تراشه اسرارآمیز هوش مصنوعی هواوی،سرآغازی بر عصر جدید اسمارت‌فون‌ها
دیروز اول سپتامبر به شما گفتیم، هوآوی در نظر دارد در جریان ایفا 2017 از تراشه هوش مصنوعی خود موسوم به کرین 970 رونمایی کند. اکنون این شرکت به‌طور رسمی از تراشه جدید خود که با اتکا با محاسبات ابری هوش مصنوعی و پاسخ‌گویی محلی هوش مصنوعی روی دستگاه کاربر به محاوره‌ها پاسخ می‌دهد رونمایی کرد. تراشه‌ای که به اعتقاد این شرکت زمینه‌ساز انقلابی بزرگ خواهد بود.

1606683296_1_0.gif

همان‌گونه که انتظار می‌رفت آقای ریچارد یو، مدیر کارگروه مشتریان و کسب‌وکار هو‌آوی در جریان رونمایی رسمی از پردازنده جدید گفت: «اگر کمی دوراندیشی باشید مشاهده می‌کنید که اسمارت‌فون‌‌ها در حال ورود به عصر جدیدی هستند. واقعیت این است که اسمارت‌فون‌های ما به گونه جدیدی از هوش مصنوعی نیاز دارند که به شکل بومی و با اتکا بر سرویس‌های ابری، محاوره‌ها را پردازش کرده و مدیریت کنند. ما به دنبال آن هستیم تا بهترین تجربه کاربری را در این زمینه ارائه کنیم. دنیای آینده گوشی‌های هوشمند بر مبنای ترکیب Mobile AI= On-Device AI + Cloud AI به کار خود ادامه خواهد داد.»

کرین 970 اولین تراشه در نوع خودش است که با اتکا با هوش مصنوعی قادر است سبک جدیدی از محاسبات هوشمند را به شکل بومی روی دستگاه‌های همراه مدیریت کند. کرین 970 از هشت هسته پردازشی و یک واحد پردازشی مبتنی بر پردازنده گرافیکی که از 12 هسته استفاده می‌کند بهره می‌برد. تراشه فوق بر مبنای لیتوگرافی 10 نانومتری ساخته شده است. تراشه‌ای که از 5.5 میلیارد ترانزیستور روی سطحی که اندازه آن کمتر از یک سانتی‌متر مربع است قرار گرفته‌اند. تراشه فوق اولین زیرساخت موبایل مبتنی بر هوش مصنوعی است که موفق شده است از یک واحد پردازش عصبی استفاده کند. هوآوی گفته است تراشه فوق از معماری همگن جدید استفاده کرده که همین موضوع عملکرد این تراشه را در مقایسه با نمونه‌هایی همچون کورتکس A73 به میزان 50 برابر بهتر کرده است.

مطلب پیشنهادی

پردازنده‌ هوش مصنوعی کراین 970 پیش از اعلام رسمی مشاهده شد
ایده‌آل‌ترین گزینه برای اسمارت‌فون‌ها

این تراشه به راحتی محاوره‌های پردازشی چندگانه را مدیریت کند. در بنچمارک‌های مربوط به آزمایش تشخیص تصویر مشاهده می‌کنیم که تراشه فوق توانسته است در هر دقیقه 2000 عکس را پردازش کند که در مقایسه با تراشه‌های موجود در بازار بدون رقیب است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این تراشه به آدرسHuawei unveils AI-equipped Kirin 970 processor at IFA 2017 مراجعه کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟