گوشی‌های همراه، هم‌یار مردم
مشترکان موبایل به مرز 5 میلیارد نفر رسیدند
ابتدای سال جاری میلادی GSMA گزارشی منتشر کرد و در آن گزارش به بررسی وضعیت بازار و اقتصاد موبایل در سال 2017 پرداخت. GSMA در آن گزارش اعلام کرد که تعداد کل مشترکان موبایل به رقم 5 میلیارد نفر خواهند رسید. گزارشی که به تازگی منتشر شده آمارهای ارائه شده از سوی GSMA را تایید می‌کند و نشان می‌دهد در مقطع فعلی تعداد مشترکان موبایل به رقم 5 میلیارد نفر رسیده‌اند.

1606683296_1_0.gif

اطلاعاتی که به تازگی از سوی این نهاد مخابراتی منتشر شده اعلام می‌دارد چیزی در حدود دو سوم جمعیت جهان که معادل 5 میلیارد نفر هستند از طریق اپراتورهای تلفن همراه و سرویس‌هایی که از سوی شرکت‌های فعال در زمینه سرویس‌های موبایل ارائه می‌شود با یکدیگر در ارتباط هستند.

مطلب پیشنهادی

وزارت دفاع امریکا هنوز از فلاپی‌دیسک استفاده می‌کند!
داماد ترامپ و مشاور عالی کاخ سفید اعتراف کرد

در حالی که فقط چند دهه از ظهور صنعت موبایل می‌گذرد اما در این مدت صنعت موبایل تاثیرگذاری خود بر عرصه‌های مختلف زندگی انسان‌ها را به اثبات رسانده و به سرعت موفق شده است، رشد کند. این رشد به گونه‌ای بوده است که در چهار سال گذشته یک میلیارد نفر به تعداد مشترکان موبایل افزوده شده است. با این وجود امروزه شاهد این موضوع هستیم که ضریب نفوذ این ابزار جادویی بازهم بیشتر شده و به رقم 5 میلیارد نفر افزایش پیدا کرده است.

متز گرانرید، مدیرکل GSMA در این ارتباط گفته است: «امروزه موبایل به یک زیرساخت جهانی تبدیل شده است که به افراد مختلف اجازه می‌دهد با یکدیگر در ارتباط باشند. اما این ابزار چیزی فراتر از یک ارتباط ساده را در اختیار مردم قرار می‌دهد. به‌طوری که فرصت‌های بی‌بدیلی را در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی پیش روی مردم سراسر جهان قرار می‌دهد.»  همان‌گونه که پیش از این انتظار می‌رفت این میزان رشد در ارتباط با بازارهای آسیایی و کشورهایی همچون هند بیش از سایر کشورها بوده است.

 آمارها نشان می‌دهد در حدود 55 درصد از مشترکان موبایل در سراسر جهان در منطقه آسیا و اقیانوسیه قرار دارند. در نتیجه مشاهده می‌کنیم ضریب نفوذ موبایل در این مناطق یک رکورد شگفت‌آور را به ثبت رسانده است. جدولی که در این ارتباط از سوی نهاد فوق منتشر شده منطقه، تعداد کاربران موبایل، درصد پایه مشترکان سراسر جهان و میزان نفوذ را بر حسب درصدی از جمیعت مردم نشان می‌دهد.

Region

Unique mobile subscribers (millions)

% of global subscriber base

Subscriber penetration (% of population)

Asia Pacific

2,765

55%

68%

- China

1,081

21%

78%

- India

730

14%

54%

Europe

465

9%

86%

Latin America

459

9%

71%

Sub-Sahara Africa

436

9%

44%

Middle East & North Africa

391

8%

63%

North America

292

6%

80%

CIS

227

5%

79%

TOTAL

5,035

100%

67%

در حالی که 5 میلیارد مشترک رقم بالایی به شمار می‌رود با این حال، GSMA بازهم برآورد کرده است تا سه سال دیگر (2020 میلادی) تعداد کل مشترکان موبایل بازهم یک روند صعودی را تجربه خواهد کرد و از رقم 5 میلیارد فعلی به رقم 7.5 میلیارد مشترک جهش خواهد داشت. این سازمان همچنین پیش‌بینی کرده است تعداد مشترکان کشور هند تا سال 2020 به رقم 310 میلیون نفر افزایش رشد خواهد داشت که البته این رقم در مقایسه با جمعیت هند کمی پایین خواهد بود.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟