گوشی جدید روس‌ها غیرقابل نفوذ است
روسیه از اسمارت‌فون ضدجاسوسی خود رونمایی کرد
بسیاری از مردم روسیه نگران استراق‌سمع مکالمات خود بر روی گوشی‌های‌شان هستند. اما، ناتالیا کسپرسکی، کارآفرین پیشتاز عرصه فناوری یک راه‌کار جدید برای برطرف کردن نگرانی آن‌ها ارائه می‌کند.

1606683296_1_0.gif

وی روز جمعه با حضور در یک همایش کسب‌وکار در مسکو "تایگافون" را معرفی کرد. تایگافون یک برند جدید اسمارت‌فون است که توسط گروه توسعه نرم‌افزار او به‌نام "اینفوواچ" ساخته شده است. قیمت این گوشی 260 دلار است.

تایگافون به‌نشانه جنگل‌های شمالی روسیه تماما به‌رنگ سبز ساخته شده و اندازه نمایشگر تاچ آن 5 اینچ است. کسپرسکی، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران شرکت کسپرسکی لب، می‌گوید: "ما این گوشی را برای بازار تجاری ساخته‌ایم."

کسپرسکی لب طی چند ماه گذشته درگیر جنجال‌های زیادی در ایالات متحده آمریکا بوده است. در ماه جولای، دولت آمریکا نام کسپرسکی را از لیست فروشندگان تأییده شده خود خارج کرد. همان‌طور که در جریان هستید، بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال گذشته میلادی، سازمان امنیت این کشور در کنار مقامات بلندپایه نگرانی خود را در خصوص ایمنی این نرم‌افزار اعلام کرده‌اند.

مطلب پیشنهادی

کارت‌ریدر 4 در 1 دیسکی مشکل کمبود حافظه اسمارت‌فون را برطرف می‌کند
با اکسسوری جدید پورترونیکس نگران پر شدن حافظه گوشی نباشید

خبرهای زیادی درباره دسترسی جاسوسان روسی به کامپیوترهای آمریکا منتشر شده، اما هنوز هیچ مدرک رسمی دال بر صحت این ادعا ارائه نشده است. کسپرسکی بارها این اتهامات را رد کرده است.

تایگافون، نخستین اسمارت‌فون ساخت روسیه نیست و پیش از این و در سال 2013، گوشی دیگری به‌نام "یوتافون 3" معرفی شده بود. گفته می‌شود اینفوواچ قصد دارد گوشی تایگافون را بین 12 تا 15 هزار روبل برابر با 208 تا 260 دلار آمریکا روانه بازار کند یعنی چیزی در حدود یک پنجم قیمت آیفون در روسیه.

اینفوواچ می‌گوید این دستگاه محرمانه بودن تمام مکالمات کاربران تایگافون را تضمین می‌کند و هیچ راهی برای ردیابی مکان دستگاه وجود ندارد و در یک کلام، هیچ اطلاعاتی از این گوشی به‌بیرون درز نمی‌کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟