استفاده از روبات برای تولید کفش
این روبات در 6 دقیقه یک صندل برای شما درست می‌کند + عکس و ویدیو
کارخانه تولید کفش پرتابل! تاکنون چنین چیزی شنیده بودید؟ یک شرکت تولید کفش روباتی طراحی کرده که با استفاده از تنها یک طناب در عرض شش دقیقه کفش تولید می‌کند. کفش‌های خاص و منحصربه‌فرد که می‌تواند آینده درخشانی داشته باشد.

1606683296_1_0.gif

وقتی در سال 2015، پورتلند که در واقع شعبه برند کفش Keen در اورگان آمریکاست، صندل‌های "یونیک" را وارد بازار کرد همه حیرت‌زده شدند. تمام قسمت‌های مختلف این کفش تنها توسط یک طناب به یکدیگر متصل هستند. در واقع یونیک یک کفش منحصربه‌فرد با ساختاری خاص است.

حالا، تولید کننده یونیک تصمیم گرفته تا این برند را وارد مرحله جدیدی بکند اما آن‌ها می‌دانند که باید ایده‌ای پیدا کنند که به‌اندازه خود کفش بکر و منحصربه‌فرد باشد. و به‌نظر می‌رسد که آن‌ها موفق شده‌اند. محصول جدید "یونیک‌بات" نام دارد. یونیک‌بات یک روبات توسعه یافته ویژه است که قادر به ساخت و تولید نسخه‌های متفاوتی از صندل اصلی است.

این شرکت برای تولید روبات فوق با یک شرکت دیگر به‌نام The House Of design همکاری کرده است. تخصص آن‌ها ابداع راه‌کارهای اتوماسیون است. یونیک‌بات به‌عنوان "کوچک‌ترین کارخانه تولید کفش دنیا" شناخته می‌شود. دو بازوی روباتیک، چندین فیکسچر سفارشی شده و یک تبلت که نقش کنترل کننده این روبات را برعهده دارد تمام تجهیزات این کارخانه تولید کفش هستند. اپراتور با استفاده از تبلت می‌تواند فرآیند تولید کفش را آغاز یا متوقف کند یا متغیرهای مهم را وارد برنامه کند.

وقتی فرآیند کلید می‌خورد، هر دو بازو با هم کار می‌کنند تا یک جفت سندل یونیک شخصی سازی شده تولید کنند. رنگ طناب به‌طور خودکار توسط روبات انتخاب می‌شود و بعد از آن از قسمت پایین کفش به‌سمت بالای کفش برده می‌شود. این روبات در سریع‌ترین حالت شش دقیقه طول می‌کشد تا یک کفش تولید کند. یعنی دقیقا نصف زمانی که توسط دست انسان انجام می‌شود. بعد از تکمیل فرآیند، کفش‌ها به فرد دیگری واگذار می‌شود که نقش واحد کنترل این سیستم را ایفاء می‌کند و در نهایت با انجام چند مرحله جزئی دیگر، کار تولید کفش به‌پایان می‌رسد.

«روری فیورست»، مدیر نوآوری Keen می‌گوید: "سخت‌افزار به‌کار رفته در این کفش همگی به‌صورت آنلاین از فروشندگان مختلف در دسترس هستند اما این نرم‌افزار است که باعث شده با یک محصول خاص و ویژه روبرو باشیم. همه می‌گفتند اصلا امکان‌پذیر نیست که یک روبات همان کاری که می‌خواهیم را انجام دهد ولی تیم House Of Design تمام مهارت خود در کدنویسی را به‌کار گرفتند تا ناممکن را ممکن کنند."

نتیجه این کار یک کارخانه تولید کفش پرتابل است. این سیستم اولین بار در ماه آگوست سال 2016 در نمایشگاه Outdoor Retailer در سالت لیک سیتی آمریکا معرفی شد و تاکنون در چندین رویداد ورزشی حضور یافته است. اخیرا، این روبات به توکیو سفر کرد، جایی که هم میزان تقاضا برای کفش‌های یونیک خیلی بالاست هم این‌که مردم آن علاقه خاصی به روبات‌ها دارند.

شرکت Keen هم‌چنان مشغول تحقیق برای بهینه‌سازی فرآیند تولید یونیک‌بات است و به‌نظر آینده بسیار روشنی پیش روی آن است. در حال حاضر، این روبات کوچک به سفر دور دنیای خود ادامه می‌دهد و هنر خود را در معرض دید علاقه‌مندان در اقصی‌نقاط جهان قرار می‌دهد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟