دو محصول قدرتمند دیگر
10/06/1396 - 13:58
سونی از دو گوشی قدرتمند Xperia XZ1 Compact و Xperia Z1 رونمایی کرد+ گالری عکس
سونی همان‌گونه که در کنفرانس خبری خود (ایفا 2017) اعلام کرد از اسمارت‌فون‌های هوشمند Xperia XZ1 Compact و Xperia Z1 رونمایی کرد.

1606683296_1_0.gif

سونی در جریان برگزاری کنفرانس امسال خود در ایفا 2017 از اکسپریا XZ1 رونمایی کرد. این پرچم‌دار سونی به یک صفحه‌نمایش 5.2 اینچی 1080p تجهیز شده است. اما بر خلاف مدل Xperixa XZ Premium در گوشی جدید خبری از نمایشگر 4k نیست. در نتیجه به همان تفکیک‌پذیری فول‌اچ‌دی باید بسنده کنید. در حالی که تفکیک‌پذیری گوشی کم شده اما سونی اعلام کرده است: «ما به شما اطمینان می‌دهیم، قادر نخواهید بود پیکسل‌های روی صفحه‌نمایش این گوشی را تشخیص دهید.»

 اکسپریا XZ1 بدون هیچ‌ مشکل خاصی قادر است محتوای HDR را نشان دهد. سونی در پرچم‌دار جدید خود از فناوری‌های X-Reality و Triluminos استفاده کرده است. گوریلا گلس 5 از نمایشگر این گوشی به خوبی محافظت به عمل می‌آورد. سونی همچنین موفق شده گواهی‌نامه IP68 را برای این گوشی از سازمان IEC دریافت کند.

در نتیجه کاربران نباید در خصوص افتادن خش روی گوشی خود نگران باشند. این گوشی به یک دوربین 19 مگاپیکسلی تجهیز شده و قادر است با نرخ 960 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کند. فناوری Predictive Capture یکی از بارز‌ترین ویژگی‌های دوربین گوشی‌های سونی است. فناوری که قادر است تنها چند ثانیه پس از لمس دکمه شاتر سوژه را شناسایی کند. دوربین اصلی گوشی همچنین به ویژگی اسکن سه بعدی تجهیز شده است. قابلیتی که یک فایل سه بعدی از اجسام یا انسان‌ها در اختیارتان قرار می‌دهد که به راحتی می‌توانید آن‌را به چاپگر‌های سه بعدی انتقال دهید. این گوشی به یک پردازنده اسنپ‌دراگون 835، حافظه داخلی 64 گیگابایت، حافظه اصلی چهار گیگابایتی و باتری 2700 میلی‌آمپر تجهیز شده است. این گوشی به شکاف کارت میکرواس‌دی تجهیز شده است. همچنین روی این گوشی می‌توانید از دو سیم کارت استفاده کنید، البته به شرطی که از کارت میکرواس‌دی استفاده نکرده باشید.

XZ1 Compact

اما سونی در جریان کنفرانس امسال از XZ1 Compact نیز رونمایی کرد. پانل جلویی XZ1 compact به یک صفحه‌نمایش 4.6 اینچی 720p تجهیز شده است. اما قادر به پخش محتویات HDR نیست. سونی در بالا و پایین نمایشگر این گوشی یک جفت بلندگو قرار داده است. اگر به حاشیه بالایی نمایشگر این گوشی دقت کنید، متوجه بریدگی‌هایی می‌شوید که در ارتباط با حس‌گر مجاورت‌سنج و دوربین سلفی هستند. سونی در طراحی این گوشی سونی بازهم از شیشه مات استفاده کرده است که پیش از این در گوشی Z5 Compact از آن استفاده کرده بود. در نتیجه بهتر است در انتظار یک آلومینیوم با کیفیت نباشید. دکمه پاور که در سمت راست این گوشی قرار دارد به عنوان اسکنر انگشت نیز به عمل می‌کند. این گوشی به درگاه‌های جک 3.5 میلی‌متری هدفون و کانکتور USB-C تجهیز شده است. گوشی فوق نیز همانند برادر قدرتمند خود به یک دوربین 19 مگاپیکسلی MotionEye تجهیز شده که قادر است فرآیند فیلمبرداری خیلی آهسته را با نرخ 960 فریم در ثانیه انجام دهد. این گوشی به یک پردازنده اسنپ‌دراگون 835، چهار گیگابایت حافظه اصلی، 32 گیگابایت حافظه داخلی و باتری 2700 میلی‌آمپر تجهیز شده است. این گوشی نیز به شکاف کارت میکرواس‌دی تجهیز شده است. هر دو گوشی به سیستم‌عامل اندروید 8 اوریو تجهیز شده‌اند. سونی گفته است مدل Xpearia XZ1 در سپتامبر به بازار عرضه خواهد شد، اما تاریخ دقیقی برای مدل کامپکت ارائه نکرده است. مدل کامپکت این گوشی به قیمت 599 دلار در چها رنگ مشکی، نقره‌ای، صورتی و آبی روانه بازار خواد شد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟