صعودی کوتاه مدت و ...
این مرد جای جف بزوس را گرفت و دومین فرد ثروتمند جهان شد
اگر به یاد داشته باشید دو هفته پیش بود که اعلام شد جف بزوس مدیرعامل آمازون موفق شد لقب ثروتمندترین فرد جهان را از آن خود کند. اما دستیابی به این موفقیت چندان به داراز نکشید. به واسطه آن‌که بنیان‌گذار کمتر شناخته شده یا به قول رسانه‌های خبری اسرار آمیز شرکت زارا موفق شد از سد جف بزوس عبور کرده و عنوان دومین فرد ثروتمند جهان را از آن خود کند.

1606683296_1_0.gif

سایت فوربس که در زمینه فهرست کردن نام میلیاردهای جهان مشهور است در جدیدترین گزارش خود آورده است جف بزوس که توانسته بود برای مدت کوتاهی جایگاه ثروتمندترین فرد جهان را از آن خود کرده و جایگزین بیل گیتس شود اکنون در مکان سوم قرار گرفته است. آمانسیا اورتگا اکنون دومین فرد ثروتمند جهان است. بزوس از آن جهت موفق نشد جایگاه خود را حفظ کند که سهام شرکت آمازون در دو هفته گذشته دستخوش تغییرات و نوسانات قرار گرفت.

کمی بعد از اول شدن جف بزوس، ارزش سهام آمازون به میزان 5 درصد کاهش پیدا کرد. در گزارش‌ها آمده بود ثروت اورتگا برابر با 85.5 میلیارد دلار بوده است که در مقایسه با ثروت بزوس برابر با 84.6 میلیارد دلار برتری تقریبا نزدیکی را نشان می‌دهد. جالب آن‌که اورتگا در شرایطی به این جایگاه دست پیدا کرده است که بسیاری از مردم حتا نام او را برای یکبار هم نشیده‌اند. به دلیل این‌که این مرد ثروتمند اسپانیایی جهان تمایلی ندارد خود را در مجامع عمومی نشان داده یا در مورد کسب‌وکار یا زندگی شخصی خود حرفی بزند. آمانسیا اورتگا در زمینه طراحی و تولید لباس‌های مد روز بازار به فعالیت اشتغال دارد. زارا در سراسر جهان 7485 شعبه دارد. سایت فوربس نوشته است: «در حال حاضر آقای بزوس و اورتگا بخش اعظمی از سهام شرکت‌هایی که تاسیس کرده‌اند را در اختیار دارند. از دید فوربس این دو به نزدیکی بیل گیتس رسیده‌اند. اما نوسان ارزش سهام هفته گذشته نشان داد که چگونه می‌تواند میلیاردها دلار از ثروت‌های یک فرد را جابجا می‌کند.»

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟