پرچم‌داری عبرت گرفته از اشتباهات گذشته
سامسونگ به‌طور رسمی از گلکسی نوت 8 رونمایی کرد + گالری عکس
سرانجام پس از حرف و حدیث‌ها و گمانه‌زنی‌های بسیاری که در ارتباط با ویژگی‌ها و مشخصات فنی گلکسی نوت 8 منتشر شده بود، سامسونگ به تاریخ 23 آگوست برابر با اول شهریورماه پس از دو سال وقفه از پرچم‌دار جدید خود رونمایی کرد.

1606683296_1_0.gif

سامسونگ در ساعت 19:30 به وقت تهران در شهر نیویورک از گلکسی نوت 8 رونمایی کرد. سامسونگ کار را با نمایش ویدویی از نوت 7 و علت مشکلاتی که برای این پرچم‌دار به وجود آمد آغاز کرد. سامسونگ در ابتدای این کنفرانس به این موضوع اشاره کرد که حتا یکسری از مشتاقان گلکسی نوت با شنیدن مشکلاتی که برای این پرچم‌دار به وجود آماده بود بازهم تمایلی نداشتند گوشی خود را تحویل دهند. در ادامه این کنفرانس مدیر بخش موبایل سامسونگ به روی صحنه آمد. او صحبت‌های خود را با اولین نوتی که از سوی سامسونگ عرضه شده بود آغاز کرد. مدیرعامل بخش موبایل می‌گوید: «زمانی که اولین نوت به بازار عرضه شد کمتر کاربری باور می‌کرد که سامسونگ چنین گوشی را تولید کرده است. به عبارت دقیق‌تر موبایل‌های نوت چیزی فراتر از یک گوشی هوشمند بودند. این گوشی‌ها درست همانند یک بوم نقاشی که هنرمندان از آن استفاده می‌کنند در اختیار کاربران حوزه فناوری قرار داشتند. کمتر کاربری را پیدا می‌کنید که اتفاقات سال گذشته را فراموش کرده باشد. من نیز فراموش نمی‌کنم که میلیون‌ها طرفدار نوت بازهم به ما وفادار باقی مادند.

مطلب پیشنهادی

همه چیز در باره گلکسی نوت 8 سامسونگ + عکس
فبلت جدید سامسونگ چه مشخصه‌های جدیدی دارد؟

واقعیت این است همان‌گونه که نوت با گوشی‌های دیگری متفاوت است، کاربرانش نیز با کاربران دیگر تفاوت‌هایی دارند. واقعیت این است که امروزه گوشی‌های موبایل با صفحات بزرگ بسیار فراگیر شده‌اند. ما نیز تمایل داریم چنین گوشی‌هایی را در اختیار کاربران خود قرار دهیم. ما سعی می‌کنیم گوشی هوشمندی را در اختیار شما قرار دهیم که به بهترین دوربین ممکن تجهیز شده است. به شکلی که حتا در نور کم بتوانید بهترین تصاویر را ضبط کنید.» در این کنفرانس مدیر بخش موبایلی سامسونگ همچنین به دستیار هوشمند سامسونگ بیکسبی، حس‌گر اثرانگشت و حس‌گر عنبیه چشم نیز اشاره کرد. در ادامه سامسونگ به‌طور رسمی از گلکسی نوت 8 رونمایی کرد. در ویدیوی منتشر شده از سوی سامسونگ شاهد دو دوربین، قلم و جک هدفون هستیم. در ادامه اینک کنفرانس مدیر ارشد استراتژی محصولات سامسونگ به روی صحنه آمد و گفت: «عاملی که باعث شده است سری‌های نوت متمایز از نمونه‌های مشابه شوند به صفحه‌نمایش بزرگ آن‌ها اشاره دارد. در ماه مارس همزمان با رونمایی از گلکسی اس 8 از اینفینیتی دیسپلی رونمایی کردیم. به‌طوری که سبک جدیدی از طراحی در گوشی‌های هوشمند را به دنیای فناوری معرفی کردیم. اکنون با ترکیب این فناوری با قلم S Pen نسل جدیدی از خانواده نوت به دنیای فناوری وارد شدند. ما یک شیشه 6.3 اینچی را انتخاب کردیم و سعی کردیم کنارهای آن را گرد کنیم. اما نکته‌ای که باید به آن اشاره داشته باشیم این است که صفحه‌نمایش بزرگ مزایای مختلفی را برای کاربران به همراه دارد که از آن جمله به فضای بیشتر برای نوشتن؛ خواندن و بازی کردن می‌توان اشاره کرد. کناره خمیده نمایشگر به کاربر اجزاه می‌دهد تنها با یک تپ برنامه‌های کاربرادی را در حالت اسپلیت اسکرین (اجرای دو برنامه در کنار هم) به مرحله اجرا در آورد. این رویکرد باعث افزایش محسوس چندوظیفگی می‌شود.»

نوت 8 قرار است در رنگ‌های سیاه، آبی، ارکیده‌ای و خاکستری به بازار عرضه شود.

در ادامه این کنفرانس مدیر بخش استراتژی محصول سامسونگ به روی صحنه آمد. او گفت: «واقعیت این است که امروزه از دوربین گوشی‌های هوشمند تنها برای مناسب‌های خاص استفاده نمی‌شود. دوربین‌های موبایل امروزه برای ثبت هر رخدادی به کار گرفته می‌شوند. در نوت 8 کاربران شاهد Quick launch خواهند بود. قابلیتی که دسترسی به دوربین را در کمترین زمان ممکن امکان‌پذیر می‌سازد.همان‌گونه که در تصاویر مشاهده می‌کنید نوت 8 به دوربین دوگانه تجهیز شده است. یکی از دوربین‌های نوت 8 زاویه ددید وسیعی دارد و دوربین دوم نیز یک لنز تلفوتو با زوم اپتیکال دو برابری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. نوت 8 اولین موبایلی است که به فناوری OIS برای هر دو لنز تجهیز شده است. همچنین حالتی به نام Live Foucs نیز به کاربر اجازه می‌دهد تا پس زمینه سوژه‌ها در تصاویر را تاریک کند. ویژگی Live Focus  به کاربران اجازه می‌دهد حتا پس از عکس‌برداری نیز میزان مات بودن پس‌زمینه را دستکاری کنند. قلم همواره یکی از اجزاء اصلی نوت بوده است. در نسل جدید عملکرد قلم بهبود پیدا کرده و حساسیت به فشار آن بیشتر شده است. شبکه اجتماعی سامسونگ برای قلم S Pen نیز Penup  نامیده می‌شود. این قلم اکنون به شما اجازه می‌دهد تا دست‌خط یا انیمشین نیز ارسال کنید. ویژگی جالب توجه دیگری که باید به آن اشاره داشته باشم این اسن که امکان نوشتن نوت روی صفحه‌خاموش نیز یکبار دیگر بازگشته است. امکان نوشتن تا بیش از 100 صفحه روی صفحه خاموش گوشی امکان‌پذیر است. کاربران با هایلایت کردن بخشی از یک متن به‌طور مثال می‌توانند یک عدد که به پوند نوشته شده را به کیلوگرم تبدیل کنند.»

در ادامه این کنفرانس جان وانگ مسئول بخش فروش محصولات سامسونگ درباره بیکسبی و سامسونگ دکس گفت: «از امروز بیکسبی در 200 بازار و به دو زبان کره‌ای و انگلیسی در اختیار کاربران قرار خواهد داشت. با فشار کلید بیکسبی و گفتم واژه عکس غذا دوربین گوشی با حالت غذا فعال شده تا کاربر بتواند از غذای خود عکس بگیرد. همچنین با گفتن کلمه شب به خیر به بیکسبی نور زردی روی صفحه آمده و هشدار برای بیدار کردن کاربر فعال می‌شود. با گفتن دستور صوتی Good night ساعت بیدارباش فعال می‌شود. بیکسبی همچنین با اسپاتیفای نیز ادغام شده است. اکنون زمان آن رسیده است تا در مورد سامسونگ دکس صحبت کنیم. دکس ابزای است که به کاربر اجازه می‌دهد مانیتور، صفحه‌کلید و ماوس خود را به نوت 8 متصل کرده و یک رابط کاربری همچون دسکتاپ را در اختیار داشته باشد.‌»

در ادامه این کنفرانس جاستین یکبار دیگر روی صحنه آمد. او گفت: «اکنون برنامه‌ها برای به‌کارگیری روی صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تر بهینه‌سازی شده‌اند. در نمایشگاه ایفا در انتظار خبرهای جدیدتری از سامسونگ گلکسی باشید. »

ویژگی‌های سخت‌افزاری نوت 8 چگونه است؟

همانند گذشته نوت 8 در دو مدل و با دو پردازنده مختلف 10 نانومتری عرضه می‌شود. یک پردازنده اسنپ‌دراگون 835 و دیگری نسخه ارتقا یافته اگزینوس 8895. نوت 8 همچنین به 6 گیگابایت حافظه اصلی تجهیز شده است. درگاه کارت حافظه خارجی به همراه حافظه داخلی 64 گیگابایتی روی این گوشی نصب شده‌اند. امکان شارژ سریع نوت 8 به صورت بی‌سیم نیز امکان ‌پذیر است. این گوشی به باتری 3300 میلی‌آمپر تجهیز شده است. این گوشی به جک 3.5 میلی‌متری تجهیز شده است.

گلکسی نوت 8 قرار است از تاریخ 15 سپتامبر برابر با 24 شهریورماه به بازارها عرضه شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟