اسمارت‌فون‌های خوش‌شانس اپلی
23/06/1396 - 20:03
آیا گوشی شما می‌تواند iOS11 را بدون هیچ‌گونه مشکلی دریافت کند + فهرست
همان‌گونه که اطلاع دارید، اپل در جریان برگزاری کنفرانس دو روز پیش خود ضمن آن‌که از آی‌فون‌های جدید رونمایی کرد، از نسخه جدید سیستم‌عامل iOS نیز رونمایی کرد. سیستم‌عاملی که تا چند روز دیگر در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

1606683296_1_0.gif

به‌طور طبیعی گوشی‌های جدید آی‌فون 8، آی‌فون 8 پلاس و آی‌فون ایکس همراه با سیستم‌عامل iOS11 در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت. اما سوال مهمی که بسیاری از کاربران عنوان داشته‌اند این است که آیا آی‌فون‌ها و آی‌پاد‌های آن‌ها می‌توانند نسخه 11 سیستم‌عامل iOS را دریافت کنند؟ اپل فهرستی از دستگاه‌هایی که قادر هستند iOS11 را دریافت کنند منتشر کرده است.

اما اگر جزء آن گروه از کاربرانی هستید که از یک آی‌فون یا آی‌پاد بسیاری قدیمی استفاده می‌کنند، بهتر است امیدی نداشته باشید که iOS11 را دریافت کنید. همان‌گونه که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید اپل هنوز هم از کاربران دستگاه‌های قدیمی پشتیبانی به عمل آورده و به آن‌ها اجازه می‌دهد سیستم‌عامل جدید را روی گوشی خود نصب کنند. اما اگر صاحب یک آی‌فون 5 یا مینی‌آی‌پاد هستید متاسفانه این امکان وجود ندارد تا سیستم‌عامل دستگاه خود را به iOS11 ارتقا دهید.

اما اگر هنوز هم از این دستگاه‌های بسیار قدیمی استفاده می‌کنید، اکنون زمان مناسبی است که به فکر ارتقا آی‌فون خود باشید. اما پیش از دانلود نسخه جدید به این نکته توجه داشته باشید که ویژگی‌های IOS11 از یک دستگاه به دستگاه دیگر تفاوت‌هایی دارند. این حرف به معنای آن است که حتا اگر جدیدترین به‌روزرسانی را دریافت کنید ممکن است قادر نباشید از همه قابلیت‌های جدید آن استفاده کنید. به واسطه آن‌که مولفه‌های سخت‌افزاری آی‌فون یا آی‌پاد شما ممکن است مناسب فناوری‌های نرم‌افزاری روز جهان نباشند. این مشکل محدود به کاربران ایرانی نبوده و حتا کاربرانی که در ایالات متحده زندگی می‌کنند نیز ممکن است همه آن‌ها نتوانند از ویژگی همچون Apple Pay Cash استفاده کنند. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟