاه آیفون 10 برای اپل در حدود 357.5 دلار تمام شده است!

این موضوع به آن معناست که اپل با فروش هر آیفون 10 چیزی در حدود 641.5 دلار یعنی 64 درصد از قیمت گوشی سود می‌کند! طبق این گزارش پرهزینه‌ترین عضو آیفون 10 صفحه نمایش OLED و بدون حاشیه آن است که هر نمونه آن هزینه‌ تولیدی در حدود 65.5 دلار را به همراه دارد. همچنین گفته شده که هزینه تولید هر یک قاب فولادی و ضد زنگ آیفون 10 هم برابر با 36 دلار است!

بنابراین اپل از فروش هر آیفون 10 تقریبا 64 درصد از قیمت گوشی را مستقیما به جیب می‌زند! این موضوع در حالی است که شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های اندرویدی به هیچ وجه با شرایط مشابه رو به رو نیستند و محصولاتشان شاید در بهترین شرایط ممکن سودهای 40 درصدی را به همراه داشته باشد. جالب است بدانید که آقای تیم کوک (Tim Cook) مدیر عامل اپل در قبال قیمت نجومی آیفون 10 اشاره می‌کند که این گوشی قیمتی مساوی با ارزش‌هایی دارد که برای کاربر به ارمغان می‌آورد! به بیان دیگر آقای کوک مدعی است که قابلیت‌های آیفون X به اندازه‌ای زیاد و باکیفیت هستند که ارزش 999 دلار را دارند!

مطلب پیشنهادی

10 جایگزین قدرتمند برای آیفون X اپل + عکس
به جای آیفون X یکی از این 10 اسمارتفون را بخرید!

نکته جالب بعدی این است که آقای کوک اشاره داشته اپل در قیمت‌گذاری آیفون 10 با کاربران راه آمده و بیشتر قیمت ممکن را برای این گوشی در نظر نگرفته است! به بیان دیگر آقای کوک عقیده دارد که اپل می‌توانست حتی قیمت بیشتری هم برای آیفون 10 در نظر بگیرد و در این زمینه با مشتریانش راه آمده است! نظر شما در مورد قیمت آیفون 10 و سود 64 درصدی اپل از فروش هر یک مورد از این محصول چگونه است؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟

دیدگاه‌ها

تصویر elfin
elfin

آقای کوک کاملا درست میگن. برندی مثل اپل برند لوکسیه ودر مورد برندهای لوکس قیمتی که برای فروش گذاشته میشه ربطی به هزینه تولید نداره. مثل خیلی از برندهای لباس و اتوموبیل و ... غیر از اون به جای اینکه سود شرکت اپل که تولید کننده و مخترع این محصول هست رو مورد نقد قرار بدین بهتر نیست سود گزاف و بی جا و سودجویانه ی دلال هایی که اپل رو وارد ایران میکنن رو مورد انتقاد قرار بدین؟ سود ی که دلالهای ایرانی میبرن کمتر از کمپانی اپل نیست! ساده ترین مورد هم تفاوت قیمت بر اساس رنگ!! که خود کمپانی اپل همچین تفاوت قیمتی برای گوشیهاش در نظر نگرفته ولی تو ایران خیلی راحت بر اساس رنگ پرفروشتر پول بیشتری به جیب میزنن! در نهایت اینکه من خودم از قشر کم در آمد و فقیر جامعه ام و هیچوقت گوشی آیفون نداشتم ولی معتقدم اپل نون شب نیست ، پس کسی که توانشو داره میخره کسی که نداره نمیخره! من فقط نظرات شخصیمو گفتم امیدوارم به کسی بر نخوره