اپل بعد از سامسونگ سراغ ال‌جی می‌رود
سرمایه‌گذاری عظیم اپل در ال‌جی برای ساخت نمایشگرهای OLED
ال‌جی تصمیم دارد بعد از بازار تلویزیون‌های OLED وارد بازار اسمارت‌فون‌های مجهز به صفحه نمایش‌های OLED شده و با سامسونگ که سردمدار کنونی این بازار است وارد رقابت سختی بشود. به‌نظر می‌رسد که اپل هم می‌خواهد در این راه به ال‌جی کمک کند و متعهد شده برای راه‌اندازی خط تولید این نمایشگرها سرمایه‌ عظیمی را وارد این شرکت کند.

1606683296_1_0.gif

بنگاه خبری هرالد کره جنوبی اوایل ماه جولای بود که خبری درباره تلاش اپل و بخش نمایشگر ال‌جی برای امضای قرارداد همکاری منتشر کرد. طبق این قرارداد اپل مبلغی بین 1.75 تا 2.62 میلیارد دلار در کارخانه ساخت OLED شرکت LG Display سرمایه‌گذاری می‌کند و قرار است تمام تولیدات این بخش مربوط به سفارشات اپل باشد. اما طبق اخبار جدید منتشر شده توسط رویترز، ال‌جی دیسپلی قصد دارد وارد بازار نمایشگرهای OLED برای اسمارت‌فون‌ها شود، بازاری که در حال حاضر تحت سلطه شرکت سامسونگ است.

مطلب پیشنهادی

سامسونگ از نخستین سینما ال‌ای‌دی دنیا رونمایی کرد
با محصول جدید سامسونگ از تماشای فیلم در سینما لذت ببرید

در کل، ال‌جی دیسپلی طی سال آینده چیزی در حدود 13.5 میلیارد دلار در زمینه تولید نمایشگرهای OLED سرمایه‌گذاری می‌کند. این سرمایه‌گذاری شامل ساخت تلویزیون و هم‌چنین نمایشگرهای اسمارت‌فون می‌شود. بازار نمایشگرهای تلویزیونی خیلی بزرگ OLED در اختیار ال‌جی است ولی این شرکت تصمیم دارد به‌طور جدی و با تمام قوا وارد بازار صفحه‌های OLED برای اسمارت‌فون‌ها شود. پیش از این شنیده شده بود که نمایشگرهای OLED به‌کاررفته در آیفون 8 توسط ال‌جی تولید می‌شود و تمام گوشی‌های آیفون که از سال 2019 به‌بعد وارد بازار می‌شوند تنها از این نمایشگر استفاده می‌کنند.

بخش تولید نمایشگر شرکت ال‌جی به‌منظور تولید پنل‌های OLED انعطاف‌پذیر یک خط تولید جدید با سرمایه‌ای بالغ بر 4.5 میلیارد دلار راه‌اندازی می‌کند تا بتواند از این طریق سهم بیشتری از بازار اسمارت‌فون‌ها به‌دست بیاورد. علاوه بر این، حدود 2.5 میلیارد نیز برای یک خط تولید دیگر برای نمایشگرهای OLED بسیار بزرگ در نظر گرفته شده است. طبق برخی از شایعات، برای راه‌اندازی این دو خط تولید جدید، اپل به ال‌جی کمک می‌کند و بخشی از سرمایه مالی آن را تأمین می‌کند.

مطلب پیشنهادی

آی‌فون و آی‌پاد را به‌راحتی به ماشین گیمینگ تبدیل کنید
در حالی‌که لم داده‌اید روی آیفون گیم‌های پی‌سی را بازی کنید

در حال حاضر، اپل با شرکت سامسونگ برای تأمین OLEDهای موردنیاز این شرکت قرارداد دارد و طی دو سال آینده 92 میلیون پنل OLED توسط این شرکت کره‌ای ساخته می‌شود. در خبری که پیش‌تر منتشر شده بود آمده که قرارداد جدید اپل با ال‌جی از سال 2019 آغاز می‌شود یعنی زمانی‌که قرارداد فعلی این شرکت با سامسونگ خاتمه می‌یابد. علاوه بر این، شایعه دیگری نیز به‌گوش می‌رسد: ظاهرا اپل تصمیم دارد فناوری ساخت OLED مخصوص خود را توسعه دهد تا به‌این ترتیب از میزان وابستگی آن به شرکت سامسونگ کاسته شود.

انتظار می‌رود نخستین آیفون تمام OLED اپل اواخر فصل پاییز سال جاری در قالب آیفون 8 با یک طراحی جدید وارد بازار شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟