راهکار ساده سنجش سرعت
با Speed Test سرعت اینترنت خود را به سادگی آزمایش کنید
سرعت اینترنت برای همه کاربران اهمیت بالایی دارد. به همین دلیل است کاربران اینترنتی سعی می‌کنند بهترین ارائه دهنده خدمات اینترنتی را انتخاب کنند. کاربران همچنین برای آن‌که به دقت سرعت اینترنت خود را مورد ارزیابی قرار دهند از ابزارهای سنجش سرعت استفاده می‌کنند. در این بین شرکت آزمایشگاه M-Lab با همکاری گوگل ابزار جالبی را در اختیار کاربران قرار داده که از طریق آن می‌توانید سرعت اینترنت موبایل و اینترنت کامپیوتر شخصی خود را مورد ارزیابی قرار دهند.

1606683296_1_0.gif

برای آن‌که بتوانید همواره از این سایت استفاده کنید، نیازی نیست نام آن‌را حفظ کنید. کافی است در مرورگر اینترنتی خود عبارت Speed Test را وارد کنید. این سایت اولین گزینه‌ای است که گوگل به شما نشان می‌دهد.

زمانی که به سایت فوق مراجعه کنید با کلیک روی گزینه Go به‌طور خودکار سرویس دهنده اینترنتی شما شناسایی شده و در ادامه فرآیند سنجش سرعت انجام می‌شود. در این مرحله حداکثر سرعت دانلود، حداکثر سرعت آپلود و اطلاعاتی در ارتباط با Ping به شما نشان داده می‌شود. ابزار فوق قادر است تا سرعت 700 مگابیت بر ثانیه را مورد ارزیابی قرار دهد. در نتیجه اگر از یک ارتباط اترنت گیگابیتی استفاده می‌کنید، بدون هیچ‌گونه مشگلی می‌توانید از ابزار فوق استفاده کنید.

همچنین اگر صفحه را به سمت پایین پیمایش کنید دو گزینه در ارتباط با سنجش سرعت شبکه‌های موبایلی و همچنین سنجش سرعت اینترنت دسکتاپی در اختیار شما قرار دارد. برنامه مربوط به سنجش سرعت ویژه کامپیوترهای دسکتاپ برای پلتفرم‌های ویندوز و مک قابل دانلود شدن است.

برنامه مربوط به سنجش سرعت شبکه‌های موبایلی برای پلتفرم‌های اندروید، iOS و ویندوز استور قابل دانلود شدن است. ابزار فوق قادر است عملکرد شبکه‌های سلولی و همچنین شبکه‌های وای‌فای را مورد بررسی قرار دهد.

البته کاربرانی که از شبکه‌های خصوصی استفاده می‌کنند با وارد کردن عبارت Speed Test در صفحه اصلی گوگل گزینه ویژه‌ای به نام Run Speed Test را مشاهده می‌کنند.

در این صفحه گوگل به شما اعلام می‌دارد در کمتر از 30 ثانیه سرعت شبکه شما را ارزیابی کرده و نتیجه را به شما اطلاع می‌دهد. به طور متوسط، 40 مگابایت از داده‌ها برای فرآیند آزمایش تست سرعت مورد استفاده قرار می‌گیرند. گوگل گفته است این آزمایش با همکاری آزمایشگاه M-Lab انجام شده و آدرس IP کاربران در اختیار آزمایشگاه فوق قرار می‌گیرد. به دلیل این‌که در بلند مدت تحقیقات جامعی در خصوص سرعت اینترنت انجام شده و ارائه راهکاری مفیدی به کاربران پیشنهاد شود. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟