کوچ پردازش‌های مبتنی بر AI از سرورهای دور به اسمارت‌فون‌ها
کیت یادگیری عمیق کوالکام برای چیپ موبایل در دسترس عموم قرار گرفت
کوالکام، بزرگ‌ترین شرکت تولید کننده چیپ دستگاه‌های موبایل، برای پردازنده‌های اسنپ‌دراگون خود اقدام به ساخت یک موتور جدید به‌نام "موتور پردازشی نورون" (NPE) کرده است. هدف از این پروژه امکان فعال‌سازی توسعه نرم‌افزاری مبتنی بر یادگیری عمیق روی هر نوع دستگاه موجود در بازار است.

1606683296_1_0.gif

به‌تازگی، کیت توسعه نرم‌افزاری NPE از طریق شبکه توسعه‌دهنده کوالکام در دسترس عموم قرار گرفت. در حقیقت، این نخستین انتشار عمومی SDK است و باعث آزاد شدن پتانسیل‌های بالای موجود در حوزه محاسبات هوش مصنوعی روی بخش گسترده‌ای از دستگاه‌ها شامل گوشی‌های موبایل،  پلتفرم‌های داخل خودرو و مواردی از این دست می‌شود.

مطلب پیشنهادی

هوش مصنوعی؛ دوست‌داشتنی یا هراس‌انگیـز
آیا هوش مصنوعی به معنای پایانی بر واقعیت، پایانی بر مشاغل کارگری و درنهایت سرآغازی بر استثمار نوین خواهد بود؟

هدف این پلتفرم امکان پیاده‌سازی UX مانند جابه‌جایی استایل و فیلترها با کاربردهای دقیق‌تر روی عکس‌های کاربران است یعنی همان کاری که اسنپ‌چت و فیسبوک با اپ‌های دوربین روی اسمارت‌فون‌ها انجام می‌دهند. علاوه بر این، بهینه کردن الگوریتم‌های یادگیری عمیق برای مدیریت بهتر فانکشن‌های دیگر مانند شناسایی تصویر، شناسایی چهره، ردگیری اجسام و نادیده‌گرفتن آن‌ها و هم‌چنین پردازش‌های گویش‌های ذاتی نیز مدنظر است. به‌عبارت دیگر، هرچیزی که معمولا برای پردازش‌های پیشرفته توسط سرورهای قدرت‌مند ابری صورت می‌گیرد با استفاده از NPE به‌صورت محلی و روی خودِ دستگاه‌ها انجام می‌شود.

فیسبوک یکی از توسعه‌دهندگانی است که دسترسی‌های اولیه به NPE را به‌دست آورده و موفق شده روی دستگاه‌هایی که از پردازنده‌های گرافیکی آدرنوی شرکت کوالکام روی SoCهای اسنپ‌دارگون استفاده می‌کنند کارایی قابلیت‌های واقعیت افزوده روی تصاویر و ویدیوهای زنده را تا پنج برابر بهینه کند.

مطلب پیشنهادی

ایلان ماسک به‌دنبال ترکیب هوش مصنوعی و مغز انسان است
هوش مصنو‌عی و تأثیر آن در بهره‌وری مغز

موتور NPE روی پلتفرم‌های مجهز به پردازنده‌های سری اسنپ‌دراگون 600 و 800 کار می‌کند و از مجموعه‌ای از فریم‌ورک‌های رایج یادگیری عمیق شامل Tensorflow و Caffe2 پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر، شرکت‌های فناوری بیشتری هستند که تلاش می‌کنند فانکشن‌های پردازشی مبتنی بر AI را از سرورهای دوردست به پلتفرم‌های محلی بیاورند تا به‌این ترتیب قابلیت اطمینان‌پذیری افزایش و نیاز به ارتباطات شبکه‌ای کاهش پیدا کند. همین مسئله می‌تواند فواید زیادی برای کوالکام به‌همراه داشته باشد و آن‌ها را آماده سازگاری با ترندهای بعدی فناوری و به‌ویژه موبایل کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟