مبارزه واقعی روبات‌ها به سبک ترنسفورمرز
لحظه‌شماری برای مبارزه واقعی غول‌پیکرترین روبات‌های جهان + ویدیو
تابستان دو سال پیش، یک گروه از محققان آمریکایی فعال در حوزه روباتیک یک شرکت به‌نام مگاباتس (Megabots) تأسیس کردند و با انتشار یک ویدیو روبات غول‌پیکر مبارز ژاپنی را به یک مبارزه جانانه دعوت کردند. حدود یک هفته بعد، گروه ژاپنی "صنایع سنگین سویدوباشی" اعلام کرد که برای مبارزه آماده است.

1606683296_1_0.gif

بعد از گدشت نزدیک به دوسال از تلاش بی‌وقفه آن‌ها در ساخت روبات و شاخ‌وشانه کشیدن در ویدیوهای منتشر شده در یوتیوب به‌نظر می‌رسد که این دو تیم آماده مبارزه هستند. دو نفر از پایه‌گذاران مگاباتس طی روزهای اخیر اعلام کردند که مبارزه آن‌ها با روبات عظیم‌الجثه ژاپنی در ماه سپتامبر سال جاری میلادی برگزار می‌شود.

مطلب پیشنهادی

این روبات تصمیم گرفت خودکشی کند و به زندگی خود پایان دهد

قرار بود این مسابقه زودتر از این‌ها انجام شود اما مهم‌ترین چالش در این راه انتخاب مکان مناسب برای آن بوده است. برگزار کنندگان باید موارد مختلفی را درنظر می‌گرفتند از جمله این‌که آیا زمین مکان موردنظر توانایی تحمل وزن این روبات‌های غول‌پیکر را دارد یا نه، با توجه به این‌که احتمال افتادن و سقوط آن‌ها روی زمین وجود دارد. علاوه بر این، باید منابع برق و ابزار موردنیاز برای کار روی روبات‌ها در محل وجود داشته باشد. امنیت از هر لحاظ تأمین شود، امکان رفت‌وآمد خودروهای سنگین به محل برای حمل‌ونقل روبات‌ها وجود داشته باشد. 

مگاباتس 12 تن وزن دارد و قد آن به 4.8 متر می‌رسد. در طی این دو سال، تیم طراحی تغییرات زیادی در روبات خود به‌وجود آوردند. مگاباتس جدید نسبت به قبلی هم سریع‌تر حرکت می‌کند و هم این‌که مشت‌های‌اش با سرعت بیشتری به سمت رقیب پرتاب می‌شود. یک مکان برای نشستن هدایت کننده تعبیه شده و یک بازوی لوله‌ای شکل برای پرتاب پینت‌بال‌های خیلی بزرگ طراحی شده است.

متأسفانه طرفداران روباتیک و مبارزات تن‌به‌تن امکان تماشای این مسابقه را چه به‌صورت حضوری یا فیلم ضبط شده ندارند. چون نگرانی‌هایی در خصوص توانایی تیم‌ها جهت تأمین ایمنی تماشاگران وجود دارد. شاید این بدترین خبر به‌ویژه برای کسانی است که از این پروژه کیک‌استارتری حمایت کردند و چیزی حدود 550 هزار دلار سرمایه برای آن جمع‌آوری کردند.

با این وجود امکان تماشای این مبارزه روی صفحه فیسبوک مگاباتس یا سایت یوتیوب برای علاقه‌مندان فراهم شده است. هرچند که معلوم نیست به‌صورت زنده پخش شود. اگر این مسابقه با موفقیت انجام شود و امکان پخش تلویزیونی آن فراهم شود این احتمال وجود دارد که در آینده‌ای نزدیک شاهد برگزاری لیگ روبات‌های مبارز و جنگ‌جو باشیم. شاید این رقابت‌ها نسخه جدید مبارزات UFC باشد و دنیای ورزش را تحت‌تأثیر خود قرار دهد.

در زیر می‌توانید ویدیوی تبلیغاتی روبات مگاباتس را تماشا کنید:

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟