چالش بزرگ بعدی اکوسیستم داد‌ه‌محور چیست؟
انتقال سریع و هوشمندانه داده‌ها، معدن طلای عصر جدید
در حالی که دستگاه‌های متصل حجم بسیار بالایی از داده‌ها را تولید می‌کنند، اما متاسفانه بسیاری از شرکت‌ها هنوز هم از فناوری‌های قدیمی و سنتی همچون اف‌تی‌پی برای انتقال حجم بسیار بالایی از داده‌ها استفاده می‌کنند. اگر به عنوان مالک یک شرکت نرم‌افزاری موفق شوید فناوری ویژه‌ای را در زمینه انتقال سریع و هوشمندانه اطلاعات ایجاد کنید، سودی مافوق تصور به دست خواهید آورد.

1606683296_1_0.gif

اهمیت داده‌های رو‌به ر‌شد به اندازه‌ای جدی شده است که اکونومیست به تازگی گفته است: «دیگر نباید نفت را یک منبع با ارزش توصیف کنیم، بلکه این داده‌ها هستند که امروزه بیشترین ارزش را دارند.» دستگاه‌های متصل، گوشی‌های همراه و حس‌گرهایی که به جمع‌آوری اطلاعات مشغول هستند همگی این دستگا‌ه‌ها تنها به این دلیل داده‌ها را تولید یا جمع‌آوری می‌کنند تا به ما اجازه دهند افق‌های تازه‌ای را در اقتصاد ترسیم کنیم.

مطلب پیشنهادی

پنج استراتژی برای موفقیت مرکز داده نرم‌افزار محور
برای حرکت به‌سوی SDDC چه اقداماتی لازم است؟

همانند هر منبع ارزشمند دیگری، تولید تنها بخشی از این معادله است، اما فاز مهم این است که ما این منابع را در زمان درست به مکان درستی انتقال دهیم. یک گالن گاز تنها زمانی ارزشمند خواهد بود که بتوانیم آن‌را در اختیار مردم یا ماشین‌ها قرار دهیم. هنگامی که با داده‌ها سروکار داریم، اکثر صنایع در زمینه آماده‌سازی زیرساخت‌ها هنوز هم به شکل سنتی کار می‌کنند. در حالی که روند تولید داده‌ها بسیار بالا است، اما در مقابل بسیاری از شرکت‌ها هنوز هم از پروتکل‌هایی همچون ftp برای انتقال حجم بسیار بالایی از داده‌ها استفاده می‌کنند.

ما به کلاود و محاسبات شناختی برای انتقال دادهها نیاز داریم

برای آن‌که ارزش واقعی داده‌ها را به درستی درک کنیم، به فناوری خاصی نیاز داریم که به ما اجازه دهد تنها داده‌های درست را منتقل کنیم. بر عکس سامانه‌های سنتی، فناوری‌های جدید نه تنها سرعت بالایی دارند، بلکه صرفنظر از پیش‌بینی نرخ انتقال داده‌ها قادر هستند به ما اعلام دارند ترافیک رقابتی در چه بخش‌هایی وجود دارد و چه حوزه‌هایی با اطلاعات بیشترین ارتباط را دارند. کلاود ضمن آن‌که به شکل قابل قبولی هزینه‌ها را کاهش داده، توانسته است فرصت‌های جدیدی را نیز به وجود آورد.

ما از طریق محاسبات شناختی قادر هستیم آرشیو‌های عظیم داده‌هایی که روزانه در کلاود ایجاد می‌شوند را به کار گرفته و تحلیل‌های هوشمندانه‌ای ارائه کنیم. اما اگر داده‌ها ناقص وارد شده یا ورود آن‌ها دیرهنگام باشد تحلیل‌ها فاجعه‌بار خواهند بود.

دگرگونی صنایع آغاز شده است

تعدادی از صنایع رویکردهای سنتی اولویت‌بندی و انتقال داده‌‌ها را برای همیشه کنار گذاشته‌اند. IBM Aspera و فناوری‌های دیگری که برای انتقال سریع و کاملا تخصصی اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرند عمدتا از سوی صنایع بزرگ و سازمان‌های فعال در حوزه سرگرمی به کار گرفته می‌شوند. شرکت‌هایی که سه فاکتور انتقال امن، سریع و عظیم فایل‌ها بر روند کاری و همچنین فروش آن‌ها تاثیر به سزایی دارد.

انتقال دادهها به یک مزیت رقابتی تبدیل شده است

تولید داده‌ها در تمام صنایع یک روند رو به رشد داشته است. گوشی‌های هوشمند، حس‌گرها و حتا اینترنتی که داده‌ها را تولید می‌کنند تنها بخشی از معادله هستند، چالش بزرگ بعدی برای کسب‌وکارها ایجاد زیرساختی برای انتقال به موقع و مناسب اطلاعات است. شرکت‌هایی که موفق شوند، داده‌کاوی و انتقال سریع داده‌ها را به درستی مدیریت کنند، به راحتی به یک مزیت رقباتی برنده دست پیدا خواهند کرد. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟