راه‌کاری جدید برای کسب‌وکار ارسال سفارش مشتریان
آمازون در فکر ساخت ایستگاه‌های متحرک پهپاد روی قطار و کشتی
آمازون سرمایه‌گذاری سنگینی را در بخش پهپادها انجام داده و امیدوار است روزی برسد که خودروهای پرنده بدون سرنشین انقلاب جدیدی در صنعت تحویل کالا و اجناس به‌وجود آورند.

1606683296_1_0.gif

با این‌که، همه چیز در مراحل اولیه قرار دارد ولی با یک نگاه کوتاه و اجمالی به پتنت‌های ثبت شده می‌توان تا حدودی متوجه افکار و ایده‌های مهندسان آمازون شد.

مطلب پیشنهادی

استفاده از امواج رادیویی برای متوقف کردن پهپادهای اخلال‌گر
راه‌کار جدید استارت‌آپی برای مقابله با پهپادهای متجاوز

به‌عنوان مثال، یک مشکل اساسی در رابطه با ارسال کالا با استفاده از پهپاد به باتری‌ها و نگهداری از آن‌ها مربوط می‌شود. وقتی پهپادها در حال دریافت شارژ و رفع عیب هستند به این معنی است که صاحبان آن‌ها پولی در نمی‌آورند. پس، برای شارژ نگه داشتن این گجت‌ها و ماندن در آسمان تا هر زمان ممکن چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

یک راه‌کار احتمالی: یک ناوگان از مراکز و تسهیلات نگهداری موبایل که روی قطارها، خودروها و حتی کشتی‌ها ساخته شده‌اند.

در پتنتی که اوایل هفته جاری توسط مؤسسه پتنت و علائم تجاری آمریکا منتشر شد، آمازون ایده خود را به‌این شکل توصیف می‌کند: "خودروهای مخصوص حمل‌ونقل می‌توانند مملو از کالاهای مختلف و یک خودروی هوایی باشند و به‌مکان‌هایی سفر کنند که میزان تقاضا برای آن‌ها بیشتر است یا این‌که انتظار می‌رود بیشتر باشد. این وسایل نقلیه می‌توانند به لوکوموتیوها، کشتی‌های حمل بار، تراکتور یا سایر خودروها متصل شده و به سیستم‌هایی برای بارگزاری اجناس در داخل خودروهای هوایی، به‌پرواز در آمدن یا فرود دوباره آن‌ها مجهز باشند. در حالی‌که این ایستگاه‌ها در یک‌جا ثابت نیستند و دائما در حال حرکت هستند.

در طول این فرآیند، مکان‌های پرتقاضا شناسایی می‌شود. در کنار آن، این ایستگاه‌های متحرک می‌توانند لوازم دیگری مانند قطعات جایگزین یا تجیهزات بازرسی را در خود جای داده باشند و خودشان اقدام به تعمیر، سرویس و بازرسی خودروهای هوایی بکنند در حالی‌که ایستگاه به حرکت خود ادامه می‌دهد."

حالا ببینیم این پتنت به زبان ساده و عامیانه چه می‌گوید. در واقع، آمازون به‌دنبال ساخت امکانات و تسهیلاتی است که قادر به نگهداری، تعمیر و به‌کارگیری پهپادها هستند و کالاهای سفارش داده شده را به همراه پهپادها به مناطقی که انتظار می‌رود انتقال می‌دهند. این مناطق بر اساس ترندهای فصلی یا برگزاری رویدادهای خاص در مکان‌های مختلف انتخاب می‌شوند.

با این وجود، خیلی از کارشناسان عقیده دارند که این ایده هنوز خیلی خام است و حتی ممکن است آمازون هیچ‌گاه به فکر عملی کردن آن نباشد.  با این‌که تاکنون چندین تست در منطقه کمبریج انجام شده، ولی مشخص است که هنوز راه زیادی در پیش است. علاوه بر این، برخی بر این باورند که آمازون با گسترش این ایده می‌تواند خانه‌ها را به‌راحتی اسکن کند و همه چیز را زیرنظر داشته باشد. موضوعی که هنوز هیچ واکنشی به آن نشان داده نشده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟