اگر به دنبال کاهش حجم برنامه‌های دات‌نت هستید از Linker IL استفاده کنید
مایکروسافت به تازگی ابزاری به نام .Net IL Linker را به صورت آزمایشی منتشر کرده که قادر است با حذف کتابخانه‌ها و ارجاعات بی مورد فضایی که برنامه‌های کاربردی دات‌نت اشغال می‌کنند را کم کند.

1606683296_1_0.gif

بدون شک شما نیز بارها و بارها با معضل بزرگ شدن حجم برنامه‌هایی روبرو شده‌اید که با چهارچوب دات‌نت نوشته‌اید. اما این مشکل برای همیشه به تاریخ خواهد پیوست. مایکروسافت با مشارکت Mono موفق به توسعه ابزاری موسوم به IL Linker شده‌اند.

مطلب پیشنهادی

برای یادگیری برنامه‌نویسی به این 13 نکته دقت کنید
یادگیری قدرتمند با اتکا بر رفتار هوشمندانه

ابزاری که به منظور بررسی برنامه‌های دات‌نت و حذف موارد اضافی از برنامه‌ها توسعه پیدا کرده است. این ابزار به برنامه‌ها اجازه می‌دهد تنها از کتابخانه‌هایی که واقعا به آن‌ها نیاز دارند استفاده کنند. پیش‌نمایشی که از ابزار IL Linker منتشر شده تنها از مجموعه کوچکی از برنامه‌های موسوم به Self-contained و همچنین برنامه‌هایی که با .Net Core نوشته شده‌اند پشتیبانی می‌کند. مایکروسافت در توصیف ابزار فوق گفته است: «IL Linker قادر است در بعضی موارد به میزان 50 درصد حجم برنامه‌ها را کاهش دهد.» مشکل حجیم بودن برنامه‌های نوشته شده با دات‌نت یک مشکل نسبتا قدیمی است. به واسطه آن‌که اکوسیستم دات‌نت عمدتا بر پایه ویژگی‌های پویا کار می‌کند.

مطلب پیشنهادی

کافکا معماری پردازش جریان داده‌ای لینکدین، بدون رقیب

 IL Linker قادر است جست‌وجویی در کدها انجام داده و هرگونه اسمبلی یا وابستگی‌هایی که به‌طور صریح در یک برنامه تعریف شده و به کار گرفته شده‌اند را شناسایی کرده و هر موجودیتی که از آن استفاده نمی‌شود را شناسایی کند. در حال حاضر، الگوریتم‌هایی که به منظور نشانه‌گذاری و حذف کدهای بلا استفاده به کار گرفته می‌شوند در اغلب موارد این‌کار را با وسواس بیش از اندازه انجام می‌دهند.  اما IL Linker به اندازه‌ای قدرتمند است که حتا می‌تواند کدهایی که در زمان اجرا و به شکل پویا به برنامه وارد شده‌اند را شناسایی کرده و در صورت لزوم آن‌ها را حذف کند. با این وجود کاربر نهایی، همیشه این قابلیت را در اختیار دارد تا به‌طور دستی خودش تصمیم‌گیری کند که چه کدهایی باید نگاه داشته شوند و کدامیک از کدها باید حذف شوند. به عبارت دقیق‌تر مهم نیست کدها یک اسمبلی کامل باشند یا نوع خاصی از اسمبلی‌های داخلی باشند.

در هر دو حالت دست برنامه‌نویس در این زمینه بازگذاشته شده است. IL Linker بر مبنای پروژه قدیمی Cecil نوشته شده است. پروژه‌ای که توسعه‌دهندگان دات‌نت از 13 سال پیش تا به امروز برای بررسی و تحلیل برنامه‌های کاربردی و کتابخانه‌های دات‌نت از آن استفاده می‌کردند. تفاوت عمده Cecil و Il Linker در این است که IL Linker به منظور کاهش حجم برنامه‌ها طراحی شده است، در حالی که Cecil برای بازرسی و ویرایش کدها طراحی شده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟