با سخت‌افزار کوچک‌تر 4K و VR اجرا کنید
گیگابایت کوچک‌ترین کارت گرافیک GTX 1080 دنیا را معرفی کرد
انویدیا مدت‌هاست که با معرفی پروژه گرافیکی "مکس-کیو" (Max-Q) موجب کوچک‌شدن و فشرده‌تر شدن لپ‌تاپ‌های گیمینگ شده است، اما در این بین کاربران و علاقه‌مندان دسکتاپ‌های شخصی دائما از خود می‌پرسند که آیا پی‌سی هم از این موهبت برخوردار می‌شود؟ حالا، گیگابایت محصولی برای جلب رضایت‌شان طراحی و تولید کرده است.

1606683296_1_0.gif

شرکت گیگابایت کارت گرافیک جدیدی به‌نام Geforce GTX 1080 Mini ITX 8G معرفی کرده که گفته می‌شود کوچک‌ترین کارت گرافیک GTX 1080 دنیاست. طول این کارت 16.9 سانتی‌متر است یعنی چیزی حدود 10 سانتی‌متر کوچک‌تر از مدل‌های معمول. بنابراین، این کارت بدون مشکل خاصی داخل کیس مینی ITX به ابعاد 17x17 سانتی‌متر نصب می‌شود. با این‌حال، قدرت این کارت با کارت‌های GTX 1080 قبلی هیچ تفاوتی ندارد و کاربران با این کارت قادر به پخش ویدیوی 4K، گیمینگ و VR هستند.

مطلب پیشنهادی

نگاهی به کارت گرافیک Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 Ti 11GB
به سرزمین هیولاها قدم بگذارید

وقتی اندازه این کارت کوچک می‌شود نکته اساسی خنک کردن آن است. گیگابایت برای این منظور از لوله‌های کامپوزیت مس و یک فن 90 میلی‌متری با طرح پره طراحی کرده است. با توجه به فناوری فن 3D Active نویز این کارت گرافیک در هنگام کار بسیار کم است. علاوه بر آن، گیگابایت علاقه‌مندان اورکلاک را فراموش نکرده و نرم‌افزاری در کنار این محصول ارائه کرده که با یک کلیک، اورکلاک می‌کند.

هنوز اطلاعاتی درباره قیمت و زمان ورود آن به‌بازار اعلام نشده، اما خیال نکنید که این کارت به‌دلیل اندازه کوچک‌تر قیمت کمتری خواهد داشت حتی ممکن است قیمت این کارت بالاتر هم باشد زیرا برای طراحی آن به این شکل از روش‌های مهندسی مخصوصی استفاده شده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟