افزایش تقاضا برای بیت‌کوین باعث ثبت یک رکورد تازه شد
آزمایش موشکی کره شمالی موجب رکوردشکنی قیمت بیت‌کوین شد
قیمت بیت‌کوین در معماملات روز سه‌شنبه با ثبت یک رکورد تاریخی به بیشتر از 4 هزار و 700 دلار رسید. دلیل این رکوردشکنی آزمایش موشکی کره شمالی بر فراز ژاپن بود که باعث شد میزان تقاضا برای این پول رمزگذاری شده به‌طور فزاینده‌ای افزایش پیدا کند.

1606683296_1_0.gif

همان‌طور که در اخبار متوجه شدید کره شمالی اقدام به پرتاب موشک بر فراز ژاپن کرد و همین امر باعث شد تا سرمایه‌گذاران تقاضای بیشتری برای پول رایج اینترنتی داشته باشند زیرا که آن‌ها فکر می‌کنند امنیت بیت‌کوین در حال حاضر از سایر سرمایه‌گذاری‌ها بیشتر است.

مطلب پیشنهادی

بلاک‌چین فراتر از بیت‌کوین
بلاک‌چین باعث بهبود امنیت اینترنت اشیا و حتا VoIP می‌شود

قیمت هر یک بیت‌کوین در معاملات روز سه‌شنبه با 4.3 درصد افزایش به رقم 4 هزار و 628 دلار رسید. به‌این ترتیب حجم کل بازار سرمایه آن به رقم خیره‌کننده 76.6 میلیارد دلار رسید. به‌گزارش Coindesk.com، ارزش بیت‌کوین از ابتدای ماه آگوست 60 درصد افزایش داشته و نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 360 درصد جهش داشته است. از طرف دیگر، ارزش Ether هنوز نسبت به رکورد 383.58 دلاری ثبت شده در ماه ژوئن پایین‌تر است. اما نسبت به سال گذشته حدود 4 هزار درصد رشد داشته است.

طبق بررسی‌های صورت گرفته توسط سایت Coinmarketcap.com، ارزش کل بازار جهانی ارز دیجیتال شامل بیت‌کوین، Ethereum و ریپل با رسیدن به مبلغ 164 میلیارد دلار موفق به ثبت یک رکورد تازه شد. ولی به‌گفته گروه سرمایه‌گذاری Bespoke روند روبه‌رشد بیت‌کوین به هیچ‌عنوان قابل قیاس با سایر ارزهای دیجیتال نیست. 

از دلایل مهم بالا رفتن ارزش ارزهای دیجیتال باید به افزایش علاقه مردم عادی و هم‌چنین سرمایه‌گذاران عمده وال استریت اشاره کرد. زیرا پول سایبری که به‌صورت غیرمتمرکز در پلتفرم‌های بلاک‌چین وجود دارد توانسته همه نگاه‌ها را به‌خود جلب کند.

بلاک‌چین یک فرآیند دیجیتالی است که تراکنش‌های هر بیت‌کوین را ردگیری می‌کند و تمام معاملات آن‌را به‌دقت زیرنظر دارد. به‌رغم افزایش محبوبیت و درخواست برای بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال، میزان اعتراضات و شکایات از آن‌ها نیز زیاد شده است.

تنها در ماه آگوست، بیشتر از 277 شکایت در خصوص ارزهای مجازی در اداره محافظت مالی مصرف‌کنندگان به‌ثبت رسید. این در حالی است که تعداد شکایات در تمام سال 2016 فقط 7 مورد بود.

پیش از این سازمان رگولاتوری به مصرف‌کنندگان هشدار داده بود که احتمال برخی سوء‌استفاده‌ها از قبیل هزینه‌های نامشخص، نرخ تبدیل نامعلوم و هم‌چنین انواع تهدیدات از سوی هکرها در خصوص ارزهای مجازی وجود دارد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟