تایید صحت مطالب از سوی بینگ
مطالب شما اگر این ویژگی‌ها را داشته باشند برچسب Fact Check را دریافت می‌کنند
مایکروسافت برای آن‌که به کاربران اطمینان دهد محتوایی که جست‌وجوگر بینگ برای آن‌ها به نمایش در می‌آورد، صحیح و معتبر است، ویژگی Fact Check را به موتور جست‌وجوگر بینگ اضافه کرد. از این پس اگر محتوایی پیش‌نیازهای مربوطه را رعایت کرده باشد و صحت آن مورد تایید قرار گرفته باشد در انتهای مطلب پیدا شده عبارت Fact Check نشان داده خواهد شد.

1606683296_1_0.gif

ویژگی فوق از آن جهت به بینگ افزوده شده است تا به کاربر اجازه دهد خود قضاوت کند محتوایی که در حال مطالعه آن‌ است قابل استناد خواهد بود یا خیر. البته این ویژگی محدود به اخبار نبوده و در ارتباط با محتوای مختلفی در حوزه‌های بهداشت، سیاست، اخبار و علوم نیز به کار گرفته می‌شود. البته بینگ برای اضافه کردن چنین برچسبی به یک محتوا یکسری قواعد تعیین کرده است. به‌طور مثال یک محتوا باید از ساختار Schema.org و نشانه‌گذاری ClaimReview در صفحات وب استفاده کرده باشد. مایکروسافت گفته است تنها به‌کارگیری این دو فاکتور ملاک این موضوع نیست که مطلبی با چنین برچسبی نشانه‌گذاری خواهد شد، اما اگر اخبار و محتواهای منتشر شده در وب این دو فاکتور را مدنظر قرار نداده باشند صحت آن محتوا مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

 بینگ برای آن‌که صحت یک محتوا را مورد تایید قرار دهد، به دیدگاه‌های سایت‌های مختلف و منابعی که اصالت آن‌ها مورد تایید قرار گرفته است همچون آژانس‌های معتبر خبری و خبرگزاری‌ها نیز مراجعه می‌کند. همچنین میزان محبوبیت یک محتوا و نقطه نظرات کاربران و نقل‌قول‌های انجام شده در ارتباط با یک محتوا نیز مورد بررسی قرار می‌گیرند. در مجموع صفحاتی که دارای ویژگی‌های زیر باشند برچسب FactCheck را به دست خواهند آورد.

در زمان به نمایش در آمدن تحلیل‌ها، باید نحوه ارزیابی اطلاعات و منابعی که به کار گرفته شده‌اند به شکل شفافی توضیح داده شده باشد.

منابعی که بخش‌هایی از محتوا از آن‌ها برداشته شده و همچنین ارجاعات به محتوا باید به وضوح مشخص شده باشند.

بخش‌هایی از یک محتوای تایید شده و همچنین بخش‌هایی که ادعای نویسنده هستند و همچنین نتایج به دست آمده باید به شکل تفکیک‌شده از یکدیگر باشند تا مخاطب به سادگی این موارد را تشخیص دهد.

صفحاتی که از برچسب Fact-Check استفاده می‌کنند، باید درباره این برچسب و نحوه عملکرد آن توضیحاتی را ارائه کنند.

تیم بینگ در انتها خاطر نشان کرده‌اند: «برچسب Fact-Check ممکن است برای همه صفحات حتا آن‌هایی که از برچسب ClaimReview استفاده کرده‌اند ظاهر نشود. اگر ما متوجه شویم که صفحات قوانین مربوط به برچسب ClaimReview را لحاظ نکرده‌اند برچسب Fact-Check را برای آن‌ها به کار نخواهیم گرفت. به واسطه آن‌که بعضی از سایت‌ها ممکن است از این برچسب برای مقاصد مجرمانه استفاده کنند.»

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟