در دنیای آنلاین و دیجیتال همواره مراقبت فرزندتان باشید
اگر به آینده فرزندتان اهمیت می‌دهید، این توصیه ها را جدی بگیرید
مردم شهر دنور در ایالت کلرادوی آمریکا در تلاش هستند تا جلوی فروش گوشی‌های تلفن همراه به افراد زیر 13 سال را بگیرند.

1606683296_1_0.gif

به گفته KDVR، این گروه با نام "والدین در برابر اسمارت‌فون‌های زیر سن قانونی" (PAUS) در حال جمع‌آوری امضا برای طرح خود هستند تا از سال 2018 اجرایی شود. اما طبق خبری که آسوشیتدپرس مخابره کرده مقامات کلرادو هنوز به این درخواست واکنش نشان نداده‌اند. طرفداران این طرح به حدود 300 هزار امضاء نیاز دارند.

به گزارش آسوشیتدپرس، "با اجرای این محدودیت فروشندگان تلفن همراه موظف هستند از مشتریان خود در رابطه با سن کاربر اصلی اسمارت‌فون سئوال کنند و هر ماه گزارش عملکرد خود را به اطلاع سازمان درآمدهای کلرادو اطلاع دهند. اگر فروشنده‌ای که یک بار اخطار دریافت کرده مجددا مرتبک خطا شود و به فردی که زیر سن قانونی است گوشی بفروشد 500 دلار جریمه می‌شود."

دکتر «تیموثی فارنوم»، پایه‌گذار گروه PAUS معتقد است وقتی افراد کم سن و سال صاحب گوشی می‌شوند، اخلاق‌شان به کلی تغییر می‌کند. "خردسالان و نوجوانان تا قبل از این‌که صاحب گوشی شوند افرادی اجتماعی، پر انرژی، شاد و علاقه‌مند به دنیا هستند اما بعد از گرفتن گوشی تبدیل به افرادی گوشه‌گیر و منزوی می‌شوند و تمایل دارند همه وقت‌شان را داخل اتاق بگذرانند. بعد از آن شاهد کم شدن علاقه آن‌ها به فعالیت‌های فیزیکی بیرون از خانه هستیم."

حتی فارنوم می‌گوید کودکانی که تازه شروع به راه رفتن می‌کنند اگر به‌طور پیوسته به نمایشگر اسمارت‌فون و تبلت نگاه کنند در صحبت کردن دچار مشکل می‌شوند. به همین دلیل، مؤسسه اطفال آمریکا برای استفاده فرزندان خردسال از تلفن همراه به والدین آن‌ها توصیه‌هایی کرده است:

- برای کودکان کمتر از 18 ماه، استفاده از صفحه‌نمایش دستگاه‌ها را به جز چت ویدیویی قدغن کنید.

- والدینی که کودکان بین 18 تا 24 ماه دارند و قصد دارند رسانه‌های دیجیتال را به آن‌ها معرفی کنند باید از برنامه‌های با کیفیت بالا استفاده کنند و زمان تماشای برنامه‌ها کنار فرزندان حضور داشته باشند تا به درک درست آن‌ها از چیزی که تماشا می‌کنند، کمک کنند.

- برای کودکان بین 2 تا 5 سال زمان استفاده از این دستگاه‌ها را به یک ساعت در روز محدود کنید و مطمئن شوید که برنامه‌های با کیفیت بالا تماشا کنند. علاوه بر این، والدین باید همواره در هنگام تماشای برنامه‌ها کنار فرزندان‌شان باشند تا به آن‌ها در فهم بهتر چیزی که می‌بینند کمک کنند.

- برای کودکان بالای شش سال، محدودیت‌های دائمی برای استفاده از مدیای دیجیتال بگذارید. در کنار آن نوع مدیایی که تماشا می‌کنند را زیرنظر داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که این مدیا باعث مختل شدن زمان خواب، کم شدن فعالیت‌های فیزیکی و سایر رفتارهای مرتبط با سلامتی نمی‌شود.

- حتما زمان‌هایی را به بودن کنار فرزندان‌تان اختصاص دهید البته بدون مدیا. با هم غذا بخورید، زمان رانندگی کردن سعی کنید فرزندتان کنار شما باشد و حتما به اتاق خواب آن‌ها سر بزنید.

- همیشه درباره رفتار آنلاین و امنیت با فرزندتان صحبت کنید و به آن‌ها یاد بدهید در محیط آنلاین و آفلاین به دیگران احترام بگذارند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟