بهره‎مندی از مزایای فناوری NFC در آخرین سیستم عامل موبایل اپل
با iOS 11 کاربردهای NFC فراتر از استفاده در Apple Pay خواهد رفت
اپل در حال حاضر از فناوری NFC برای سیستم پرداخت موبایل Apple Pay خود استفاده می‎کند. وقتی اپل NFC را به تلفن‎های آی‎فون 6 و 6 پلاس اضافه کرد، این قابلیت را تنها به استفاده در Apple Pay محدود کرده بود. اما با انتشار iOS 11 همه چیز تغییر خواهد کرد.

1606683296_1_0.gif

ارتباط حوزه نزدیک یا به اختصار NFC، به دو دستگاه الکترونیک اجازه می‎دهد تا مادامی‎ که در فاصله 4 سانتی متری از یک دیگر قرار دارند بتوانند با یک دیگر ارتباط برقرار کنند. حالا با استفاده از ویژگی Core NFC که در iOS 11 گنجانده شده است، توسعه دهندگان نیز می‎توانند به NFC دسترسی داشته باشند. بنابراین می‎توان از این ابزار داخل اپلیکیشن‎ها استفاده کرد. در آخرین نسخه از سیستم عامل موبایل اپل، برچسب‎های NFC روی برخی مدل‎های آی‎فون قابل خوانده شدن هستند. این قابلیت به دستگاه‎های سازگار اجازه می‎دهد تا برخی اپلیکیشن‎ها را باز کرده و در زمان برخورد با یک برچسب NFC تنظیماتی خاص را تغییر دهند. علاوه بر این، مشتريان نیز می‎توانند با ایستادن در کنار قفسه فروشگاه‎ها اطلاعات بیشتری در مورد بعضی از محصولاتی که فروشگاه برای فروش عرضه کرده است به دست آورند. همچنین NFC می‎تواند برای ردگیری یک محصول از خط تولید یک کارخانه تا زمان عرضه در یک فروشگاه به تولیدکنندگان کمک کند.

شرکت امنیت سایبری WISeKey می‎گوید: «برای نمونه، وقتی یک شیشه روغن به برچسب NFC مجهز می‎شود و با یک تلفن دارای NFC برخورد می‎کند، این تراشه قادر است به طور کاملا امن اعتبار آن را تایید کرده و این شیشه را شبیه به کاری که ePassport انجام می‎دهد ردگیری کند. سطح امنیتی تایید شده در این روش نیز یکسان است. همچنین می‎توان این امکان را در اختیار تولید كننده این محصول قرار داد تا با تشخیص این که آیا این شیشه باز شده است یا خیر، پیغام‎های اختصاصی خود را برای صاحب تلفن ارسال کند.»

Core NFC برای استفاده در آی‎فون 7، 7 پلاس و آخرین مدل‎ها در دسترس خواهد بود. توسعه دهندگان می‎توانند با مطالعه راهنمای ارائه شده توسط اپل اطلاعات بیشتری در مورد Core NFC به دست آورند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.
برچسب: 

ایسوس

نظر شما چیست؟