چین تا سال 2030 تبدیل به بزرگ‌ترین هاب نوآوری AI در جهان می‌شود
گوگل در پکن با استفاده از متخصصان چینی تیم هوش مصنوعی می‌سازد
با این‌که گوگل پشت مرزهای چین متوقف شده اما به‌شدت به‌دنبال دسترسی به یکی از مهم‌ترین منابع فناوری در این کشور است: مهندسان بااستعداد.

1606683296_1_0.gif

غول فناوری آمریکا در حال تبلیغ برای جذب کارشناسان و متخصصان هوش مصنوعی از کشور چین است. طی چند سال گذشته هوش مصنوعی با سرعت بسیار زیادی در این کشور رشد کرده است. در ماه می سال جاری و در جریان برگزاری مجمع AI در نزدیکی شانگهای، گوگل اعلام کرد که در پی تأسیس نخستین تیم تحقیقاتی AI در چین است.

این حرکت باعث ایجاد رقابت شدید بین گوگل و گروه بومی "بایدو" برای جذب استعدادهای تازه می‌شود. «مارک نتکین»، رییس بخش تحقیقات فناوری شرکت Marbridge Consulting که در پکن مستقر است می‌گوید: "برنامه استخدامی گوگل باعث افزایش فشار بر روی رقبای‌اش می‌شود. هنوز هم یک مهندس چینی با کار کردن برای یک شرکت آمریکایی می‌تواند مزایای زیادی کسب کند."

مطلب پیشنهادی

سیستم هوش مصنوعی فیسبوک عکس‌های 360 درجه شما را اصلاح می‌کند
شبکه عصبی فیسبوک به‌طور خودکار مشکلات عکس‌ها را برطرف می‌کند

با این‌که از سال 2010 به‌بعد، موتور جستجوی گوگل در چین از کار افتاده ولی این شرکت هم‌چنان در چین حضور دارد و با ایجاد روابط همکاری با شرکت‌های بومی پیشرفت زیادی داشته است. آخرین مورد آن، انعقاد یک همکاری تازه با دولت محلی چین برای برگزاری مجمع AI در شهر "ووژن" بوده است.

مترجم گوگل به‌عنوان یک اپ موبایلی به‌زبان چینی دوباره راه‌اندازی شده است اما اپ‌استور گوگل پلی هم‌چنان در این کشور فیلتر است.

از طرف دیگر، دولت چین به‌دنبال نوآوری‌های فناوری مانند AI است تا روند کند اقتصاد خود را احیاء کند. این کشور در تازه‌ترین برنامه خود اعلام کرده که تا سال 2030 تبدیل به برترین هاب نوآوری AI در جهان خواهد شد.

چین از موهبت حجم انبوهی از داده‌‌های شخصی برای تغذیه سیستم جستجوی AI بهره‌مند است و بازار بسیار بزرگی برای کاربردهای AI برای مشتریان مشتاق اسمارت‌فون دارد. اما کارشناسان معتقدند این کشور به‌دلیل ضعف‌های پایه‌ای و زیرساختی در خصوص AI هم‌چنان پشت سر آمریکا قرار دارد.

از بین 20 پستی که توسط گوگل در چین تبلیغ شده چهار پست به برنامه یادگیری ماشین که بخشی از پروژه تحقیقاتی AI به‌حساب می‌آید اختصاص دارد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟