هارد جدید SSD به اندازه کارت ویزیت
هارد SSD T5 سامسونگ با ظرفیت بالاتر و سرعت بیشتر معرفی شد
سامسونگ جدیدترین هارد SSD خود را به‌اندازه یک کارت ویزیت طراحی کرده است. از نکات بارز این هارد ظرفیت بیشتر و سرعت خواندن و نوشتن بسیار بالاتر است.

1606683296_1_0.gif

حدود 2 سال پیش، شرکت سامسونگ یک هارد SSD خیلی خاص را معرفی کرد: SSD T1 پرتابل. هاردی که از کارت ویزیت هم کوچک‌تر است. اما چیزی که جالب‌تر از اندازه آن بود ظرفیت 1 ترابایت  و سرعت بسیار زیادش بود.

مطلب پیشنهادی

سرمایه‌گذاری عظیم اپل در ال‌جی برای ساخت نمایشگرهای OLED
اپل بعد از سامسونگ سراغ ال‌جی می‌رود

سال گذشته، مدل جدیدتری به‌نام T3 وارد بازار شد که اندازه آن کمی بزرگ‌تر و از جنس آلومینیوم بود. علاوه بر این، به پورت USB-C میکرو یواس‌بی و 2 ترابایت فضای بیشتر مجهز بود. حالا سامسونگ هارد SSD پرتابل T5 را روانه بازار می‌کند، هاردی که سرعت خواندن و نوشتن آن فوق‌العاده بالاست.

این هارد از نظر اندازه مشابه مدل T3 است و حدود 51 گرم وزن دارد. در مقایسه با مدل‌های پیشین T1 و T3 که حداکثر سرعت خواندن و نوشتن آن‌ها 450 مگابایت بر ثانیه است، سرعت خواندن و نوشتن در مدل T5 با 20 درصد افزایش به 540 مگابایت بر ثانیه رسیده است.  در تست‌های صورت گرفته 15 گیگابایت اطلاعات تنها در 15 ثانیه به یک آی‌مک 27 اینچی 5K مدل 2017 منتقل شد یعنی چیزی حدود 7 ثانیه سریع‌تر از T1. البته، برای رسیدن به حداکثر سرعت کامپیوتر کاربر باید مشخصات سخت‌افزاری بالایی داشته باشد، از USB 3.1 نسل 2 و مود UASP پشتیبانی کند.

مدل T5 مانند مدل‌های قبلی از سیستم رمزگذاری سخت‌افزاری AES 265-bit برای اطلاعات استفاده می‌کند.

سامسونگ، T5 جدید را در نسخه‌های 250 گیگابایت به قیمت 130 دلار، 500 گیگابایت به قیمت 200 دلار، 1 ترابایت به قیمت 400 دلار و 2 ترابایت به قیمت 800 دلار وارد بازار می‌کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟