اولین نسخه راه‌کار مدیریت دیتابیس در ویندوز سرور
05/07/1396 - 12:46
SQL Server 2017 در دسترس عموم قرار گرفت
حدود یک سال و نیم پیش، مایکروسافت اعلام کرد که SQL سرور به‌لینوکس می‌آید و قرار است در اواخر همان سال، اولین پیش‌نمایش عمومی ارائه شود. سرانجام و در کنفرانس "ایگنایت 2017"، آن‌ها خبر دادند که SQL Server 2017 در دسترس عموم قرار گرفته است.

1606683296_1_0.gif

البته چند ماه پیش خبر داده شد که نسخه موردنظر آماده انتشار است، اما به‌کارگیری "در دسترس عموم" یعنی این‌که، این نرم‌افزار آماده استفاده عموم است. این محصول جدید، اولین نسخه راه‌کار مدیریت دیتابیس در ویندوز سرور، لینوکس و داکر است. به‌گفته مایکروسافت، تاکنون بیشتر از 2 میلیون تقاضا برای دانلود SQL Server برای ایمیج لینوکس بر روی "هاب داکر" ثبت شده است.

مطلب پیشنهادی

سریع‌تر از تلگرام: با پی‌باکس فایل‌های حجیم را با سرعت بالا به‌اشتراک بگذارید

در محصول جدید مایکروسافت، شاهد اضافه شدن پشتیبانی از تحلیل‌های مبتنی بر پایتون و R هستیم. یعنی، کاربران از حالا به‌بعد می‌توانند مدل‌های پیشرفته را به‌راحتی با دیتایی که درون SQL Server قرار دارد و بدون نیاز به‌حرکت دادن دیتا آموزش دهند. مایکروسافت می‌گوید: این محصول با قابلیت‌ها و امکانات یادگیری ماشین، کارایی و امنیت بیشتری را در مأموریت‌های مهم و بحرانی در صنایع گوناگون ارائه می‌دهد. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به هوش مصنوعی که از حالا به‌بعد بر اساس انتخاب کاربر روی پلتفرم قرار می‌گیرد اشاره کرد.

از طرف دیگر، مایکروسافت با ارائه این محصول تلاش می‌کند تا هزینه اجرای SQL Server و ویندوز سرور بر روی آزور را کاهش و مقرون‌به‌صرفه کند. مشتریان می‌توانند با استفاده از "مزیت‌های هیبریدی آزور" هزینه‌های لایسنسینگ را تا 50 درصد کاهش دهند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟