پلتفرم ARCore
پاسخ کوبنده گوگل به اپل: اضافه شدن واقعیت افزوده به صدها میلیون گوشی اندرويدی
چند ماه پیش در WWDC، اپل از ARKit که اولین تلاش این شرکت در پلتفرم واقعیت افزوده محسوب می‎شود رونمایی کرد. در این پروژه توسعه دهندگان می‎توانستند اپلیکیشن‎های واقعیت افزوده خود را توليد کنند. و حالا گوگل نیز تصمیم گرفته با ارائه پلتفرم واقعیت افزوده اختصاصی خود یک بار دیگر به نبرد با اپل برود.

1606683296_1_0.gif

بعد از معرفی پلتفرم واقعیت افزوده اپل یا ARKit، توسعه دهندگان این امکان را پیدا کردند که به توسعه اپلیکیشن‎های واقعیت افزوده اختصاصی خود بپردازند. این فناوری به ویژه از زمانی که قرار شد تمام دستگاه‎های مجهز به iOS 11 سازگاری کامل با آن پیدا کنند رونق بیشتری گرفته است. از نمونه‎های ساخته شده با کمک این پلتفرم می‎توان به اپلیکیشن سبک موزیک ویدیو Take On Me، بازی حیوانات خانگی مجازی، اپلیکیشن رستوران که می‎تواند غذا را به طور مجازی در بشقاب نمایش دهد و خیلی موارد دیگر اشاره کرد. بعد از معرفی این پلتفرم توسط اپل، گوگل نیز دست به کار شده تا پلتفرم واقعیت افزوده خود با نام ARCore را معرفی کند.

گوگل یک پروژه واقعیت افزوده دیگر با نام Tango نیز در کارنامه خود دارد که شباهتی با ARCore ندارد چرا که Tango به سخت افزار مخصوص مثل سنسور و دوربين نیاز دارد اما ARCore این گونه نیست. این پلتفرم جدید نیز شبیه به ARKit فقط از تلفن شما استفاده می‎کند. بر خلاف ARKit که قرار است بعد از iOS 11 به دست عموم برسد، ARCore از همین حالا در دسترس است و توسعه دهندگان می‎توانند از آن روی تلفن‎های Pixel و Galaxy S8 سامسونگ تا زمانی که اندرويد 7.0 نوقا یا بالاتر را اجرا می‎کنند استفاده کنند. گوگل امیدوار است ARCore روی میلیون‎ها دستگاه اندرويد دیگر از تولیدکنندگانی مثل سامسونگ، هواوی، ال جی و ایسوس اجرا شود.

ARCore نیز مثل ARKit با Java/OpenGL، Unity و Unreal کار می‎کند و با سه ویژگی ارائه می‎شود: ردگیری حرکات (با استفاده از دوربين تلفن موقعیت مکانی شما در اتاق شناسایی می‎شود)، درک محیطی (برای شناسایی سطوح افقی) و برآورد نور (میزان نور و سایه اجسام مجازی را با نور پیرامون شما هماهنگ می‎کند).

گوگل روی سایر فناوری‎های واقعیت افزوده مثل یک سرویس موقعیت یاب مجازی برای تجربه واقعیت افزوده در سطح جهانی و مرورگرهای وب سازگار با واقعیت افزوده نیز مشغول کار است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟