هفت صنعتی که در آینده زندگی انسان‌ها را دگرگون می‌کنند
اگر دنبال حقوق بالا هستید حتما این 7 مهارت را یاد بگیرید
با رشد فناوری‌هایی مانند روبوتیک، AR، VR، AI و BMI شاهد رشد فزاینده صنایع مرتبط با آن‌ها هستیم. در آینده‌ای نه چندان دور خیلی از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌ها به دنبال نیروهایی خواهند بود که در این زمینه‌ها مهارت‌های بالایی داشته باشند. پس اگر شما هم دوست دارید حقوق بالا داشته باشید حتما مهارت‌های خود را در این زمینه‌ها افزایش دهید.

1606683296_1_0.gif

«جاش اِلمان» از شرکت سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر Greylock Partners که در سیلیکون ولی قرار دارد به‌خوبی می‌داند که همیشه باید نیم نگاهی به صنعت داغ و جنجالی بعدی داشته باشد.

مطلب پیشنهادی

کارفرمای بعدی شما در دنیای واقعیت مجازی زندگی می‌کند
واقعیت مجازی ۳ میلیون شغل جدید ایجاد می‌کند

اوایل سال‌های 2000 بود که المان علاقه شدید و خاصی به شبکه‌های اجتماعی پیدا کرد. صنعتی که در آن زمان تازه متولد شده بود و در حال رشد و تکامل بود. همین امر باعث شد وی از ادامه تحصیل در مؤسسه کسب‌وکار انصراف بدهد و در پی یافتن شغلی جدید در شبکه اجتماعی لینکدین باشد. او به فیسبوک و توییتر کمک کرد تا تعداد مخاطبان خود را به‌طور عجیبی افزایش دهند. بعد از این مرحله بود که المان با پیوستن به Greylock استعداد خود را وارد این شرکت کرد. وظیفه او در مجموعه جدید کمک به شرکت‌های دیگر برای رسیدن به چنین نقطه‌ای بود.

المان می‌گوید وقتی به این موقع از سال می‌رسد با انبوهی از تقاضاهای مختلف از طرف دانشجویانی که به‌زودی فارغ‌التحصیل می‌شوند دریافت می‌کند. این دانشجویان از او می‌خواهند تا به آن‌ها در انتخاب حرفه و کسب‌وکار مناسب کمک کند.

به‌عقیده Greylock Partners افراد نخبه و باهوش باید چشم‌انداز خود را متوجه این هفت صنعت رو به‌رشد کنند:

هوش مصنوعی (AI)،

واقعیت افزوده (AR)،

واقعیت مجازی (VR)،

پهبادها،

روبوتیک،

ژنومیک

رابط کاربری مغز-ماشین (BMI).

المان می‌گوید: "من خوش‌شانس بودم که در طول دوران کاری‌ام با چیزهایی برخورد کردم که هنوز هم پر رونق هستند. یکی از این هفت صنعت بسیار بزرگ می‌شود و مطمئنا مردم نسبت به آن هیجان‌زده خواهند شد."

وی این‌طور ادامه می‌دهد که: "شما باید در دوران کاری خود ترکیبی از مهارت‌های مختف و کاربردی را بیاموزید و به‌قدری در آن خبره شوید که باعث شود در کاری که انجام می‌دهید حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشید. وقتی به این نقطه برسید، مطمئنا برای شرکت بعدی که در آن استخدام می‌شوید ارزش بیشتری خواهید داشت."

کسانی که به دنبال پیدا کردن کار هستند باید به این نکته توجه داشته باشند که چه ارزش منحصربه‌فردی را می‌توانند به کارفرمای خود ارائه دهند. به‌همین دلیل است که المان نسبت به استخدام افراد جویای کار که هدف‌شان از پیوستن به یک شرکت کسب تجربه و یادگیری است تردید دارد: "دوست دارم وقتی قرار است یک نیروی جدید استخدام کنم، فرد متقاضی به من بگوید که 'مطمئنم با مهارت‌هایی که دارم و توانی که در خودم می‌بینم قادر هستم به این بخش، این پروژه یا این تیم کمک زیادی بکنم و بعد از آن شاهد رشد سریعی خواهیم بود. وقتی بخشی از این جریان باشم چیزهای زیادی هم یاد خواهم گرفت."

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟