آخر هفته با شبکه
بیل گیتس یکبار دیگر اختراع Ctrl+Alt+Del را تاسف‌بار خواند
بیل گیتس یکبار دیگر آی‌بی‌ام را به واسطه ساخت فرمان Ctrl+Alt+Del سرزنش کرد و اعلام کرد تنها با اضافه کردن یک کلید نیز قادر بود همین کار را انجام دهد.

1606683296_1_0.gif

بیل گیتس می‌گوید: «اگر زمان به عقب باز می‌گشت، هرگز اجازه نمی‌دادم از ترکیب Ctrl+Alt+Del استفاده شود.» گیتس این جمله را در جریان برگزاری نشست تجارت جهانی در نیویورک اعلام کرد. او در سال 2013 نیز به طور غیرشفاف گفته بود ویرایش این سه کلید به جای یک کلید کاری بود که در صورت بازگشت به عقب انجام می‌دادم. بیل گیتس، مهندسان آی‌بی‌ام را در این زمینه مورد نکوهش قرار می‌دهد و آن‌ها را مقصر ابداع این سه کلید عنوان کرده است. این سه کلید را دیوید برادلی از مهندسان آی‌بی‌ام اختراع کرد. بیل گیتس در این ارتباط گفت: «صفحه‌کلید کامپیوترهای شخصی سازگار با آی‌بی‌ام تنها یک راهکار مطمئن برای تولید این وقفه سخت‌افزاری در اختیار دارند. اما کاملا بدیهی است، افرادی که در این زمینه به فعالیت اشتغال داشتند، قادر بودند با افزودن تنها یک کلید اینکار را انجام دهند. رویکردی که بسیاری از ماشین‌ها به شکل شفاف‌تری از آن استفاده می‌کنند.»

روبنشتاین، خبرنگار بلومبرگ از بیل گیتس سوال کرد: آیا از کاری که در گذشته خود او نیز به نوعی در شکل‌گیری آن‌ نقش داشته است ابراز پشیمانی می‌کند؟ بیل گیتس در جواب گفت: «بدون شک ما نمی‌توانیم به گذشته بازگردیم و کارهایی را انجام دهیم که هیچ‌یک مخاطرات خاص خود را نداشته باشند. اما اگر می‌توانستم یک ویرایش کوچک انجام دهم قطعا از یک کلید استفاده می‌کردم.» دیوید برادلی در سال 2011 گفت: «من اعتبار اختراع خودم را به اشتراک قرار دادم. ممکن است من این ترکیب را اختراع کرده باشم، اما بیل گیتس با استفاده از این ترکیب در Windows NT logn این اختراع را معروف کرد.» آرس تکنیکا نوشته است در آن زمان اختراع فوق تنها یک ویژگی بایوس بود، اما مایکروسافت آن‌را به یک ویژگی نرم‌افزاری تبدیل کرد و درEnhanced Mode  ویندوز 3 از آن استفاده کرد. مایکروسافت امیدوار بود از طریق این ویژگی بتواند ویندوز NT را به دولت ایالات متحده بفروشد و یک کلید امن که تنها سیستم‌عامل می‌تواند به آن پاسخ دهد را ابداع کند. پیش‌شرطی که برای پیشگیری از جعل نرم‌افزارها عنوان شده بود. اکنون SAK یکی از قابلیت‌های اصلی ویندوز است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟