تغییر دیگری در رابط کاربری
پس از گذشت 20 سال رنگ CMD در ویندوز 10 تغییر پیدا کرد
مایکروسافت همزمان با انتشار بیلد 16257 طرح رنگ پیش‌فرض مربوط به کنسول ویندوز 10 موسوم به CMD را تغییر داد. اسکیمای جدید به‌کار گرفته شده بهتر از نمونه قبلی بوده، خواناتر بوده و همچنین با صفحه‌نمایش‌هایی با تفکیک‌پذیری و کنتراست بالا سازگاری بیشتری دارد. تغییرات جدید قرار است همراه با به‌روزرسانی Fall Creators در اختیار همه کاربران قرار گیرد.

1606683296_1_0.gif

مایکروسافت در خصوص این تغییر رنگ کنسول command prompt پس از 20 سال گفته است: «از زمان آغاز به کار کنسول ویندوز تا به امروز تغییرات بسیاری در ارتباط با طراحی‌ها به وجود آماده است. برای پشتیبانی از الگوی رنگ 24 بیتی RGB و همچنینANSI Escape Code این تغییر به وجود آمده که از طریق به‌روزرسانی Fall Creator در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. رنگ‌های پیش‌فرض کنسول ویندوز دستخوش تغییراتی شده‌اند تا نوشته‌های تیره به خوبی روی صفحه‌نمایش‌های مدرن امروزی دیده شوند.

به‌طور مثال رنگ آبی قدیمی با کمی تغییر بهبود پیدا کرده و به رنگ آبی خواناتری تبدیل شده است.» در حالی که این تغییر جزیی به نظر می‌رسد، اما مایکروسافت بر این باور است که همراه با پیشرفت‌های مختلف عرضه فناوری در حوزه نمایش به این تغییر نیاز داشته است.

به‌طور مثال صفحه‌نمایش‌ها از CRT به TFT و سپس به LCD و در ادامه به 4K رسیده‌اند، در نتیجه کنسول ویندوز هم نیاز داشت تا بهترین سازگاری را در ارتباط با صفحه‌نمایش‌هایی با کنتراست بالا از خود نشان دهد.

 این تغییر در قالب بخشی از سیاست‌های مایکروسافت در زمینه بهبود تجربه کاربری مرتبط با خط فرمان،  Windows Subsystem for Linux و ابزارهای دیگری همچون پاورشل است. لازم به توضیح است کاربران باید نسخه قبلی ویندوز را به طور کامل پاک کرده و بیلد 16257 از نو نصب کنند. در غیر این صورت شاهد هیچ‌گونه تغییر رنگی در کنسول خط فرمان نخواهند بود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟