تفکر خارج از چارچوب!
 10 درس از کارآفرینان موفق که شما را شگفت زده می‌کنند
بازخوردهای دریافت شده از کارآفرینان موفق ثابت می¬‌کند که آن‌ها به ندرت از باورهای عامیانه پیروی می‌‌کنند. آیا آمادگی آن را دارید که خارج از چارچوب یعنی متفاوت و غیرمعمول فکر کنید؟

1606683296_1_0.gif

هر کارآفرین مشتاقی می‌خواهد مارک زاکربرگ یا جف بزوس بعدی باشد، اما اکثر آن‌ها نمی‌دانند که چه چیزی واقعاً این افراد را از دیگران متمایز می‌سازد. باور عامیانه و معمولی آن‌ها را مجبور می‌کند تا برای ورود به این عرصه به دنبال مشکلات رنج آور و دردناک، فرصت‌های خیلی بزرگ و حداقل موانع رقابتی باشند. در واقعیت، اکثر کارآفرینان بزرگ این‌ها را ضروری، اما برای موفقیت‌های چشمگیر کافی نمی‌دانند. آن‌ها متفاوت فکر می‌کنند و گاهی اوقات راهبردهای شگفت آوری دارند که مایکل سوننفلد در کتاب خود -" بزرگتر فکر کنید"- آن‎‌ها را عنوان می‌کند. او راهبردهایی را از یک گروه 500 نفری از کارآفرینان و مدیران اجرایی در سراسر جهان گردآوری کرده است. افرادی که بیش از 10 میلیون دلار دارایی شخصی دارند و مایلند که دیدگاه‌های خود را با دیگران در میان بگذارند.

مطلب پیشنهادی

۶ خصوصیت انکارناپذیر رهبران موفق کسب و کار
رهبران موفق چه خصوصیات مشترکی دارند؟

مایکل سوننفلد مجموعه غنی از این راهبردها را در 40 درس ارائه کرده که شامل دیدگاه‌هایی است که اغلب نادیده گرفته شده و یا حتی رد می‌شوند. ما تعدادی از آن‌ها را در اینجا عنوان می‌کنیم:

1- تجربه در یک شرکت درجه یک واقعاً ارزشمند است

شرکت‌های خوب و بزرگ، تیم‌های مدیریت تجربه، آموزش و مربیگری را ارائه می‌دهند که کارآفرینان نیاز دارند اما نمی‌توانند هزینه‌هایش را پرداخت کنند. بعلاوه، شما می‌توانید از بسیاری از همتایان  هوشمند، بلندپرواز و مشتاق خود چیزهای بیشتری را در مورد اصول کسب و کار و قابلیت‌های خود بیاموزید.

2-  کارآفرینی به ندرت با پول درآوردن در ارتباط است

بهترین کارآفرینان، متعهد به حل مشکلات یا پیشبرد اهداف هستند و پول درآوردن تنها به دیدگاه‌های آنان اعتبار می‌بخشد و پولی هم که به دست می‌آید به جای آن که صرف زندگی‌های با کلاس و پرهزینه شود، معمولاً به سمت هدف و انگیزه کار سرازیر می‌گردد.

3-  برای داشتن رضایتمندی طولانی مدت، خود کنترلی بهتر از شور و هیجان است

 شور و هیجان اغلب به لذت آنی منجر می‌شود. اکثر کارآفرینان موفق یاد می‌گیرند یا با این ظرفیت به دنیا می‌آیند که لذت و خشنودی را برای دوره‌های مهم زندگی خود به تاخیر بیاندازند. حتی پس از موفقیت، آن‌ها از خود کنترلی استفاده می‌کنند تا با فروتنی به زندگی ادامه دهند و سود حاصل از کار خود را دوباره در کسب و کار سرمایه گذاری می‌کنند.

4-  قبل از سرمایه گذاری کردن با دوستان و خانواده، خوب فکر کنید

برخی‌ها خود محورهستند و به خانواده و دوستان خود به عنوان یک منبع سرمایه‌گذاری آسان نگاه می‌کنند. کارآفرینان باهوشتر می‌دانند که هیچ چیز به اندازه از دست دادن پول نمی‌تواند موجب اضطراب و ناراحتی و به خطر انداختن ارتباط آن‌ها با کسانی شود که دوستشان دارند و برایشان احترام قائلند. پس ارتباط‌های مهم و کلیدی را به خطر نیاندازید.

5- برای مربی داشتن هرگز فکر نکنید که خیلی باهوش یا خیلی مسن هستید

اگر فکر می‌کنید که مربی فقط مختص کسانی است که اعتماد به نفس ندارند یا شجاع نیستند، باید بدانید که بیل گیتس همیشه قدردان مشاوره و راهنمایی‌های  وارن بافر در بسیاری از مسائل شرکت است. اکثر آدم‌های موفق در کسب و کار یا بازنشسته هستند یا هنوز فعالند و دوست دارند اطلاعاتی که از تجربیات خود کسب کرده‌اند به اشتراک بگذارند.

6- مهارت‌های کارآفرینی می‌توانند موفقیت سرمایه‌گذاری را محدود کنند

کارآفرینان و سرمایه‌گذاران آدم‌های متفاوتی هستند. سرمایه‌گذاران باهوش سرمایه‌های خود را بر روی کارهای مختلف سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ اگر یکی از این کارها با شکست مواجه شود، آن‌ها هنوز هم داخل بازی هستند. یک کارآفرین واقعی روی سرمایه‌‏گذاری‌های جدید و آزمایش نشده تکیه می‌کند، چیزی که طبیعتاً باور عمومی نمی‌پذیرد.

7- استفاده از مهارت‌های کسب و کار برای حل مشکلات اجتماعی

کارآفرینی اجتماعی با ظهور نسل هزاره و چشم انداز جهانی در حال رشد است. شرکت‌هایی که اهداف اجتماعی خود را به عنوان بخشی از ماموریت خود دنبال می‎‌‌کنند، پتانسیل ایجاد نتایج دوجانبه – بازگشت سرمایه و همچنین سود اجتماعی- را دارند. حالا یک بعلاوه یک می‌تواند سه باشد.

8- محافظه‌کاری را کنار بگذارید، خوش بین باشید

بهترین کارآفرینان فقط به واسطه باوری که دارند می‌توانند کاری را به سرانجام برسانند- حتی اگر منطق عامیانه از خطرات آن کار آگاه باشد. سرمایه‌گذاران حرفه‌ای بنیانگذارانی را که پیش بینی‌های " محافظه کارانه" مالی ارائه می‌دهند، از کار برکنار می‌کنند.  هدف‌های بزرگ را نشانه بگیرید، شاید به هدف زدید.

9-  با افرادی که از خودتان باهوشتر هستند معاشرت کنید

بسیاری از کارآفرینان مایلند در مورد مهارت‌ها و دانش خود غلو کنند و آن‌ها را بزرگ جلوه دهند و به دنبال کسانی هستند که آنان را به چالش نمی‌کشند.  باهوشترین آدم‌ها به ضعف خود اعتراف می‌‌کنند و افرادی را می‌یابند که مهارت‌های آنان را کامل کنند و افرادی که می‌توانند از آن‌ها یاد بگیرند و به قدرت برسند.

10- به طور کلی انعطاف‌پذیری و عزم و اراده بر IQ غلبه می‌کند

چه کارآفرین با تجربه و کاربلدی باشید و چه کارآفرینی که به تازگی کار خود را آغاز کرده، توصیه می‌کنیم که بزرگ، متفاوت و خلاقانه فکر کنید، این کار را با درس گرفتن از افرادی آغاز کنید که در این کار بوده‌اند و موفقیت‌هایی را در این خصوص کسب کرده‌اند. ما به کمک شما برای یافتن راهبردهای برنده شدن برای نسل بعدی کارآفرینان نیاز داریم.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟