جایگزین احتمالی تراویس کالانیک
شرلی ساندبرگ اصلی‌ترین کاندیدا برای سمت مدیرعاملی اوبر است
تراویس کالانیک پس از جنجال‌های بسیار و حاشیه‌های بسیاری که با اوبر داشت از سمت مدیرعاملی این شرکت کنار رفت. در حالی که او همچنان عضو هییت مدیره اوبر باقی خواهد ماند اما با استناد به نامه‌ای که سرمایه‌گذاران برای او ارسال کرده بودند و از عبارت "اوبر باید حرکتی رو به جلو داشته باشد"، مجبور شد از سمت خود استعفا دهد. اکنون یک منبع نزدیک به اوبر گفته است که سرمایه‌گذاران به دنبال آن هستند تا سکان هدایت آبر را به دست شرلی ساندبرگ یکی از موفق‌ترین مدیران عرضه تجارت بسپارند.

1606683296_1_0.gif

بر اساس خبری که از سوی یک منبع نزدیک به اوبر منتشر شده، این شرکت به دنبال آن است تا مدیر ارشد عملیاتی فیس‌بوک خانم شرلی ساندبرگ را به عنوان مدیرعامل این شرکت منصوب کند. در خبری که منتشر شده عنوان شده است که ساندبرگ همچنان در فیس‌بوک باقی خواهد ماند. تحلیل‌گران بر این باور هستند که با توجه به سابقه خانم ساندربرگ و تعامل نزدیک او با ریاست جمهوری ایالات متحده، این تصمیم ممکن است ریسک قابل توجهی را به همراه داشته باشد، با این وجود و با توجه به سابقه درخشان خانم ساندربرگ این احتمال وجود دارد که او بتواند کسب‌وکار اوبر را در آینده  و بدون هیچ‌گونه زحمتی به جلو و سودآوری بیشتر هدایت کند. البته اوبر در خصوص این شایعه هنوز هیچ‌گونه اظهار رسمی نکرده است. ساندربرگ تنها گزینه‌ای نیست که منابع گفته‌اند ممکن است سکان هدایت اوبر را به دست بگیرد. از جمله کاندایدهای مطرح دیگری که ممکن است این سمت را عهده‌دار شوند به مگ ویتمن، رییس و مدیر ارشد اجرایی هیولت پاکارد، جفری ایمِلت مدیرعامل جنرال الکتریک، مارک فیلدز مدیرعامل فورد و آدام باین مدیر ارشد عملیاتی توییتر می‌توان اشاره کرد. برادلی توسک، بنیان‌گذار هلدینگ توسک و یکی از مشاوران شرکت اوبر گفته است که شاید مدیر اجرایی آمازون عهده‌دار این سمت شود. توسک در این ارتباط به سایت Inc گفت: «یکی از نام‌هایی که به ذهن می‌رسد، فردی است که می‌تواند اوبر را به سمت جلو و موفقیت‌های بیشتر هدایت کند. او کسی نیست جزء جف بزوس. بدیهی است که تحقق این امر در قالب تصاحب اوبر اجرایی خواهد شد.» هفته گذشته، آمازون غول تجارت الکترونیک اعلام کرد فروشگاه زنجیره‌ای Whole Foods را به ارزش 13.7 میلیارد دلار خریداری کرده است. خریدی که در جهت مستحکم‌تر کردن ورود آمازون به حوزه خواروبار و مواد غذایی عملیاتی شده است.

کالانیک پس از برکناری گفت: «بیش از هر چیزی در جهان عاشق اوبر هستم. اکنون در سخت‌ترین لحظه زندگی‌ام قرار دارم. من درخواست سرمایه‌گذاران را قبول کردم تا اوبر بتواند با یک بازسازی همچون گذشته پر رونق به کار خود ادامه دهد.»

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟