نتایج جستجوی گوگل می‌تواند باعث از بین رفتن آینده حرفه کاری‌تان شود
اگر کارآفرین هستید یا در جستجوی شغل، همین حالا نام خود را در گوگل جستجو کنید
وقتی نام خود را در گوگل جستجو می‌کنید تمام اطلاعات و پست‌های شما در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و لینکدین نمایش داده می‌شوند. اگر کارآفرین هستید و به‌دنبال جذب سرمایه‌گذار و مشتریان بالقوه جدید هستید و یا در آینده چنین قصدی دارید، اگر در جستجوی شغلی مناسب و پردرآمد هستید، مطمئن شوید که وجهه شما در فضای آنلاین کوچک‌ترین خدشه‌ای به اهداف‌تان وارد نمی‌کند.

1606683296_1_0.gif

گوگل برای جستجوهای روزانه فوق‌العاده است اما می‌تواند باعث تخریب توانایی کارآفرینی یا آینده شغلی شما شود. اگر فردی قصد سرمایه‌گذاری یا همکاری با شرکت شما را داشته باشد، اما با جستجوی نام شما در گوگل به‌اخبار بدی برخورد بکند مطمئنا در تصمیم‌اش تجدیدنظر می‌کند.

اگر فکر می‌کنید که دیگران اسم شما را گوگل نمی‌کنند سخت در اشتباه هستید. در واقع، طبق تحقیق اخیری که توسط Job-Hunt.org صورت گرفته، حدود 40.6 درصد کارفرمایان زمانی‌که اسم شما را جستجو می‌کنند تمام نتایج صفحه اول گوگل را به‌طور کامل بررسی می‌کنند. این احتمال وجود دارد که سرمایه‌گذاران هم از این روش استفاده کنند چون می‌خواهند بفهمند که آیا شما واقعا یک مدیر موفق و کارکشته در کسب‌وکارتان هستید یا نه.

مطلب پیشنهادی

۸ کارآفرین برنده مسابقه شاپیفای به کلاس‌های تونی رابینز و تیم فریس می‌روند
پس برنده شدن در مسابقه "یک کسب‌وکار بزرگ‌تر بسازید"

«سوزان پی.جویس»، کارشناس جستجوی آنلاین کار، و مالک و انتشار دهنده Job-Hunt.org در خصوص کارآفرینانی که سعی دارند برای خود اعتبار خوبی به‌دست آورند نظرات جالبی دارد.

او می‌گوید: "خیلی از افراد فکر می‌کنند درباره این‌که گوگل در مورد آن‌ها چه می‌گوید هیچ کاری نمی‌توانند بکنند. اما واقعیت این است که با انجام چند کار ساده می‌توانید مطمئن شوید که دیگران بهترینِ شما را در محیط آنلاین می‌بینند."

در زیر سه راه برای جلوگیری از تخریب شما توسط گوگل به‌عنوان یک کارآفرین ارائه شده است:

نحوه کار گوگل را به‌خوبی یاد بگیرید

برای خیلی از کاربران، گوگل یک سایت جادویی است که به تمام سئوالات آن‌ها پاسخ می‌دهد. ولی تا به‌حال شده به‌این فکر کنید که گوگل چگونه کار می‌کند؟ درست است که گوگل تمام رمزورازهای خود را فاش نکرده است، اما چند نکته درباره نحوه نمایش نتایج جستجو توسط موتور جستجوی گوگل مشخص شده است.

اول از همه این‌که گوگل از بات‌ها برای جستجوی فضای اینترنت استفاده می‌کند تا مشخص کند که هر صفحه در رابطه با چه چیزی است. بعد از آن، اعتبار وبسایت‌ها توسط گوگل بررسی می‌شود. یعنی این‌که اطلات نمایش داده شده روی یک سایت تا چه اندازه قابل اطمینان است. به‌همین دلیل است که اغلب سایت‌های معروف و شناخته شده در صفحه اول گوگل نمایش داده می‌شوند.

وقتی کسی نام شما را در گوگل جستجو می‌کند، تمام صفحات اجتماعی و بلاگ‌های حرفه‌ای مربوط به‌شما نشان داده می‌شود. اگر شرکت داشته باشید وبسایت مربوط به کسب‌وکارتان در رأس نتایج خواهد بود.

برای کارآفرینان این چه معنی دارد

اگر پست‌های نامربوط در فیسبوک و توییت‌های جنجالی در رابطه با مسائل سیاسی دارید یا اگر ارتباطات لینکدین ضعیفی دارید، مطمئن باشید که همه آن‌ها در جستجوی گوگل نمایش داده می‌شود و سایرین از آن باخبر می‌شوند.

جویس می‌گوید: "اگر علائق و احساسات سیاسی دارید، بهتر است نظرات و عقایدتان را برای خودتان نگه دارید و در یک پروفایل شخصی که از یک نام یا ایمیل دیگر استفاده می‌کند انتشارشان دهید. تا زمانی‌که به‌عنوان یک مدیر کسب‌وکار شناخته شده مطرح نشده‌اید، انتشار محتویات جنجالی در محیط آنلاین می‌تواند دیگران را به‌وحشت بیاندازد."

مورد دیگری که باید به‌آن توجه کنید وجود نام‌های مشابه با نام شما در اینترنت است. ممکن است فرد یا افراد دیگری باشند که نام مشابه شما در فیسبوک دارند. اجازه ندهید عکس‌های نامناسب آن‌ها با نام شما باعث خراب شدن وجهه اجتماعی و کاری‌تان شود. برای این منظور، همواره از ارجاعات مختلف به‌شرکتی که دارید استفاده کنید. فرق نمی‌کند که در بیوگرافی از آن استفاده کنید یا نام پروفایل‌تان.

مطلب پیشنهادی

۱۲ ابزاری که هر کارآفرین برای مدیریت کسب‌وکارش نیاز دارد
با گسترش دورکاری شکل مدیریت و نظارت تغییر می‌کند

علاوه بر این، همیشه خودتان را معرفی کنید و امضایی که پایین ایمیل‌ها می‌زنید همانی باشد که در شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای استفاده می‌کنید. اگر در شبکه‌های مختلف از امضاهای گوناگون استفاده می‌کنید باعث سردرگمی دیگران می‌شوید.

خوشبختانه، با وجود سرویس Google Image، کارفرمایان، سرمایه‌گذاران و مشتریان احتمالی می‌توانند عکس‌های شما را در پروفایل عمومی‌تان مشاهده کنند. معمولا عکسی که برای پروفایل گوگل می‌گذارید اول از همه نشان داده می‌شود پس بهتر است از یک عکس حرفه‌ای استفاده کنید.

جویس خاطرنشان می‌کند که داشتن یک پروفایل کامل در لینکدین اهمیت زیادی دارد. برای این‌که، اعتبارتان افزایش پیدا کند، حداقل 500 ارتباط داشته باشید. این کار باعث می‌شود تا دیگران متوجه شوند که شما یک مدیر موفق در کسب‌وکارتان هستید و توانسته‌اید ارتباطات باارزشی داشته باشید که به پیشرفت شرکت‌تان کمک می‌کند.

اطلاعات درست را چگونه در گوگل به‌دست آوریم

برای این‌که خودتان را به‌عنوان یک کارآفرین مطرح کنید سعی کنید نام‌تان روی سایت‌ها و محتواهایی باشد که ارزش بالایی دارند. یک راه برای افزایش اعتبار و شهرت، ملحق شدن به یک گروه حرفه‌ای است که لیست اعضای خود را در فضای آنلاین منتشر می‌کنند. اگر گروهی که در آن عضو شده‌اید شناخته شده باشد، عضویت شما در نخستین صفحه گوگل نمایش داده می‌شود.

علاوه بر این، جویس می‌گوید اطلاعات و دانش خود در رابطه با صنعتی که در آن هستید را به‌اشتراک بگذارید. از سایت‌هایی مانند "مدیوم" یا "لینکدین" استفاده کنید تا اعتبارتان افزایش پیدا کند. راه دیگر، انتشار بلاگ مربوط به شرکتی است که در اختیار دارید. این کار باعث می‌شود تا افراد بیشتری جذب وبسایت شما شوند و اطلاعات بیشتری به‌دست بیاورند.

در پایان باید به یک نکته خیلی مهم اشاره کرد: بهتر است کارآفرینان جوان بو نیز متخصصان جوانی که در جستجوی کار در شرکت های معتبر هستند، ه‌طور منظم نام خودشان را در گوگل جستجو کنند تا متوجه شوند که دقیقا چه اطلاعاتی از آن‌ها به‌دیگران نشان داده می‌شود. با این کار مطمئن می‌شوند که همه آن‌ها مثبت هستند و شهرت و اعتبارشان در فضای آنلاین باعث تقویت جایگاه‌ حرفه‌ای آن‌ها در نظر دیگران می‌شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟