دستیابی به بهترین سرعت و با کیفیت‌ترین سیگنال
سیگنال‌های روتر Nighthawk X4S AC2600 به راحتی از دیوارها عبور می‌کنند
یکی از مهم‌ترین مسائلی که در زمان اتصال به اینترنت باید به آن توجه داشته باشید انتخاب روتر مناسب است. بسیاری از کاربران زمانی که روتری را خریداری می‌کنند بر این باور هستند که دیگر نباید روتر خود را تعویض کنند تا زمانی که خراب شود. اما اگر از عمر روتر شما چند سالی گذشته است پیشنهاد ما این است که به فکر خرید یک روتر جدید باشید.

1606683296_1_0.gif

برای روتر وای‌فای هوشمند ساخت شرکت نت‌گیر Nighthawk X4S AC2600 مدل R7800 اهمیتی ندارد شما از چه نوع ارتباط اینترنتی استفاده می‌کنید. این روتر به میزان قابل توجهی قدرت شبکه شما را افزایش می‌دهد. این روتر که مدل به‌روز شده X4 R7500 است نه تنها بسیار سریع است، بلکه این قابلیت را دارد تا سیگنال‌های وای‌فای را به دورترین مکان از مبدا ارسال کند. این روتر همچنین از فناوری MIMO که یکی از محبوب‌ترین فناوری‌ها نزد مردم است پشتیبانی می‌کند. در حالی که روتر فوق بدون عیب نیست و از همان رابط کاربری تحت وب قبلی استفاده می‌کند، اما برای افرادی که در خانه‌های بسیار بزرگ یا کوچک زندگی می‌کنند و مهم‌تر از آن دستگاه‌های متعددی دارند که به وای‌فای متصل می‌شود گزینه ایده‌آلی است.

X4S از همان طراحی بزرگ با چهار آنتن با قابلیت جدا شدن بهره برده و به پنج پورت شبکه ( چهار LAN و یک پورت WAN/internet) و سه پورت جانبی (دو پورت USB 3.0 و یک eSATA) تجهیز شده است. همچنین از معماری وای‌فای چهاراستریمی (4x4) برای دستیابی به حداکثر سرعت 1.733 مگابیت بر ثانیه روی باند 5 گیگاهرتز و 800 مگابیت بر ثانیه روی باند 2.4 گیگاهرتز استفاده می‌کند. به عنوان یک روتر 802.11ac در آزمایش‌هایی که پشت سر گذاشته فوق‌العاده بوده است. روی باند 5 گیگاهرتز در محدوده 15 فوت سرعت پایدار آن در حالت واقعی سرعت 786 مگابیت برثانیه را ثبت کرده است. همچنین زمانی که فاصله به 100 فوت رسید (همراه با دیواری که مقابلش قرار داشت) موفق شد سرعت 538 مگابیت بر ثانیه را به ثبت برساند.

زمانی که درباره محدوده صحبت می‌کنیم، روتر فوق قادر است سیگنال‌ها را به دورترین نقطه ارسال کند. در آزمایش به عمل آمده که سه دیوار به ضخامت 1 فوت میان این روتر قرار داشت، بازهم آزمایش‌کنندگان موفق شدند از فاصله 200 فوتی به این روتر متصل شوند. این روتر نزدیک به 48 ساعت بدون وقفه تحت آزمایش قرار گرفت و دچار هیچ‌گونه مشکلی نشد. در این مدت روتر فوق برای انتقال داده‌ها میان دستگاه‌های بدون سیم و باسیم بر مبنای استانداردهای مختلف وای‌فای مورد استفاده قرار گرفت. جالب آن‌که هیچ‌یک از دستگاه‌ها با قطعی ارتباط روبرو نشدند.

دستیابی به سرعت‌های یاد شده به معنای آن است که روتر فوق در کلاس AC2600 قرار می‌گیرد. این روتر به قدرتمندترین سخت‌افزارهای روز بازار تجهیز شده است. روتری که به یک پردازنده دو هسته‌ای 1.7 گیگاهرتزی، همراه با 256 مگابایت حافظه اصلی و 512 مگابایت حافظه فلش تجهیز شده است. از دیگر ویژگی‌های کلیدی این روتر می‌توان به پشتیبانی از استاندارد 802.11ac، ADSL همراه با VDSL و الگوریتم‌های رمزنگاری WPA و WPA2-PSK اشاره کرد. در حالی که این روتر قیمت نسبتا بالایی دارد اما به جدیدترین فناوری‌ها تجهیز شده و همچنین امکان ارتقا میان‌افزار آن به جدیدترین استانداردها امکان‌پذیر است. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟